Yaydılar gözyaşının acı dalgalarını Düşmanca tepelere kafir emperyalistler Belki çanakkalenin almak için ahını Yeryüzünün üstünde kopartıyorlar cingar
Fırtınalar içinde gürleyişleri sardı Bambaşka kıtalara gözyaşını doldurdu Bir başka gökkuşağı bulutlu tepelere Ektiler tohumunu kin nefret ve ölümü!
Uzattı kollaranı denizaşırı zulüm Çirkin bedenlerde parıldamıyor erdem Şimdi diken üstünde güvensizdir halkım!
Bakmakta el değmemiş ay ışığı göklerde Sonsuz suskunluğunda yer ve gök arasında Sevgiden yoksun kaldı ırk din dil ayrımının…
II
Sürdürüyor insanlık dalga dalga rüzğarlar Kaplıyor içimizi sevinçten yoksun toprak! Sevinemiyor insan doğan çocukar için! Ağır ağır geçiyor içimdeki kağnılar.
Tarlalarda bağlarda toz dumana karıştı Hüzün yolculuğunda yerle gök arasında Parçalıyor havayı baştan başa bulutlar Kapkaranlık devesa bir siyâh iç yalnızlığı
Gökler düşman kesildi yazgı astı yüzünü Günah çıkartıyorlar dünyanın kötüleri Doğmamış çocuklardan bile daha kırılgan
Unuttuk yaşamayı sahi söyle nasıldı Hatırlıyorum bazen eskimiş anıları Ninnilerle uyuyan o güzel çocukları…
III
Herşeye rağmen hayat sürecek biliyorum Yağmur çiselemekte gökteki bulutlardan Bir yanda soluk beniz ay ışığını sarmış Karanlığı deliyor bulutlar arasından.
Ne ki bu hayat şimdi bir eğlencelik midir Çocukların elinde bir çıngırak mı güneş Avutmak için midir sevgiden uzak öksüz Kandırıkçı sevgiler bir ısırık yeşil elma!
Ağlıyor bak yer ve gök çocukların gözünde Top tüfek seslerinde yankılanan zamanda Yürekleri titriyor pencerelerden uzak!
Yasaklı pencerede bir tutam ay ışığı! Kan emici ejdarha hayatın hırsızları Saltanat sürüyorlar satılık sarayburnu…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YEŞİL ELMA!! (sone) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YEŞİL ELMA!! (sone) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir dedektif misali incelemeye koyuldum. Bir hata bulamayınca, bir kuyumcu misali incelemeye başladım, hassas terazide. Orada da bir eksiklik göremedim. Sonra dedim ki, "Kaleminize sağlık Ozanım. "