Kaç tohum ektik biz kara toprağa? Hepsinin de ortak ismi umuttu. Kaç gece hayal kurduk,mehtapta? Güneşin sancılı doğumunda unutuldu.
Kaç işsiz uyutuldu?gerçekleşmeyen randevularda, Ömrü fiyasko oldu,kaç güvercin kanadı kırıldı? Söyle,kaç dost satıldı can pazarında? Söyle,aşka veya sevdaya yer mi kaldı?
Kaç genç kız güzelliğine aldandı?harcadı hayatını, Ona hayran gözle bakanlara,çakallara inandı. Kaç ateş gibi genç erkek?kül oldu kirli sularda, Akıntıya kapıldı,bir daha yolunu bulamadı.
Satranç savaşında,genç piyonlar ön cepheye sürüldü, Hak veya adalet diye bağıran yaşlı dayılar, Düşürdüler,günahlarının üzerine örtülen örtüyü, Ateşin yakmayacağı odun yok,yeter ki gençler çıra olsunlar.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bir çıra bir umut şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bir çıra bir umut şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
''Satranç savaşında,genç piyonlar ön cepheye sürüldü, Hak veya adalet diye bağıran yaşlı dayılar, Düşürdüler,günahlarının üzerine örtülen örtüyü, Ateşin yakmayacağı odun yok,yeter ki gençler çıra olsunlar.''
''Satranç savaşında,genç piyonlar ön cepheye sürüldü, Hak veya adalet diye bağıran yaşlı dayılar, Düşürdüler,günahlarının üzerine örtülen örtüyü, Ateşin yakmayacağı odun yok,yeter ki gençler çıra olsunlar.''
Siyâsî partilerde bakıyorum da hep gençlerin gücü kullanılıyor!... Kuklacılar, perde arkasında...
Hani, Türkiye'de biri- birini kıran gençlik?... arka taraftaki kol, şimdi inanç kozu ile oynuyor kuklalarını!...
Hem de bu defâ genç kızlarımızı da işin içine katarak...
Geriye dönüp baktığımda; bu terbiye de yetmedi Türkiye'ye...
Orgeneral Kenan Evren paşayı er rütbesine düşürenler, bir gün, Adnan Menderes'e iade edilen hak gibi, özür dileyip kıymetli ve tartışılmaz Rütbesini geri ödeyecektir.
Cumhurbaşkanı, Orgeneral Kenan Evren gibi olur.
İlgi duyan olursa adresi: http://edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=96183
Ne yazıkı hep gencler cocuklar ateş altında ilk onların canı yanmakta Ne barıs icinde yasamayı ne birlikte insanca yaşamayı ögrenemedik !!! Toplumlasa bilinc ' birlikte uyum icinmde yaşamayı gerektiren olması greken bir kavramken Bizler birey olarak 'ne kendi ne de yakın çevermizin huzuru icin gereken özen ve çabayı yeterince sarf etmedigimizi düşünüyorum. biraz umutsuz bi tablo gibi oldu ama hersey daha guzel olacak umut ediyorum. Ve askların da saglam kalplerden yesedigini biliyorum.. Güzel yüregine selam Sevgili Vagif..Mutlu Bayramlar..
Hak veya adalet diye bağıran yaşlı dayılar,
Düşürdüler,günahlarının üzerine örtülen örtüyü,
Ateşin yakmayacağı odun yok,yeter ki gençler çıra olsunlar.''
Beğeniyle okudum yüreğinize sağlık...