I(Giriþ) ’Bekarlýk Sultanlýktýr’ barýnda bütün müþteriler yorgun, umarsýz ve dul bu akþam.. Bütün içkiler (sek, sulu, susuz, eksik, fazla, buzlu, buzsuz) kabul bu akþam...
2 Ýlk masadan, ilk yýkýlan; söverken kýzlarýnýn anasýna barýn bütün duvarlarýna asýlmýþ gibi, kýzlarýnýn resmi; gözlerini býrakýp duvarlarda neye düþtüðünü ve nereye baktýðýný bilemedi..
Bir tren geçti barýn içinden..
3 Öbür masadaki bir tabut çýkardý cebinden, tabutun içinden tütün, ve eski bir aþk mektubuna bir sigara sardý, bir kadýn düþledi içinden, kibriti olan bir kadýn, olsa þimdi, sigarasýný yakardý.. Üzüldü büsbütün..
5 Öteki masada, yalnýzca kadehi tutan eli kalmýþ öteki adam, yerde bulduðu gözlerden birine saati soruyordu.. Vakti bilse ne yapacaktý..? Bilmiyordu..
6 Öteki masanýn yanýndaki masadaki adam yoktu bu akþam, masa boþtu. Adam öleli, iki yetmiþlik olmuþtu.. Masada gölgesi adamýn ve kadehi -bu yüzden- zil zurna sarhoþtu..
Dul kalan ilk gölge ve ilk kadeh..
7 Hüznün duvarýna ölü kelebeklerle çizilen resim, nehrin ortasýndan çýkýlan dað, ve bodrum katýndan inilen þehir, ezaný duymamak için açýlan müzik, boyacý sandýðýnda açlýðýný boyayan çocuk, yýllarca önce boðulmuþ bir denizci, gün boyu sövülen, geceleri sevilen þiir, sözleri unutulan sözde þiir, birden doluþtu bara bir bir..
Ve biraz önce geçen treni kaçýran yolcu..
8 Aðzýna kadar, kusacak kadar dolmuþtu bar.. Raftaki içkiler, kalabalýktan bunaldýlar.
Ýçlerinden biri, ihbarcýydý..
9(Çýkýþ) Siren sesleri ve araba farlarý -polis bastý barý- Bütün dul taklidi yapanlar tutuklandýlar. Yalnýzca kadehi tutan eli kalmýþ adamýn talaþlar, elma kabuklarý ve balýk kýlçýklarý arasýnda unutulan gözü bir yanýp, bir söndü..
kapandý bar..
Sosyal Medyada Paylaşın:
fihaha(OrhunBasat) Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.