… say ki;
çýkýyorsun uzunca bir yolculuða
saðýnda bir gardiyan,
solunda bir gardiyan
seni izliyorlar müdahalesizce
kayda alýyorlar bütün amelini
bir yýl hükmünde iþlediðin her kabahat
her iyi niyet yapmýþçasýna geçiyor amel defterine
ecrini, sevinçle yazýyorlar senin defteri ameline gardiyanlar
bu böyle devam edip gidiyor
taa ki yolculuk bitene dek
yolculuðun bitmek üzereyken
bir köye giriyorsun yavaþ yavaþ
dar bir sokak ve kalabalýk insanlar
aralarýný yara yara ilerliyorsun
sokaðýn sonunda bir kapý var sadece sana ait
o kapýdan içeri giriyorsun
odan karanlýk mý karanlýk,
arkana dönüp bakýyorsun
hiç kimse yok
her þey bitmiþ
izliyorsun çevirdiðin filmi
yönetmen sen,
aktör sen,
figüran sen
filmin adý da sen
þimdi ücret zamaný,
þimdi bedel ödeme zamaný
þimdi sevinç, þimdi çýðlýk zamaný
iki kapý var, biri saðýnda diðeri solunda
heyecanla bekliyorsun hangi kapý açýlacak
hangi kapýdan kim girecek,
ne soracak
sen ne cevap vereceksin…
defterlerin silinmediði
hallerinin bilinmediði
suretinin görünmediði
dönüþü olmayan bir alemdesin artýk
orasý muamma
orasý karanlýk
geçersen bu sýnavý
akýbetin aydýnlýk
Nuh Comba