Nasibini zorlama, acabalar içinde bocalama
Ne kadar dikkatini çeksem
Cezbeden bir halin libasýyla gezinsem de, sakýn ha kanma
Sonra yanarsýn anla, o zarif ve naif halin derbeder olur, düþünmeyi unutma
Ýnsan, candýr, kandýr, heyecandýr, riyadýr, aldanandýr, hatasýyla bir olan imtihandýr
Bu bakýmdan öncelikle taný
Aklýn ve izanýn, ruhunun ve kalbinin refiki olsun, dahasý var mý
Hesapsýzlýk bühtandýr, hevesler için salýnmak hicrandýr, nefsini tanýmamak ar mý
Ne kadar sual eder seni tahkik ederek bir kanaate eriþirsen hazdýr, felahtýr yýkar mý
Hayatýn atar damarlarý vardýr
Ancak hilkati ve aidiyeti üzere yol alan canlar için ram olan farktýr
Zira kainat niye yaratýlmýþtýr, yoksa uyarýcý olan peygamberler boþuna mýdýr
Kitab-ý celil neden bahseder, hangi süreler mazinden söz eder, ayetler birer nazardýr
Ruhunu ve kalbini anlamadýkça
Yaratan Rabbin neler istediðine ve ne için nizam ettiðine vakýf olmadýkça
Aklýn farkýný, vicdanýn iþtiyakýný, idrakinin sancýsýný, iradenin azmine kanmadýkça
Teatinden haz alamazsýn, her ne kadar niyaz eylesen de onu vecdiyle yaþayamazsýn
Fidan susuz büyür mü bilsem
Ten libas sýz ne kal dedir edebin ilzamýnda nefesimi nasýl þahit eylesem
Tefekkür etmedikçe vakýf olmayacaðýma kani gelsem, ilimsiz fikir olmaz desem
Hangi eþiðin kapýsýnda türap olacaðýmý merak edip, aþkýn firkatiyle hakta dirilsem
Ýnsan, kul olursa Furkan’dýr
Kulluk adýna yaratýlmýþa kölelik yaparsa ne büyük bir bühtandýr
Ruhunu esir eden nasýl bir muhataptýr, nefsine ram eyleyen þedit bir canavardýr
Kurtulmak adýna kandýrýr, nefsinin esaretinde yol almayý marifet sanýr ve aldanýr
Aþk, hak ve hakikatin þiarýdýr
Nefsinin kölesi olan bir nefesin halinde bilmem ki nasýl anlaþýlýr
Zevk ve heyecan nasýl olurda aþk lisanýyla bir yol alýr, kanan can elbette aldanýr
Ruhsuz ve kalpsizlik ikliminde nefes ne kadar zorlanýr, kurtulmak adýna çok aranýr
Güzelsin, bakir olan bir tensin
Nasibini zorlama, acabalar içinde bocalama, ruhunun halinden kaçýnma erirsin
Sonra yalan ve yanlýþlar içince can derdiyle uðraþma, haysiyet ardýr, nardýr derim
Suçladýðýn can, zaten bu mana üzere gezinen gamdý, anlamak ki muradýn olmalýydý
Mustafa Cilasun
Sosyal Medyada Paylaşın:
Mustafa Cilasun Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.