RİVA'YA KARIŞAN GÖZYAŞLARI
RÝVA ’YA KARIÞAN GÖZYAÞLARI
Orhan Veli’nin gözlerini açtýðý Beykoz’u sol kolundan yakalayarak asla býrakmayan vefalý Ýstanbul boðazý Þile,kuzeyden Karadeniz ile þarkýlarýný söylüyordu,Ýstanbul’un en güzel ballarýndan tutun,Mehmet dedenin cam tekniðini Venedik’ten taþýmasý ile bir dolu festivallere konuk oluyordu
ýhlamur kokularý,fýndýk aðaçlarý kestane meþe kayýn doðal orman örtülerinin arasýnda gülümserken yeþilller lacivertler arasýnda gururlanýyordu
para dediðim gibi her þeyi bozabilen bir güçtü, büyük sermaye fabrika villacýlarýn elinde o muhteþem doða akýbetini bilmeden geleceðinden korkar olmuþtu,taþýmak istemediði yükler bu engebeli sýrtlarýn üzerinde yük olacaktý
Ben Ýstanbul’u artýk karanlýk dünyanýn yer altý geçitlerinin kara paralarý þu altýn diþleriyle sýrýtan hani þu Ýtalya’nýn mafyalar kenti suç dosyalarýnýn kabarýk olduðu altýyüz senelik krallýk hakimiyetini süren Napoli’ye dönüþtüðünü düþünüyordum.
Paran varsa doðayý ezer geçersin ,insanlarýda bir güzel harcarsýn sen suçlu deðilsin asla olamazsýn,zira gücü temsil eden o dolarlar sende kasalar dolusu var,gizli mafyacýlýk sistemi ile güçlü olma bir ilkeyi kendilerince doðrulama sürekli haklý olma halleri
Villacýlar ve diðer güçlü sermayenin baþ yapýtcýlarý fabrikalarýný dikerken ah o caným Beykoz Riva deresine belkide gözyaþlarýný yolluyordu ,oysa o çok hassas þair ruhlu bir yerdi,bu tip insanlarý taþýyabilir miydi?
Evet ben Beykoz’u çok hassas kýrýlgan þair ruhlu mis gibi doðasý ile satýrlar yazdýran bir yer olarak görüyorum,Riva deresine karýþan gözyaþlarýnda hep bu aileyi hatýrlýyorum,o muhteþem villanýn içerisinde aðlayan kadýný,mutsuz yürüyemeyen kendisini bu dünyaya ait hissetmeyen kadýný
Ama eve döndüðümde kahvaltýyý niye yarým býraktým?
diye saçlarýmý yolacaktým neredeyse,keçi inadýný taþýyan ben asla pes etmeyecek biriydim,yine gidecektim bu defa akþam yemeði için,ve bunu kendim teklif ettim,o kadýn iyileþmeli idi,ona kim olduðumu gösterecektim,ve pes ederek her türlü tedaviye razý olacaktý ,içimdeki sesler buydu.
Tam o sýrada notlarýmý kesen sonuna kadar silen elektrik kesintisi tüm moralimi bozmuþtu,yeniden baþa dönerek aklýma gelen satýrlar bunlardý ilk yazdýðým satýrlar gibi olmasa da bir þeyler karalayarak güneþe doðru inatçý bir þekilde gülümsedim
RÝVA ’YA KARIÞAN GÖZYAÞLARI
Deðiþim rüzgarlarýna yolladýðým ruhum geliþme sancýlarýnda
kaslý ve güçlü iyi beslendiði için olmalý yaþadýklarý ile
acý bir kahve içimi gibi baþtan buruluyor dudaklarým
sonra Beykoz balýna uzanýyor parmaklarým
Ýstanbul’un en deðerli balýnda þarkýlarýna kavuþuyor ruhum
kovalanýyor gençliðim hatýra kolye yerlerde ezilirken
nasýl bir haz bu? ihtirasýn kollarýnda zorbalýk, para güç sanýldýðýnda
yolunu kesen hayat ederken zulum
hiç bir þeye güvenmiyorum artýk
zig zaglar çekiyor harflerim kayýyor elimden kelimelerim
hayat öyle bir þeyki asýlýyorsun güç diye
kopuyor yarýda býrakýyor ipleri avuçlarýnda yol yol kan izlerinde
direniyorum,dinlerken içerimde emreden hükümdar ne diyecek diye
ilk deðiþen þey þarkýlarýmýn ilk sözleri
þarký söylemeyi falan aslýnda pek bilmem ki
ama söylüyorum iþte
hayat bir umuttur ipleri kopsa bile
yeni dal parçalarý bul diyor
asýl sakýn býrakma diye
ÖNCE ACI BÝR KAHVEDE BURULAN DUDAKLARIM
SONRASI BEYKOZ BALLARINA DEÐÝYOR PARMAKLARIM
MEHMET DEDE’NÝN VENEDÝK ÖÐRETÝSÝ
RENGARENK CAM TABAKLARINDA
GELÝYOR GALÝBA O ESKÝ TADIM
MÝRAY HANIM
binay
Sosyal Medyada Paylaşın:
demet demet şiir Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.