Bir Niyazi Mısri Vardı!
Derki;
“Derman
Aradým derdime,
Derdim bana derman imiþ.
Burhan aradým aslýma,
Aslým bana burhan imiþ”
Derken neleri þerh ediyor
Þimdi bu mýsralar
Zaman ve mekâna kayýtlý olabilir mi?
Her dem
Ýnsana, hakikate
Dokunmaz mý?
Peki, ne söylüyor: hastayým
Ve hastalýðýma ilaç arýyorum,
Tedavi olmak istiyorum;
Derdime derman,
yaralarýma merhem..Meðerse
Yanlýþ yapýyormuþum; derdimi
Ortadan kaldýrmak deðil,
Derdimin kendisi derman imiþ
Nasýl
Bir derttir bu?
Diþ aðrýsý, mide aðrýsý
Deðildir bu; asýl derttir
Ýnsanýn aslýyla, bütünlüðüyle,
Hakikatiyle yaþadýðý yabancýlýk
Burhan; delil demek,
Ýnsanýn varlýðýna iþaret,
“Varoluþumu belirleyen, altýný çizen
Delil ve iþaretler peþindeyim” diyor
Var olayým,
Var olduðumu hissedeyim
Meðerse varlýðým
‘ aslým’ da gizliymiþ; kopup
Geldiðim ruhta bütünlükte
Þu dünyanýn
Ara sokaklarýnda deðil,
Ýçimde/ kendimde
Aramalýymýþým delil ve iþaretleri
“Saðý solu
Gözler idim, dost
Yüzünü görsem deyü.
Ben taþrada arar iken,
Ol can içinde can imiþ”
Muhteþem bir ilahiyatý içeriyor
Allah’ý saðda solda,
Dýþarý da, medrese formu içinde;
Merkezde deðil de taþra
Kýyýlarda aramanýn
Beyhudeliðine iþaret ediyor
Dost yüzü,
Yani can, dýþarý da deðil
Canýn bizatihi kendisi de, içinde
Aranacaðýný beyan ediyor
Nasýl buyuruyordu Allah? “
Ben kendi ruhumdan üfledim size.
Size þah damarýnýzdan daha yakýným”
Allah’ýn varlýðý
Yaratýp sonra bir kenara
Çekildiðini düþünürseniz ve varlýk
Ayrýmýný yapmýþ olursunuz
“Hayýr”, diyor Mýsri,
“ben ve diye bir ayrým yok.
Ben O’ndan gayri deðilim,
O’nun tecellisi olarak varým”
Bu anlam
Üzere bakarsak ben
Ve baþkasý ayrýmý kalmaz.
Hadis-i kutsinin “Kullarým
Güzel amellerle bana
Yaklaþtýklarýnda onlarýn gören
Gözleri, tutan elleri,
Yürüyen ayaklarý,
Duyan kulaklarý olurum”
Açýlýmýyla bütünleþiyor
Mustafa Cilasun
Sosyal Medyada Paylaşın:
Mustafa Cilasun Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.