Cümle Varlığın Birliği Ve Kardeşliği!
Ey can…
Anadolu’yu mayalayan arifler
Þu ortak duada buluþur:
” Yarabbi! Bedenimi o kadar büyüt ki
Cehennemin hepsini ben doldurayým,
Bir baþka cana yer kalmasýn
“Baþkasýný yazdýrmaktan çok onlarý
Cehennemden uzak tutan bir dil
Anadolu
Müslümanlýðý; derviþ
Eren, alperen gibi kavramlar
Üzerinden yaþanmýþ
Bu“Cümle varlýðýn birliði ve kardeþliði”
Olarak formülleþtirilen
Tevhidi anlayýþýn niþanesi olan
Bir toplum tecrübesi olarak anlamalýyýz
Vahdet-i vudud’ un açýlýmý
Varlýðýn birliði anlamýna geliyor,
Tasavvufi ve ontolojik
Bir temellendirmeden baþka
Ýçtimai tarafý da
Bulunan bir tasavvurdur
Osmanlý’da bu esas alýnmýþ,
Müslüman, Hýristiyan, Yahudi,
Bektaþi, Alevi, Kürt, Çerkez gibi
Farklýlýklara saygý duyulmuþ,
Birde çok, çokta bir,
Kesrette vahdet, vahdette kesret
Bu dil
Bir tasavvur, bugün içinde
Çözüm kaynaðýdýr.
Türkiye’nin can yakýcý meseleleri vardýr
Alevi, Kürt ve azýnlýklar diye sýralayabiliriz.
Peki, vahdet-i vucud anlayýþý
Ve mesnevi niçin
Bizlere hal çaresi olmasýn?
Batý’da sorunlar hala Aristoteles’e
Kadar gidilerek
Çözüme kavuþturuluyor. Biz niye
Ýbn Arabî ve Mevlanalara gibi
Kurucu isimlere baþvurmayalým
Bugünün
Müslümanlarýnýn temel sorunu
Klasik metinlere yaslanmalarý,
Kurucu isimlerden dil edinmemeleridir
Dolayýsýyla ekonomide,
Siyasette, kültürde, mimaride, sanatta
Ortalamanýn altýna düþüyorlar
Süleymaniye’nin gölgesine
Nasýlsa gecekondu diyebileceðimiz
Karakterde bir mimari çýkýyor
Dede Efendi’nin Ferah feza
Ayin-i þerifine arabesk
Melodilerle hala eklenmeye çalýþýyorlar
Bugün Uzakdoðu
Felsefesinin okullarý var
Anaokulu, ilkokul,
Orta, lise ve üniversite
Düzeyinde mektepleri mevcut
Mimar Sýnanýn mimarisine,
Dede Efendi’nin musikisine
Sinen Ýslam’ýn derinliði
Yeni formlar
Üzerinden hayata taþýnabilir,
Hz. Peygamber, ”Ýnsanlara
Akýllarý derecesinde konuþunuz”
Diye buyuruyor.
Kendi ruhumuzu, eðitim
Yuvalarýnda karþýlýðý alýnacak
Halde neden olmasýn verebiliriz
Mustafa Cilasun
Sosyal Medyada Paylaşın:
Mustafa Cilasun Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.