S Ü R E Ç
Çekim senaryosunda yazýlý tüm adýmlar
Rejisör motoruyla baþlýyor melodram
Filmin angajmanýnda, üstat, fikri hadýmlar…
Yapýmýn(!) teminatý, suflörümüz, hür(!) adam.
Aktörler cuk oturmuþ… Barýþ denen ürküde
Þeytaný kýskandýran oyunu kim sahneler?
Rolleriyle çatýþan çok dublörler gördü de
Sözüyle kývýrtaný görmedi bu sahneler.
Tescillenir ki; þeref, þerefsizin aðzýnda
Sakýz gibi çiðnenir börküm ayakaltýnda
Anlaþýldý, akýllar düzenin vaazýnda
Akýlsýzlar avlanýr sulhun ateþ hattýnda!
“Neylersiniz, TeCelli!” Gayet maðrur tavýrla
Esas oðlan baðýrýr: “Yok mu salý kaldýran?”
Suskunluk oluk gibi akar maraza gýrla
Dev prodüksiyonda milyonlarca figüran.
Sansürcü amcalarla, makinistin iþi zor
Ayýp makaslamakla kayýplar mý gizlenir?
Galanýn kokteylinde aczin vahameti kor
Çok boyutlu ihanet gözlüksüz de izlenir.
Fragmanlar dönmeye baþlar sinemalarda
Elde patlak hayâller, salonlarda kargýþlar…
Cazgýrlardan gözdaðý uçuþur semalarda
Deyyus ayaktakýmý hararetle alkýþlar!
Hayâldi, gerçek oldu; senaristler bahtiyar
Kýrmýzý halýda poz, sahnede bis yapýlýr.
Ödül üstüne ödül: Pulitzer, Nobel, Oscar…
Zamanenin sýrtýndan ne parsalar kapýlýr.
…
Tarihi hiçe saymak, yükselen deðerimiz
Huzur, kendi evinde huzursuz bir kiracý
Efendiye(!) kul köle olmak mý kaderimiz?
Ömrü öðüten zaman gülümser acý acý!
17.04.2013 18.06
19.04.2013 09.20
Salih ERDEM
Sosyal Medyada Paylaşın:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.