Sıfat
I.
bilesin ki;
azizim
sýfat
þeyin kimliðini
niteliðini / niceliðini
açýk / kapalý bildirendir
þeye, fehimde þekil veren
vehimde toparlayan / belirten
karanlýða ýþýk tutan
akýl adýyla bilinene
yakýnlýk kazandýran
sýfattýr / isimdir deriz
uzun / uzun ki
eksik kalmasýn,kavransýn
algýlansýn
yerli yerine otursun
yitirilmesin,zayi olmasýn
II.
çünkü
Allahu teala
ve her var
ancak ve ancak
isim ve sýfatlarla sezilir
zatý
özün,özünde;saklý
yetmiþ iki bin perde ile örtülmüþ
kim hayatý kolay sanýr,aldanýr
bunun için verilmiþ, ömür
öðrenilir,yaþanýr
tefekkür edilir, köþe bucak gezilir
demem o ki
azizim
sýfatlarýn adeti böyledir
týpký isim gibi
kendisiyle sýfat alana baðlýdýr
nasýl ki sen / ben,biz
vasfýmýz dýþýnda sýfatlanamayýz
diriyiz,tekiz ,biriz
‘biz size þah damarýnýzdan daha yakýnýz.’
buyuran
O, yüceler yücesi zat dahi öyledir
iki þey ki
ayný þekilde tanýmlandý
o iki þey,bir þeydir
deðiþik görünse de
aslýnda
aynýdýr / çokluk dediðin yansýma
sayýlar gibi sanaldýr
kitap misali
tab ettikçe, ürer
kopyalanýr, çoðalýr
III.
tahkik ehli
dediler ki
isim ve sýfatlar baþta ikiye ayrýlýr
zatýna baðlý isimler ve sýfatlar
sýfatýna baðlý sýfatlar ve adlar
ahat,vahit, fert
samet,azim,batýn,malik
vb.
öze baðlananlar
cemal,celal,zahir,halik
ve benzeri, dýþý kapsayanlar
yine
bir kýsým alim
Allah zatýyla bilinir
sýfatlarý ile bilinemez
zatý tek
sýfatlarý sýnýrsýz
dediler
‘’bir kimse ki;nefsini bildi
gerçekten rabbini bilen o oldu’’
hadislerle delil getirdiler
bir kýsým,tam zýddýný söyledi
imkansýz ise,sýnýrsýzý idrak
hiçbir þekilde
zatýný idrake yol yoktur
idrak,bir þeyi kapsamaksa
hakk’ý idrak ne mümkün
kulun payýna düþen idrak
’idraksizliði idraktir.’’
amma !
biliriz ki
Allah: camiundur
bütün zýtlarý cem eder
öyleyse
deriz ki
Ýkisi de doðrudur
O, yüce zat
yüceliðinin icabý
ne zati yönden / ne sýfati cihetten
kamilen idrak edilir
deðildir
kula düþen
kendini bilmektir
cehlini itiraf etmektir
emirlere uymak
yasaklardan sakýnmak
müslüman yaþamaktýr
cenneti temenni etmek
cehennemden sakýnmaktýr
buyuruldu ki
‘bilinmez bir hazine idim
bilinmek istedim
insaný yarattým’
görevimiz bilmektir
yine buyuruldu
‘ Onun zatýný deðil
isim ve sýfatlarýný tefekkür edin.’
tefekkür ibadettir
IV.
bilesin ki
O,yüce zat
yakýnlýkta
ezelde ve ebedde
kendisinden hep razýdýr
cehennem melekleri
daim hamd ve þükürde
gýdalarý ateþtir
insana cehennem olan celal sýfatý
cennettir zebaniye
kargalara tezeklik cennet
besbelli
gülistan, bülbüllere
‘ insan yaratýldý da baþýboþ býrakýldý mý sanýrsýn
biz herkesi ensesinden yakalamýþýzdýr.’
‘bu dünyada kör olan ötede de kördür’
rabbim kör kullarýný,dilersen kör tut
dilersen gördür
rabbim
isim ve sýfatlarýný öðrenmeyi
layýkýyla hamd ve þükrü
dua etmeyi
resulün gibi sakýnmayý,sevmeyi
çarýðýmýn baðýný bile
senden; yalnýz ve yalnýz
senden istemeyi,bu fakire nasip et
sen; iþiten
gören / gözeten
ihtiyacýmý verensin
amin
V.
duymalýsýn ey nefsim
kur’an sana seslendi
cennet, cehennem / sende
bütün âleme halife sen
duy /duy çaðrýyý lütfen
sensin muhatap dendi
maksat sensin
ya sin
Alanya /007
Sosyal Medyada Paylaşın:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.