I. (edebi yenilik-teori:dubleuyak) a...b a...b b...a a...b
parasýndan kaçmýyoruz dedi adam adý gibi emindi narasýndan öfke saçtý alev adam zehir zýkkým demindi yemindi sözü yare adam güldü irin aktý y arasýndan karasýndan çarptý yýllar acýmasýz hayat kaypak zemindi
II.
“Ormanda büyüyen adam azgýný Çarþýda pazarda insan beðenmez” Kazak Abdal
Þehirde büyüyen insanýn yoku Unutmuþ saygýyý dilinde oku Dolaþýr dünyayý adem beðenmez Kýrmýþ fýndýklarý badem beðenmez Batýrmýþ yuvayý karganýn boku Uzaya da çýkar alem beðenmez
“Dinime küfreder müslüman olsa” Çekilmez fýrtýna süt liman olsa Ýçinde bir lokma din iman olsa Dolaþýr abdestsiz hamam beðenmez Beyimiz beynamaz imam beðenmez
Millete ulema kendine cahil Kendine hep cömert millete bahîl Mangalda kül koymaz her iþte ehil Okumayý bilmez kitap beðenmez Konuþ desen þaþar hitap beðenmez
Giyinir kuþanýr aman pek kibar Bastýrýr parayý görür itibar Yer her haltý rezil sürmanþet haber Sabana kürek der pulluk beðenmez Yumurtadan çýkmýþ folluk beðenmez
Tomurcuk gülleri baðrýnda solar Ana avrat demez saçýný yolar Medeniyet yazmýþ boynunda yular Atayý yok sayar tarih beðenmez Yatmaya yeri yok zarih beðenmez