Ne bir papaðan oldum, ne de taklitçi karga
Sadece ,,mukallidle" ettiðim bunca kavga
Ezberden konuþandan nefret ederim nefret!
Kelâmdan evvel beni, kafanla küllen fikret!
Sazan gibi atlama, yazýlý her sözüme
Onu tam anlayarak inmelisin özüme
Bektaþiliði býrak! Kelime araklama!
Bir ayrýkotu için manayý oraklama!
Tenkit etmeden evvel iyi düþün þiiri
Bulaþtýrma manama, ideolojik kiri
Anlamadýysan yazma, seni buna zorlamam
Hiç anlamadým desen inan seni horlamam
Boþ ,,ideojindenˮ ve ,,siyasettenˮ býktým
Yirmi yýldýr kýçýmý, deðil beynimi sýktým
Sýk beyni limon gibi, yeni fikir damlasýn!
Çaðdaþ medeniyyetin mimini tamamlasýn
Hep ayný tiyatroda hep ayný kýsa piyes
Sorsan Batýcý mýsýn tek bildiði þey Yes
No no yanýlýyorsun, çaðdaþýk bilimdir bil!
Sana öðreten yanlýþ öðretmiþ bunu bir sil
Seksen yýldýr hani ne var teknik sanayide
Bir þey yaptýnýz sanar, her câhil enayi de
Beni beðenmiyorsan, din nokta-i nazarýndan
Sen imam ol bir ,,takkeˮ, alýp bit pazarýndan
Dindâr nasýl olurmuþ hadi göster âleme
Bir örnek göstereyim ben yedi sülâleme
Uzaktan hoþ gelirmiþ davulun sesi güm güm
,,Ýslamýˮ yaþamadan etme kimseye kem küm
Kurân müslümanlýðý, sana da farz, müminsen
,,ÞERÝATEˮ sövmezsin ,,imânýndanˮ eminsen
Kul!: ,,E yehsebüʼl-insâný eyyütreke südâ
Seni, beni baþý boþ, býrakmaz yüce Hüdâ
,,Dinˮ eþittir ,,þeriatˮ, þeriat da ,,hakikatˮ
Onsuz asla geçilmez kýlýçtan keskin sýrat
Kurânʼýnda þeriat; kâinâtta nizâm var
Vücutta vazifesi, belli güzel azâm var
Kuralsýz din mi olur, istersen sor Budaʼya
Talim eder miydi hiç ,,pirinçˮ ile buðdaya
Elhamýn anlamýný bilmez dinden dem vurur
Ahkamým doðru diye yere bin kâdem vurur
Dünyadan bihâbersin, hayýr hayýr makbersin
Keyf ü seyfada cidden sanki þerrüʼl-ekbersin
Düþünen kafalar çok olursa vatanýmda
Huzur ile uyurum sessiz kabristanýmda
Soner ÇAÐATAY (11:45) 14 Mart 2011 / Wuppertal / Almanya
Kelimeler:
Mukallid: Taklitçi
Kul!: ,,E yehsebüʼl-insâný eyyütreke südâ (Kýyamet Suresi: 36)
Deki: ,,Ýnsan baþý boþ býrakýlacaðýný mý sanýyorˮ
Kul, kelimesi bana aittir.
Makber: mezar
Kuralsýz din mi olur, istersen sor Budaʼya
Talim eder miydi hiç ,,pirinçˮ ile buðdaya
Budizmi peygambersiz yani þeriatsiz din olarak görürler. Halbuki bu dinin de çok kuralý var. Ýyi bir Budist olmak için hayvansal gýdalardan uzak durulur.