El-Şehîd
Her anda ve her yerde, hazýr ve nazýr olan,
Kendisini eksiksiz, kusursuz þahit kýlan.
Görmede ve bilmede, açýk gizli müsavi,
Þahadeti eksiksiz, kusursuz, net ve kavi.
En büyük (Âli) þahit, tasavvur olunamaz,
Baþ gözüyle bakarak esrarý bulunamaz.
“Onu gözler göremez, o gözler kaplayandýr”
Zahir batýn her âlem, ona gayet ayandýr.
Bir kýsým insanlarýn, görmesi ilmincedir,
Böylece bu görüþe “Ýlmen yakinlik” denir.
Bir kýsým insanlara, eþyalardan görünür,
Bu da “Ayn-el yakýnlýk” olmasýyla bilinir.
Üçüncü “Hakkel yakin” “fenafillâh” olana,
Benliðinden kurtulup, Hakla Hakký bulana.
Burada þahit Hak, kul da onun aynasý,
Asla mümkün deðildir, o gözlerin kaymasý.
Görmek, kulda mukayyet, Hak katýnda mutlaktýr,
Bu manada görmekle, gören görülen Haktýr.
Bunun için “Âli’dir” “Þahadet” derecesi,
Âlemi eþya görmek, hakikatin perdesi.
Þahitliðin zuhuru, yaratma fiilinden,
“Eþhedü” diyen Haktýr, kullarýnýn dilinden.
Besmelenin “B” harfi, bu sýrra kapý açar,
Bütün fiillere ve faile vurgu yapar.
Ýsmi “Allah” olandýr her fiili iþleyen,
Kesin bir þahitlikle, “bilinmeyi” isteyen.
Bu yüzden ki yaratan, her iþine þahit dir,
Kullarýnda mukayyet, mutlak ona ait dir.
Bu baðlamda görünen, görenin ta kendisi,
Onun nuruyla bakan, gözlerin efendisi.
Ýnþallah açar Rabbim, cümlenin can gözünü,
“Eþhedü” diyen dilin, yalanlamaz sözünü.
26.02.2012…Mustafa Yaralý
Sosyal Medyada Paylaşın:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.