El-Hafıd
Dilediði kimseyi, ceza ile alçaltan,
Veyahut da yüceltip, en yüksekte tutan.
Alçaklaþan þakiler, yüceltilen veliler,
Bu hükmü Allah verir, el-Hafýd böyle diler,
Mümkün olan hadiste, bu ismin tesirleri,
Ortalýða çýkýþý, kevni taayyün yeri.
Bunun nedeni ise, hadisin varlýðýnýn,
Kadim mertebesinden, sonra geliþi baðýn.
Kadim’e hiçbir kimse, asla karþý koyamaz,
Böyle bir mertebede, çatýþmak da olamaz.
Mertebe hazretleri, alýr ve verebilir,
Kendisi dileðince tasarruf edebilir.
Sonra gelenin ise, böyle özelliði yok,
Kadim’in tasarrufu, elbette ki daha çok.
Tasarrufta üst makam, önce olana ait,
Bundandýr Hak münezzeh, fakat ayan-ý sabit.
Mutlaklýðýn ardýndan, kullara nüzul etmiþ,
Onlarýn hükümlerini, hükmü ile yönetmiþ.
Sonrada kendisini, bundan tenzih ederek,
Hadisliðin kirinden, pek yüce olsa gerek.
Birinci itibarla “El-Aziz”, “El-Cebbar”
Ýkinci “Mütekebbir” esma hakikati var.
Bütün var olanlarýn, ekvan mertebeleri,
“Hafd” makamýndadýr, ta ezelden beri.
Ya Rabbi cümlemizi, rezili rüsva etme,
Bilmeden yanýlarak, incitsek de incitme.
17.02.2012…Mustafa Yaralý
Sosyal Medyada Paylaşın:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.