Öze /le ÇAĞRI
I.PERDE
Bilesin ki
Allah (cc)
yar ve yardýmcýn olsun
sýfat ve isimleriyle bilinir
zatý ,bir emirden ibarettir
huzurunda divan dur / eðil
isim ve sýfatlar O’na dayanýr
ancak / özdedir
vücut olarak deðil
herhangi bir þeyin
varlýðýyla dayandýðý zat
isim ya da sýfattaki / özdür
özün sýfattan talebi / akýl edip bulsun
zat tabirini kabul eden þey
isterse var / mevcut
ister / Anka olsun
süphan olan
Allah’ýn zatý yüce
bir ve tek
kendi nefsiyle kendine yardýr
öyle ki
her var ve yok / yalnýz onunla vardýr
zira o nefsiyle kaimdir
halký kendi nurundan var etmiþ
kimliðinde / özü, isimleri
sýfatlarý birbirine yar etmiþ.
ezelden ebede böyle olunca
O yüce zat;
her surette / suret olup görünmüþ
her sýfatta / türlü vasfa bürünmüþ.
II.PERDE
sayýya gelmez / kemalleri
hadsizdir / hudutsuzdur
kendi kendine / bürünmüþ, perdelenmiþ
cüz akýl, küll’ü idrak edemez.
bil ki / bu konuda idrak,
idraksizliði idraktir.
öze miraç olmadan
kul celali bilemez
kemali / kemal bilir
anla ki / Allah’ü tealanýn zatý
örtülü / âlemlere perdeli
tekliðinden ibarettir / deriz.
O sultan, aziz olan zat’a
imaný /göz görmeden ederiz
þeyin bilinmesi
anlaþýlmasýyla olur
anlaþýlmak olunca gaye
þey þeyi münasip,dengiyle
yahut ,kamil zýddýyla bulur.
vayy, böyle iken iþ
ne kalýr kulun eline
zýt yok ki, zatýna denk
kýyas edip, biline
her kuþ bu meydanda ötemez
dinleyen hem
izinle
söz söyleyen susar.
fehimler teslim olur / diz çöker.
davalara giriþmez
ilim süphan Allaha
zati yönden iliþmez.
III. PERDE
bu böyledir dedi
lütfedip
mukaddes kuþ
ve
uçtu yüceler yücesi zat derinliðine
bütünde eksiksiz yüzüp /gezdi.
kainatta kayboldu / göçtü
her zerre’de ve kül’de
müsavi hakikati bulmakla,
ayan beyan açýk halde olmakla
isim ve sýfatta araladý perdeyi
bildirdi ki
mutlak / bir vücut gerekli.
ancak
zatiyle asla bilinmez
olsa da olur
olmasa da denilmez.
basiret dediðin þu iþ
tendeki bu gözedir
bir yitirilmiþ varsa / yar
O’na deðil
Bizedir
IV. PERDE
duymalýsýn ey nefsim
Kur’an sana seslendi
cennet ,cehennem / sende
bütün aleme halife sen
duy /duy çaðrýyý lütfen
sensin muhatap dendi
maksat sensin
ya sin
Alanya /007
Sosyal Medyada Paylaşın:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.