Güzeller güzeli can Antalya’da Fetih’den sonraydý galiba zaman. Benzeri yok iken yalan dünyada Süslendi medrese, türbe, hamam,han Cami istemiþti Keykubat ondan Selçuklu’ya baþkent kurup da gitti. Yivli Minareyle Mimar Balaban Bin yýla tarzýný vurup da gitti.
Gece gündüz Beydaðý’yla söyleþti Dualar gönderip yedi kat göðe. Akdeniz’le sohbet edip eðleþti Girdi can evine, girdi yüreðe. Diktiði muhteþem abide gibi Her mevsim baþý dik durup da gitti. Dedi ki: Müslüman Türktür sahibi, Bin yýla tarzýný vurup da gitti.
Þehrin her yanýndan görünen eser Övüncüm, gururum, sembolüm oldu. Mavi-yeþil yeli serince eser Bin kanat sesiyle içime doldu Aþkýyla terini katýp harcýna Tuðlayý, mermeri burup da gitti. Tarihin göðsünde benzer perçine Bin yýla tarzýný vurup da gitti.
Her yivine koymuþ aþký, imaný Yerden ýsýtmalý camiyle hem de Gölgesi koruyor þimdi limaný Bir ömür namaza durup dedem de Mimar Balabanla döndü kýbleye Ezaný göklere sarýp da gitti. Yivli Minareyle sanki her þeye Bin yýla tarzýný vurup da gitti.
Mustafa CEYLAN
-------------------------------------------------- Canzonetta veya Canzonet canzone:
Ýtalyan kökenli bir þiirdir. Ýlk doðuþu hafif tarzda aþk þiiri olarak yazýldý. Daha sonra diðer Avrupa ülkelerinde kullanýlmaya baþlandý ve þarký forumu gibi de yazýlmaya baþlandý. Deðiþik uzunlukta bir lirik þiir çeþididir. Ýlk mýsrasýnýn son satýrý veya son ifade sonraki kublelerin son satýrýnda kullanýlýr. Kafiye düze: a. b. a. b. c. d. c. D… veya a. b. a. b. c. b. c. B. …dir. Biz tabi Ýtalyan þarkýsý olarak yazmadýk, duygumuzu coþturduk.(Osman ÖCAL)
*
YÝVLÝ MÝNARE:
Selçuklular, Antalya’yý fethettikten sonra kenti imar etmeye baþlarlar. Kalesini restore ederler. Þehri, cami,mescit,türbe, han, hamam, medrese, köþk gibi mimari eserlerle süslerler. Rivayete göre Sultan Alaaddin Keykubat, Antalya’yý kýþlýk baþkent olarak seçtiði günlerden bir gün, þehirde dolaþýrken meþhur Mimar Balaban’ý yanýna çaðýrarak:
-Bu güzel þehirde bana öyle bir cami yap ki, minaresi kentin neresinde olursam olayým, her yönden görünsün. Hem minaresi de öyle deðiþik bir yapýda olsun ki, dünyadaki diðer minarelere benzemesin. Yüzyýllar boyu sembol olsun bu þehre.
Böylece inþaa edilir Yivli Minare ve Alaattin Keykubat’ýn istediði gibi si mge olur Antalya’ya. Bugün de minaresiz bir kent manzarasý düþünülemez Antalya için.
(Hüseyin ÇÝMRÝN-Antalya Efsaneleri-Sayfa:4) Sosyal Medyada Paylaşın:
MustafaCeylan Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.