MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

YİVLİ MİNARENİN MİMARI
MustafaCeylan

YİVLİ MİNARENİN MİMARI



Güzeller güzeli can Antalya’da
Fetih’den sonraydý galiba zaman.
Benzeri yok iken yalan dünyada
Süslendi medrese, türbe, hamam,han
Cami istemiþti Keykubat ondan
Selçuklu’ya baþkent kurup da gitti.
Yivli Minareyle Mimar Balaban
Bin yýla tarzýný vurup da gitti.

Gece gündüz Beydaðý’yla söyleþti
Dualar gönderip yedi kat göðe.
Akdeniz’le sohbet edip eðleþti
Girdi can evine, girdi yüreðe.
Diktiði muhteþem abide gibi
Her mevsim baþý dik durup da gitti.
Dedi ki: Müslüman Türktür sahibi,
Bin yýla tarzýný vurup da gitti.

Þehrin her yanýndan görünen eser
Övüncüm, gururum, sembolüm oldu.
Mavi-yeþil yeli serince eser
Bin kanat sesiyle içime doldu
Aþkýyla terini katýp harcýna
Tuðlayý, mermeri burup da gitti.
Tarihin göðsünde benzer perçine
Bin yýla tarzýný vurup da gitti.

Her yivine koymuþ aþký, imaný
Yerden ýsýtmalý camiyle hem de
Gölgesi koruyor þimdi limaný
Bir ömür namaza durup dedem de
Mimar Balabanla döndü kýbleye
Ezaný göklere sarýp da gitti.
Yivli Minareyle sanki her þeye
Bin yýla tarzýný vurup da gitti.

Mustafa CEYLAN



--------------------------------------------------
Canzonetta veya Canzonet canzone:

Ýtalyan kökenli bir þiirdir. Ýlk doðuþu hafif tarzda aþk þiiri olarak yazýldý. Daha sonra diðer Avrupa ülkelerinde kullanýlmaya baþlandý ve þarký forumu gibi de yazýlmaya baþlandý. Deðiþik uzunlukta bir lirik þiir çeþididir. Ýlk mýsrasýnýn son satýrý veya son ifade sonraki kublelerin son satýrýnda kullanýlýr. Kafiye düze: a. b. a. b. c. d. c. D… veya a. b. a. b. c. b. c. B. …dir. Biz tabi Ýtalyan þarkýsý olarak yazmadýk, duygumuzu coþturduk.(Osman ÖCAL)

*

YÝVLÝ MÝNARE:

Selçuklular, Antalya’yý fethettikten sonra kenti imar etmeye baþlarlar. Kalesini restore ederler. Þehri, cami,mescit,türbe, han, hamam, medrese, köþk gibi mimari eserlerle süslerler. Rivayete göre Sultan Alaaddin Keykubat, Antalya’yý kýþlýk baþkent olarak seçtiði günlerden bir gün, þehirde dolaþýrken meþhur Mimar Balaban’ý yanýna çaðýrarak:

-Bu güzel þehirde bana öyle bir cami yap ki, minaresi kentin neresinde olursam olayým, her yönden görünsün. Hem minaresi de öyle deðiþik bir yapýda olsun ki, dünyadaki diðer minarelere benzemesin. Yüzyýllar boyu sembol olsun bu þehre.

Böylece inþaa edilir Yivli Minare ve Alaattin Keykubat’ýn istediði gibi si mge olur Antalya’ya. Bugün de minaresiz bir kent manzarasý düþünülemez Antalya için.

(Hüseyin ÇÝMRÝN-Antalya Efsaneleri-Sayfa:4)

Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.