MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

SUYUN DİLİ
MustafaCeylan

SUYUN DİLİ



Sancýsýný saklýyorken gümüþ ibrikler dolusu
Sessiz, sakin zikir çekip avuçlarýn içinde su
“Hak! Hak! ” diyor, þadýrvanda bin güvercin yüreðiyle.

Sel baskýný, baraj yýkan korkudur, suyun korkusu,
Haritada eðri, büðrü bir çizgidir su duygusu,
“Irak! ” diyor, yanýp dönüp Dicle-Fýrat yüreðiyle.

Çatýlara kýrcýsýný yaðdýrýrken su ordusu,
Marþ mý söyler? Pencerede damla damla su korosu,
“Tak! “Tuk! ” diyor, yoksul evde yetimlerin yüreðiyle.

Mutfaklarda yorulanda, pas tutanda su borusu,
Tas tabaðýn her öðünde göz yaþýdýr su sorusu
“Bak! Bak! ” diyor, kalabalýk yemekhane yüreðiyle.

Çocuklukta bir aynaydý göl yeþili su durusu,
Büyük þehrin en önemli problemi su hususu,
“Ak! Ak! ” diyor, gecekondu semtlerinin yüreðiyle.

Kýyýlarda denizlerin erittiði su uykusu,
Dolunayýn saçlarýný yýkadýðý su kuyusu
“Kalk! Kalk! ” diyor, en sonunda Yusuflarýn yüreðiyle.

Mustafa CEYLAN



---------------------------------------------------------

Go Vat(KAMBOÇYA) :

Üçer mýsralý kuplelerle yazýlan bu þiir türü KAMBOÇYA dilinde genellikle sekiz +sekiz heceli olarak yazýlmaktadýr. Ýlk üçüncü mýsra diðer kýtalarýn üçüncü mýsraý olarak aynen tekrarlanýr. Ya da ayný anlamý ifade eden baþka bir mýsra eklenebilir veya sadece son sözü aynen kullanýlýr. Batýlý þairler tarafýndan üçlü yerine dörtlü kuple oluþumu da kullanýldý ve hece sayýsý göz ardý edildi. Kafiye düzeni, 1. mýsra…….a, 2. mýsra…….a, 3. mýsra……B olarak deðiþken (genelde) üçlükler ya da dörtlükler halinde yazýlýr.
(Osman ÖCAL)

Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.