Nesil İçin Yaşamak İle Nefis İçin Yaşamak.
Ýrfan Denizinden Bir Damla 18
Ýnsanlar hakkýnda iylik istemek
Ýnsanýn özelliði,
Nesli için yaþamak,
Terk edip bencilliði,
Cömertliðe kavuþmak.
Nefsin için istersin,
Güzel bildiklerini.
Herkes içinde iste,
Göster müminliðini.
Cömert Allaha yakýn,
Cimri Cennet’ten uzak.
Dikkat et ey Müslüman,
Bencillik sana tuzak.
VE AHÝBBE LÝNNASÝ MA TUHÝBBU LÝNEFSÝKE TEKUN MUSLÝME.
(Nefsin için istediklerini, insanlar içinde isteki Müslüman olasýn)
Ýslamiyet insani iliþkilere okadar önem vermiþ ki!
Kendin için istemiþ olduðun,
Ýyi güzel ve faydalý bildiðin þeyleri beraber yaþamakta olduðun insanlar için istemeyi, Müslümanlýða denk tutmuþ.
Mü-mine bencilliði yasaklayarak toplumsal huzur ve dengeli bir hayatýn nefis için yaþayarak hayvanlaþmakta deðil,
Mevcut ve gelecek nesiller için yaþamý tercih edip mükemmelleþmenin adresini göstermiþtir.
Hasret ateþini körükleyip, haset denizinde boðulan bencillerin dikkatine!
Paylaþýlmayan güzellikler, güzelliðini kaybedip, hasedin ateþi ile sosyal hayatý içinde yaþanýlmasý mümkün olmayan bir orman yangýna dönüþtürmekten baþka bir þeye yaramadýðýný tarih binlerce delili ile ortaya koymakla kalmayýp insanlýðýn geleceðini de tehdit ettiðini hiçbir aklý selim inkar edemez..
Canýn, malýn hesabý sorulacak bir emanet olduðu düþünce hassasiyetinden uzak olanlarýn, baþkalarý için yaþama erdemini anlamasý mümkün olmadýðý gibi; bir damla menfaati için bir denizi kurutmaktan kaçýnmasý da düþünülemez ve beklenemez.
Ben merkezli yaþayanlarýn biz düþüncesinden uzak bencil yaþam felsefelerini anlamak için çok zeki olmaya gerek yoktur.
( Hasret kelimesini burada dostlardan duyulan ayrýlýk ýzdýrabý manasýna deðil, mal ve makam adýna elde edemediði ve elinde bulunulmayan, sahip bulunanlara ise haset sebebi oalan aþýrý istek. Talep hissinin sahibini ve yakýnlarýný þiddetle rahatsýz eden yanlýþ ve hatalý kullaným þekli. )
Sosyal Medyada Paylaşın:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.