dönen o büyülü yuvarlak üzerinde adýmlanýrken yollar belirsizliðe ten uyuþmazlýðýnýn kesif kokusunda seviþiyor sevgililer durmaksýzýn nerede o sevdiðine dokunan eller
yolcusu çok olsa da geçmiyor artýk sevda yüklü kervanlar yabancý iklimlerin yaðmurlarýna aceleci adýmlarla koþuyor bir damla aþk için cinsiyetsiz kimlikler
yeni yetme telaþlarý anlýk bir kývýlcýmla çýkartýyor çöl yangýnlarýný ve üstelik yüzleri hiç kýzarmadan satýr ekiliyor þiir baðlarýna
ah nerede o beyaz mendil sallanan sevgililer sevdiðini okþarken içi titreyen ipeksi dokunuþlu eller nefesi karanfil kokulu insan sesleri… nerede
boþuna mý büktü salkým söðütler boynunu yüzleþmiyor artýk mevsim mevsimle son zamanlarda kim görmüþ gökkuþaðýný (Ki yürüyebileceðiniz bir nehir kenarý varsa þanslýsýnýz) ve hala baþýmýzý kaldýrabiliyorsak utanmadan ya dev binalarýn ýþýltýlý pencerelerine ya da sokak lambalarýnýn altýndaki bir avuç su birikintisinde arýyoruz mehtabý
sýzým sýzým sýzlýyor farkýndalýk can çekiþiyor onlarca þair yürek sesleri parmak uçlarýnda sabýrla haykýrýyorlar doðurmayýn artýk baþsýz çocuklarý içimizde derin bir boþluk var ve dip karanlýðýnda yosunun kundakladýðý yüzlerce ceset
Tanrým sadakaya muhtaç dünyaya sun cömertliðini ve savur “muþ lalesi “ tohumlarýný üzerimize ki þiir açsýn yeniden yaprak yaprak…. 14/01/2010
Figen YARAR (Adalý)
Ozanlarýn-âþýklarýn dilinden düþürmediði; ‘Tanrýnýn çiçeði’ olarak adlandýrýlan ve kutsal kabul edilen çiçeði, Anadolu’ya taþýyan Selçuklu askerleri olmuþ. Birçok þairin ve yazarýn kalemine konu olan Muþ lalesi, 12. yüzyýlda tüm insanlýðý kucaklayan Mevlânâ Celaleddin-i Rumi’nin eserlerinde ‘cennet bahçelerinin en kutsal çiçeði’ olarak geçiyor. Yine gönül adamý Anadolu ereni Yunus Emre’nin þiirlerinde de yer alan lale, Anadolu’da ‘Allah’ýn çiçeði’ olarak adlandýrmýþ. Sosyal Medyada Paylaşın:
kayıpAda Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.