yokluðunu yaþayan yastadýr siyah gibi dil susar ruhu söyler her hece bin ah gibi
binlerce söz doðurur sensizliðin gölgesi yürekleri sýzlatan içli bir eyvah gibi
varlýðýnda baharý zemheriye çeviren huzurunu yitirmiþ aðlýyor timsah gibi
kalbinin kapýsýnda rahatlýk arayanlar sevdaný anlamaya uzaktýr fersah gibi
karanlýðý bilenler bilirler ki gereksin gündüze güneþ gibi geceye bir mah gibi
hayalin bulvarýnda senin yanýnda olmak kendisinden keramet beklenen nikah gibi
göklerde bestelenir her bir makamda adýn nihayet yeryüzünde söylen/r segah gibi
kovsan da gidemeyiz gönlümüzde prangan etrafýnda dolaþýr döneriz semah gibi
kokunla geliyorsa çýðlýðýmýz duyulmaz acýnýn ýrmaklarý aksa da gümrah gibi
boþa arama kalbim candan öte cananý ondan gayrý dost olan terk eder günah gibi
tasalanma ey gönül zaman dediðin geçer senden gidenler sana yüz sürer dergah gibi
Kenan YAÞAR ****
açýk bir çek yazýldý acýya dair
düþünmezsen düþünemezsen hissetmek mümkün deðil ne acýyý ne huzuru
anlamýný tespit için hayatýn yüreðini açmak tüm duygulara acýyý yaþamak öpercesine ve öylece samimi ve öylece tutkun olmak gerekli
sen ki eðer bir yýlan gibi sýrf kendi emeðinle sürünürken zirveye zirveden düþen vurulmuþ baykuþlara bakýp ta görmemiþsen sen neyi yaþamýþsýn
dilini ýsýrmaktan özge bir sancý duymamýþsan aksýrmak haricinde gür sesin çýkmamýþsa yaþadýðýn ömre yazýk deðil mi
ve ben iyi tanýrým bunlarý yaþamak için baþvurduðumda dünyaya açýk bir çek yazýldý acýya dair ve ben en büyük miktarý yazarak çeke koþuyorum acý banka çeki açýyorum çeki veriyorum ve acýyý çekiyorum
üstüne basa basa kelimelerin korkusuz kendinden emin yaþamak bu diyorum ve bunu yaþýyorum.
Kenan YAÞAR
*****
daðlarla boy ölçüþen vuslatýn
rüzgara karþý yürümek direnmenin ötesidir yaþamak için ölmenin gülmek için aðlamanýn dinlenmek için yorulmanýn lehçesi bu olsa gerek.
tezatlarý uzlaþtýrýp anlamý yakalamak hayata hakim kýlmak ve bu çaðdan o çaða ona seslenebilmek en içten en derinden
ey güneþi kýskandýran nur þelalesi ayaðýna batsýn diye yollarýna dökülen dikenleri toplamaya geliyorum dilimle zerre kadar iman yetiþmez bana kinimle deðil dilimle deðil düzeltmeye geliyorum elimle kanayan ayaklarýna yaralarýna merhem bilmiyorum çaðlayan misali gözyaþý sunuyorum
biriken özlemin ki daðlarla boy ölçüþür vuslatýn nerde gözlerimi sürmek nerde dudaklarýmý mýhlamak ayaðýnýn altýna aðlamak nerde o günler nerde
sana sende varmak yanýnda olmak iki cihanda bir safta olmak ve savaþmak izinden gelmek ýskalamadan seni sende bulmak ve kendimi adamak ismail gibi vefalý o günler nerde ?
Kenan YAÞAR: 1971 Mecitözü doðumluyum. 1989 Dokuz Eylül Üniversitesi Tapu Kadastro ve 1994 Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunuyum. 1996 yýlýndan beri Çorum’da serbest avukatlýk yapmaktayým.
Lise yýllarýndan itibaren baþta þiir olmak üzere edebiyata olan ilgim gerek okuma gerekse yazma anlamýnda devam ediyor. 200 kadar þiirim var. Bunlardan 67 tanesini bu yýl nisan ayýnda “Mor Hýrkalý Aþk” adý altýnda kitaplaþtýrdým. Bir yerel gazetede “Kum Saati” adý altýnda köþe yazarlýðý yapmaktayým. Ayrýca “Yazýlýkaya Kültür ve Sanat Eki”nin yayýn kurulunda bulunmaktayým.
Durdu ÞAHÝN: Þiir okumayý seviyor musunuz?
Kenan YAÞAR: “Lanetli lokma” da denilse “zehirle piþen aþ” da denilse þiir okumayý ama þiir gibi okumayý seviyorum. Okuduðum yazdýðým her þiir, beni hayata baðlayan hayatýn anlamýný çoðaltan , haritacý diliyle hayata atýlan nirengi ve poligon oluyor.
D.ÞAHÝN: Çok beðendiðiniz beþ þairi ve beðenme sebeplerinizi öðrenebilir miyiz?
Kenan YAÞAR: Saymak sýnýrlamaktýr. Herhangi bir sýnýflandýrma yapmadan isim vermek zor ama son dönemde þiirleri üzerinde inceleme yaptýðým þairlerden bazýlarýn sayayým. Kendi þairlerimizden Fuzuli,Þeyh Galip,Necip Fazýl,Sezai Karakoç ve Atilla Ýlhan.
Her birinin bana göre ortak paydasý þiirimizin omurgalarý olmalarý ve bir sonrakilerin öncekileri yok saymadan kendi þiirini “suya” deðil, “taþa” yazabilmeleridir. Bu þairlerin þiirleri, okundukça tükenen deðil tekrar tekrar kendini üreten bir yapýdadýr.
Durdu ÞAHÝN: Günümüzde þiir ve þair enflasyonu olduðu doðru mudur?
Kenan YAÞAR: Þiir okurundan çok þair olduðu tespitine katýlýyor ve bu konu ne zaman gündeme gelse mürit isteme hikayesi aklýma gelir. Bir Derviþ baþka bir diyarda ki dostu olan derviþe mektup yazar. “Burada çok iyi ilmiyle amil bir mürþid var, sizin oralardan mürit gönderebilirsin” der. Diðeri cevap yazar: “Bu diyardan mürit istemiþsin. Bizim buralarda hiç mürit yok ama sana istediðin kadar mürþid gönderebilirim”.
Bizde de þiir okuru yok ama “þair” çok.(!?) . Önceki sorunuzu beþ þair deðil de beþ okur söyler misiniz þeklinde sorsaydýnýz, daha fazla zorlanýrdým. Yalnýz bu zorlanma nitelikli okurun çokluðu deðil yokluðundan kaynaklanýyor. Þiirin arzý endamý eskisi kadar zor deðil sanal alemde sitelerin filanca þairimiz þiirleri diye reklam yaptýðý “aile” yerine “ayle” diye yazan dili bilmeyen hem cahil hem cesur ne þairler (!?) görüyoruz. Þiir dergilerinde þiir üzerine üç kelime etmekten aciz nice insanlarýn i mge niteliði olmayan saçma sapan söz öbeklerinin boy gösterdiðine üzülerek þahit oluyoruz.
Ama çok karamsar olmamak lazým. Ýyi þiir bir þekilde alevini yukarýlara doðru ulaþtýracaktýr. Kendini fark edilir kýlacaktýr.
Durdu ÞAHÝN: Hangi þairlere iyi þair demeliyiz?
Kenan YAÞAR: “Ýyi þiir yazabilene” demek sanýrým biraz pratik bir cevap olacak. Ýyi þair kalbinde ki yangýný yýldýz yapabilen ve þiiriyle ölümsüzleþebilendir. Yerel nitelikteki konularý özgün bir formatta sunarak evrensel kýlabilendir iyi þair. Truva savaþýna tüm dünyanýn dikkatini çeken Homeros’un þiirleri olmuþtur. Eminim ki Aþil’de bu gün yaþasaydý buna en çok þaþýran olurdu.
Þair bir yandan sezgileriyle kurduðu þiiri toplumun önündeki karanlýða meþale yaparken, diðer yandan yaþadýðý çaðýn fotoðrafýný çeker. Ýyi þairde þiiriyle zaman karþý direnebilendir.
D. ÞAHÝN: “Þairi çok,þiiri az bir toplumuz” deniliyor. Bu görüþe katýlýyor musunuz?
Kenan YAÞAR:Týrnak içinde þair olarak kastediyorsak doðru. Tabi sormak lazým bu kadar þairin þiirleri nerde?
Halep oradaysa arþýn burada deyip bu þairlerden iyi þiirleri talep etmek lazým. Ya da Diyojen’nin gündüz vakti elinde fenerle gündüz vakti “adam arýyorum , adam..” diye dolaþtýðý gibi dolaþýp þiir aramak lazým.
D. ÞAHÝN: Gençleri daha çok þiir sever kýlabilmek için neler yapýlmalýdýr?
Kenan YAÞAR: Þiirin ne olduðunu öðretmek ve eðitim dönemlerinde çokça þiir tahlili yaptýrmak. Estetik bakýþ açýsý kazandýrmak. Okuma eylemini kavrama ile aynileþtirecek bir çabanýn kiþiliklerinin bir parçasý haline getirilebilmesi gerekir. Sistematik okuma ve sistematik düþünme alýþkanlýðýný bir þekilde onlara kazandýrmak.
D. ÞAHÝN:Yukarýdaki görüþlerinize eklemek istediðiniz bir husus var mý?
Kenan YAÞAR: olumsuzluklara raðmen þiire yolculuða devam etmek lazým. 1500 yýllýk bir þiir birikimimiz var. Mutlaka Þeyh Galip gibi bizim de açýp tüketeceðimiz nice hazineleri henüz bulamamýþ olabiliriz. Bazý þeyler aramakla bulunmayabilir,ama bulanlar yalnýz arayanlardýr. Her birimiz belki bir Yunus,bir Nef’i ,bir Baki olamayacaðýz. Bazýlarýmýzda FUZULÝ olacaktýr.
Durdu ÞAHÝN: Sorularýmýzý bütün içtenliðinizle cevaplandýrdýðýnýz için bir yürek dolusu teþekkür ederim.
Þair- Yazar Kenan Yaþar Ýle ÞÝÝR, ÞÝÝRDE FÝKÝR, ÞÝÝRDE AHLAK VE ÝLÝM ÜZERÝNE...
Durdu ÞAHÝN: Kýsaca kendinizi tanýtýr mýsýnýz?
Kenan YAÞAR: 1971 Mecitözü doðumluyum. 1989 Dokuz Eylül Üniversitesi Tapu Kadastro ve 1994 Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunuyum. 1996 yýlýndan beri Çorum’da serbest avukatlýk yapmaktayým.
Lise yýllarýndan itibaren baþta þiir olmak üzere edebiyata olan ilgim gerek okuma gerekse yazma anlamýnda devam ediyor. 200 kadar þiirim var. Bunlardan 67 tanesini bu yýl nisan ayýnda “Mor Hýrkalý Aþk” adý altýnda kitaplaþtýrdým. Bir yerel gazetede “Kum Saati” adý altýnda köþe yazarlýðý yapmaktayým. Ayrýca “Yazýlýkaya Kültür ve Sanat Eki”nin yayýn kurulunda bulunmaktayým.
Durdu ÞAHÝN:Þiir nedir,ne deðildir?
Kenan YAÞAR: Þiirin ne olduðuna dair tanýmlamalar yapýlmasýna raðmen üzerinde herkesin uzlaþtýðý müþterek bir tarifin olmadýðý hepimizin malumudur. Böyle olmasý da son derece doðaldýr. Zira þiir bilinmeyene yapýlan yolculuktur. Bilinmeyen ötenin tarifidir þiir. Sonsuzun bir parçasýdýr. O parça bütünün habercisidir. Bütünün vekilidir. Ama bütün deðildir.
Þiirin tanýmý her bir þiirin içinde ayrý þekilde gizlidir. Bir nevi , her þiirin parmak izi farklýdýr. Ama ayný zamanda benzerdir.
Yahya Kemal ‘Þiir bir naðmedir’ der.
Valeri ‘Þiir dans gibi kendisinde baþlar, kendisinde biter.Asaleti de buradan gelir’ der.
Orhan Veli ‘Kolay okunabilen þiirin kolayca yazýldýðýný sanmayýn’ der.
Bana göre de ‘Þiir;duygu, hayal ve fikir unsurlarýnýn çapaksýz bir dille , bir yandan bilinenin bilinmeyene tahvili ile gizemli hale getirilmesi, diðer yandan bilinmeyenin gizeminin çözülerek bilinene tahvilidir. Bunun dýþýnda olan da þiir deðildir. Durdu ÞAHÝN: Þiirde fikir konusundaki düþüncelerinizi öðrenebilir miyiz?
Kenan YAÞAR: Yukarýda da þiirin unsurlarýný belirttim. Bu unsurlarýn hepsi bir arada bulunursa ortaya çýkan þey “þiir”dir. Yoksa yine kendi ifademle bir þiirle deðil “þiir benzeri” ile karþý karþýyayýz demektir.
Sadece bilgiyle yazýlan soðuk, sadece hayalle yazýlan uçuk,sadece duyguyla yazýlan ise saman alevi tarzý kýsa ömürlü olmaktadýr. Dilin yokluðu ya da zayýflýðý ise þiiri bedensiz ruha dönüþtürür.
Belki burada belirtmemiz gereken bir þeyde “fikrin” sütün içinde ki þeker gibi erimiþ olmasý ve okundukça tadýnýn fark edilmesi. Kaba bir tabirle “Ben buradayým” diye çaðýrmamasý gerekir.
Durdu ÞAHÝN:Þiir ve ahlak konusundaki görüþünüz nedir?
Kenan YAÞAR: Ben sanatýn ayný zamanda bir faydayý gözetmesi gerektiðini düþünüyorum. Fayda gündeme geldiðinde ise alaný çok daraltýlmamýþ bir ahlakiliðin þiirin estetik unsuru olarak görüyorum. Þiirle arananýn gerçek güzel ve ahlaki niteliklere sahip olduðu kanaatindeyim. Þiirin “yüksek bir deðer” olarak kalmasý ancak bu unsurlarla mümkün olabilir.
Durdu ÞAHÝN:Þiir ve ilim konusunda neler söylemek istersiniz?
Kenan YAÞAR: Þiire iliþkin özel bilginin gerekliliðini tartýþmaya gerek yok sanýrým geniþ anlamda ilime gelince; Fuzuli “ilimsiz þiir, temelsiz duvar olur” diyor. Ýlim ve þiir birbirini besliyor. Ýkisini iyi bir kokteyl haline getirebilen, harmanlayabilen kiþi damýtýlmýþ saf ve çapaksýz bir þiire ulaþacaktýr.
D. ÞAHÝN:Yukarýdaki görüþlerinize eklemek istediðiniz bir husus var mý?
Kenan YAÞAR: Þiir, sözün özü ve büyüsüdür.
Ayrýca þiirin dilin geliþmesine katkýsýný da ifade etmek lazým. Dilin bütün olanaklarýný kullanarak, yeni imajlar,semboller ,i mgeler oluþturularak dili zenginleþtirmektedir.
Þiir üzerine poetik yazýlarýn çoðalmasý gerekir. Bu sayede þiir ve þiir benzerinin belli olarak,elmas ve cam kýrýntýlarýnýn ayýrt edilmesi mümkün olacaktýr.
Durdu ÞAHÝN: Sorularýmýzý bütün içtenliðinizle cevaplandýrdýðýnýz için bir yürek dolusu teþekkür ederim.
Kenan YAÞAR: Ben teþekkür eder, þiir tadýnda saygý ve sevgilerimi sunuyorum.
-------------------------------------------------------------------------------------- Durdu ÞAHÝN:Yeni bir mülakata baþlamadan üç þiirinizi daha bizlerle paylaþýr mýsnýz?
Kenan Yaþar: Memmnuniyetle....
ihtiraslar gemisi
ihtiraslar gemisinde idim dün gece ve dün gece fark ettim ihtirasýn zehrini akþamý satýrla doðrayýp güne serpince ihtiraslar gemisinde idim dün gece
gerçekleri çekiçlerle döverek þehvetin tasmasýný çýkararak ruhumdan bütün þüphelerimi izale ederek ihtiraslar gemisinde durdum dün gece
acýlarýn ilmeðini geçirerek boynuma sabýrlar üretip küçücük yüreðimde ve demir atýp hakikat diyarýna ihtiraslar gemisinden indim dün gece.
Kenan YAÞAR
***** marasanta
doðduðun daðlarda kalma marasanta denizler seni bekler güneþ doðar yüreðinin üstüne rüzgar tarar bundan böyle saçýný ve seni beklerken yaþlanýr zaman akþam ocaklarý ateþler yorar bir kral yakarýr sorar suçunu korku sarmaþýðý sarar içini güneþ taþlara çizer sen gidersen resmini
taþlara ektiðin gümüþ laleler kil tabletler gibi kokar kýrlarda hüznünde süzülür çaðlarýn sesi bürünür yollarýn kýrmýzý tüle
uzun bir havuzda yüzerken gece çýplak ayaðýyla sarnýçlar yürür kuþkulu kayalar taþlar þaþýrýr konaklar da üþür aðýtlarýnla
yokluðunda mevsimleri sis kaplar gözlerinde kurur aðaç kurur çayýr dað pýnar doðurmaz olur hayat çevrilirsin duvarla önce kýzarýr yüzün sonra kýzar yüreðin tohum gibi daðýtýrsýn günlerimi rüzgarla
madem gideceksin git marasanta kal desem de yine git tadýný tuzunu þafakta götür kokunu kokumdan ayýr öyle git
aþk ateþi düþtü bana sanki ben de yana yazdým sildim içimden her þeyi seni ben sol yana yazdým
geldim yoktun hayalini içtim sana kana yazdým baygýn düþtüm seni yine kýpkýrmýzý kana yazdým
paylaþýrken mevsimleri ölümlere bana yazdým sana bahar ile yazý zemheriyi bana yazdým
düþmedi gönlümden ismin özlemi hep ana yazdým þefkatini gördüm taþa seni dertli ana yazdým
neyim varsa verdim en son kalan caný suna yazdým sordular kim olduðunu yere göðe suna yazdým
yana yazdým kana yazdým bana yazdým ana yazdým sordular kim olduðunu yere göðe suna yazdým
Kenan YAÞAR
Þair- Yazar Kenan Yaþar Ýle ÇAÐIMIZDA SANAT VE SANATÇIYA DÜÞEN GÖREVLER ÜZERÝNE... Durdu ÞAHÝN: Sanat nedir?Sanatçý kimdir?
Kenan YAÞAR: Sanat çokça örselenen bir kavram. Her taným yapan insanýn penceresinden gelen ýþýklarla farklý ifade þekillerine bürünmekte. Sanatý, hayatýn olaðanüstü kavranarak baþkalarýnýn kavrayýþýna hazýr hale getirilme eylemi olarak tanýmlayabiliriz. Tarihin her dönemimde sanata bakýþ ve sanattan anlaþýlan deðiþik olmuþtur.
Sanat bünyesinde estetik güzelliði barýndýrýr. Sanatçý toplumsal etkilerle kendinden özgün ve özel bir þeyler katarak sanat eserini vücuda getirir.
Kimine göre sanat sanat içindir. Kimine göre sanat toplum içindir. Kimine göre sanat Allah’ý aramaktýr. . Kimine göre sanatýn tek amacý kendisidir.
Hepsinde de belli oranda haklýlýk payý vardýr. Sanatçýnýn hangisini merkeze koyacaðý ise kendi kararýdýr. Olaðanüstü bir kavrayýþý gerektiren sanat sezgi ve bilginin estetik sunumudur.
Sanat bizi bulunduðumuz noktadan baþka bir noktaya çaðýrýr. Çaðýrdýðý yerin göreceli de olsa daha iyi olduðunu iddia eder. Bu çaðrýnýn doðruluðu ya da yanlýþlýðý farklýdýr. Doðru çaðrýya cevap toplumsal ve kültürel geliþimi doðurur.
Sanatçý keskin bir zeka ve sezgi gücüne sahip; farklýlýðýný bilen ,hisseden ve hissettiren bu suretle taþa yazý yazan kiþidir. Sanatçý önde gittiðinin farkýndadýr. Bu farkýndalýk ona bir aydýn sorumluluðu yükler. Uçakta yolculuk sýrasýnda yolculardan biri rahatsýzlansa oradaki doktorla diðer yolcularýn sorumluluðu bir deðildir. Doktorun hastaya müdahalesi kendi bilgi ve sezgisine göredir. Çevrenin etkisi bu noktada sýnýrlý ve bu sýnýrý belirleme hakký doktorundur.
Durdu ÞAHÝN:Toplumun ve insanlarýn sanata ve sanatçýya ne gibi noktalardan ihtiyaçlarý vardýr?
Kenan YAÞAR: Sanat, hayatý daha iyi yaþanabilir kýlmak için gereklidir. Toplumlarý daha iyiyi aramaya yiter. Gizem ve belirsizlik hayatýn bilmecesidir. Bilmecenin çözümünde mutluluðun ve daha iyinin varlýðýna ümitlendiren sanattýr. Sanat ve sanatçý topluma bir yandan ayna tutar ve diðer yandan “Ayna ,ayna söyle bana benden güzel var mý?” sorusuna, bireyi arayýþa sevk edecek “Var” cevabýný verir.
Sanat ve sanatçý insana bir yol haritasý çýkarýr. Aradýðýmýzýn uzakta bir yerde olduðunu duymak ya da bilmek bir gerçeklik. O gerçekliðe nasýl ulaþýlabileceði dahasý ulaþýlabilirliði sanatýn iþlevleri arasýndadýr.
Bu noktada sýkça konuþulan “popüler sanat” “yüksek sanat” ayrýmýna deðinmek lazým. Aslýnda bu ayrým yerine “sanat” ve “sanat benzeri” ayrýmýn tercih ederim.
Popüler sanat ya da sanat benzeri , yüksek sanat ile sanat olmayan arasýnda durmaktadýr. Popüler sanat bir yandan sanatýn geniþ kitlelerce kavranmasýna aracýlýk yaparken, diðer yandan yüksek sanatýn örselenme ve dejenere edilme tehlikesini bünyesinde barýndýrýyor.
Sanat bir þeye yarar-yaramaz tartýþmalarý olayý ele alýþ þekliyle ilgilidir. Sanatý bir sonuç olarak görmek isterseniz “Bir þey olmadýðý’ kanaatine sahip olursunuz. Sanatý gizemli daðlarýn ötesine götüren yol olarak bakarsanýz “ Sanatýn faydasýný” tespit etmiþ olursunuz.
Sanat toplumsal hayatýn geliþerek devamý nitelikli bireylerin yetiþmesini saðlar. En yüksek deðerlerin toplumsal yaþantýya nüfuzunu saðlar.
Ýnsanlarýn sanatla uðraþýsý gerek maddi açýdan gerekse kültürel açýdan belli bir seviye yakalamak ile saðlýklý bir hal alýr.
Türkiye’de fert baþýna düþen milli gelirin artmasý gelir daðýlýmýndaki uçurumun ortadan kalkmasý, eðitimin iyi olmasý sanatý da iyi noktaya taþýyacaktýr.
Durdu ÞAHÝN: Türkiye’de sanatýn ve sanatçýnýn durumu nedir?
Kenan YAÞAR: Türkiye’de yukarýda ifade ettiðimiz gibi “sanat benzeri” bir kültür “sanat” olarak yutturulmaya çalýþýlmaktadýr. Toplumun acýlarýný duymayan deðerlerini bilmeyen dahasý yok sayan bir anlayýþ “gerçek sanatý adeta boðmuþ ve boðmaya devam etmektedir.
Kitle iletiþim araçlarýný elinde bulundurulanlar, toplum mühendisi olarak eðlenceyi, ucuzluðu basitliði “bu sanattýr” diye halkýn önüne sunmaktalar.
Birkaç yýl önce gazeteden okuduðum bir haberi sizinle paylaþayým. Haber : “Kýsa bir süre önce kendisine tecavüz edilen …….( Bir erkek ismi) kaset çýkardý. Sanatçý sorularýmýzý yanýtladý…”
nsanýn kanýný donduracak bir haber. Ýster hukuki açýdan bakýn,ister meslek ahlaký açýsýndan bakýn, isterseniz sanatçý nitelemesi açýsýndan bakýn.
Sanat ve sanatçý açýsýndan Türkiye’de elmaslarla cam kýrýklarý birbirine karýþmýþ durumda.
Durdu ÞAHÝN: Çaðýmýzda sanata ve sanatçýya düþen görevler nelerdir?
Kenan YAÞAR: Evrensel deðerleri çok fazla örselemeden, bireyin gerek beynine vurulan gerekse fiziksel anlamda vurulan prangalarý çözmeye çalýþmak. Günceli yakalayýp, o günceli evrensel kýlabilecek nitelikte kaliteli, özgün yapýtlar sunabilmek. Ýnsan hayatýný her þeyin üstünde tutarak çaðýn problemli alanlarýndan bireylere çýkýþ noktasýný gösterebilmek.
Durdu ÞAHÝN:Türkiye’de sanatýn ve sanatçýnýn gereken ilgiyi görebilmesi için kimlere ne gibi görevler düþüyor?
Kenan YAÞAR: En baþta sanatçýlarýn kendini toparlayabilmesi gerekir. Pazarlayabilmek için üretmek gerekir. Üretirken de defolu deðil, kaliteli özgün ihtiyaca cevap verebilen ve kendi ayaklarý üstünde durabilen, halkýn deðerleriyle barýþýk, her koynu çok bilinmeyenli denklem olarak ele alabilen, hayatý siyah-beyaz deðil gökkuþaðýndan daha zengin görebilen olmalýlar.
Onun dýþýnda medyanýn sorumluluk duygusuyla hareket etmesi gerekir.
Eðitimin gerektiði gibi olmasý bireyi çok yönlü olmaya yöneltmesi gerekir.
Son olarak iktidarýn da engel olmamasý, sanat ve sanatçýnýn yetiþmesinin önündeki engelleri kaldýrmasý sanat ve sanata olan saygýnlýðý arttýracaktýr.
Durdu ÞAHÝN: Konuyla ilgili dile getirmek istediðiniz baþka bir husus var mý?
Kenan YAÞAR: Türkiye’de her þey sanatla özdeþleþtirilir. Yaþamak bir sanattýr… Siyaset bir sanattýr. .. Bu tür benzetmelerin temelindeki düþüncelerin sanata zarar verdiði, sanatý bayaðýlaþtýrdýðý,sýðlaþtýrdýðý ve kirlettiði kanaatindeyim.
Bir aydýn sorumluluðunu omuzlarýnda hisseden bir anlayýþla bakir alanlardan çok deðiþik tarzda sanatsal yapýtlarýn ortaya çýkacaðýný düþünüyor ve ümit ediyorum. Durdu ÞAHÝN: Bizleri sanat konusunda aydýnlattýðýnýz için teþekkür ederim.
Kenan YAÞAR: Ben teþekkür ederim… Sanatýn ve sanatçýnýn anlaþýlmasýna yönelik bu gayretleriniz için ayrýca tebrik ederim.
Konuþan: Durdu ÞAHÝN
Sosyal Medyada Paylaşın:
DurdxuŞahinx Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.