Tefsirde sıkıntı oluşturan metotlar var
Hamdioruc
Tefsirde sıkıntı oluşturan metotlar var
Tefsirde sýkýntý oluþturan metotlar var
Tefsir esmayý ölçü almalý ayet ayeti neshe yetmez çünkü...genel yasa deðil ki ayet hadis icma kýyas...
Kur’an hadis icma kýyas esmanýn tefsiridir...o günkü örf ve ayet adilliðin parçasý"atbesle"emri ve o tarih el-Galibin parçasý...
Nisa/11 o örfe göre o sahabenin(Hz Cabirin) malýna göre emeksiz yemek olmaz...mirasda da bu kural geçerli çünkü Allah adil... yapýlmýþ bir adillik tefsiridir...O ayet yasa deðil sadece tefsiridr...Genellenirse yasalaþtýrýlýrsa adalete asilik oluþur...baþka örfe baþka þahsa göre delil sayma o ayeti.Hata yani.Hukuk esmadýr yani adil olmak...tali hukuklardandýr nisa/11 yani sadec o zaman ve bölgeye hatta o sahabeye aitir..mahkeme kararýdýr ama her mahkeme kararý evrenseþtirilirse adallet ilkesi bozulur...Faiz de Medine içindir.Medine çin bir makeme kararý sayýlmaý medine yok olunca yeniden temel yasalara göre bir karar gerekmektedir...aklýnmanðýn önerdiðmeot bu...ey slam hukukcularý...
Evet.tefsir metotlarý nler mi..
"Kur’an’ýn Kur’an ile tefsiri", "Kur’an’ýn rivayetlerle tefsiri", "Kur’an’ýn akýlla tefsiri" ve "Kur’an’ýn içtihat yoluyla tefsiri" þeklindedir.
Kur’anýn Ku’an ile tefsiriden kasýt esma ile tefsir sayýlmalý...Sünnetullah ile tefsir ilim-bilim ile tefsir...deðiþmezler ile tefsir...Nesih ayetin ayeti deðldir deðimezlern deðþenler neshidir Medine yksa faizin haramlýðý da yoktur hükümsüzdür...eveniþerdir demeliydik faiz için...Osmanlý lemasý bunu dedi....esmaya kölelik temel görevi insanýnfaiz de almalýydýk bu temel görevi terk etmemeliydik benim zamanýmda bebek ölümleri gazze savaþýndakine denkti...Ne hakkýmýz vardý buna...din denilen afyon iþte...ne yol vrdý ne araç vardý astaneye bebekleri eriþtirmek için ne de hastanelerimiz donnýmlýyd...iþte din sanýlan canavarýn o gün bu topluma yaptýklarý...
Esmanýn tefsiridir Kur’an hadis icma kýyas atasözleri felsefe ilim-bilim tarih-coðrafyaO Ayet apaçýk birtefsir o örfe göre Nisa/11
Bit’atçýlar zalimdi...deðiþmezlere deðiþenleri eklemektir suç...ilim ne artar nede eksilir çünkü...ama ilmi budadýlar bit’tçýlar...ölçüleri esma da deðildi keyfilikle bir din oluþturdular...Ýlai din yok oldu...esma ölçü omakan çýkarldý iþte hadis denildi.Ýlimlilik vasfý kalmadý dinimizin...ölçüsü kalmadý Kur’anýn tefsiri tahrifoldu bu gün ise bu tahrif hýzlý adýmlarla yol aldý...100 kadar meal var...mealler felsefe vahiyden koparýldý...kelime manasý þu denilerek ilimdenuzaklaþtýrýldý ayetler...zararlý bir din afyonoluþturuldu kimisi namazý kimisi cihadý zararlý hale getirdiler iþte gazzelilerin cihad dedikleri zararlý... namaz zararlý mý olurmuþ demeyin...sabah uykusundan hayýrlý olan namaz nasýl zararlý olur demeyin...Özsüzse oruç açlýða denktir...özsüzse namaz beden eðitimine denkleþir... zekat vermeynin namazýna veyl olsun dedi dün Kur’an...hak davayý ayaða kaldýrmak için para þart günümde paran varsa silah var...Para kazanmayý dünyalýk diye yaftaladýlar o namaz kýlanlara veyl olsun demeliyiz Kur’an þuuru varsa bizde...
Nisa/11 apaçýk ama genellemiþler bu keyfi bir eylem mi esma mý gerktirdi kapalý.örf deðiþince bu ayet adilliðe asilik oluyor çünkü
Apacýk dediðin ayet enfal/65 ama 66 onu nesh etti demiþler ayet apaçýk ama nesih etti mi etmedi mi apaçýk deðil...
Muhafazakar demokrasiyi içselleþtiren geleneksel Ýslamcý hareketler faydalý sadece günümüz þartlarýndaki dünyda..günümüzdeki dünyada ebu talibin mahallesi bile yok nüklerin füzelerin eriþmediði yer yok çünkü...Ekonomik yaptýrýmlar var kurtulmak mümkün deðil...Medine yaþamý hayal edilemez olmuþken hala "Faiz haram"diyen bir din ilahi olamaz zulüm bu 7 uyur maðara buldu bize maðara bile yok...Medinenin yükü görevindir görev deðiþmez deme görev adilcedir zekatý zengine farz kýlan bir din zalim deðildir ancak günümüz Ýslamý zulümdür ancak...Medine islamýnýn uygulanma alaný yok çünkü Medin de yok Mekkede yok ahir zamandayýz nüklerin füzelerin eriþmediði yer yok...terör örgütü terör devleti damgasý vururlar ve yok ederler...BM de seyreder abartma demeyin...3.cihan hrbi de çýkmaz Müslümana zulüm seyredilir bu dünyada sadece...ve ümmet ise paralý asker olurlar bu sömürücülere...kanaatim bu inþallah yanýlýrým...suriyede bir zalim devrildiyse ABD ile-Ýngiliz metot ayrýlýðý yaþadýðý içindir...Vehhabýn bizacizler lütfu...acizlikten kurtulmuþ deðiliz...Ýngilizin para aþký mide aþký bu bu hediye vehhab herþeye Kadir...Ýngilizin ateþini söndürür nemrudun ateþini de söndürmüþtü...acizdi Ýbrahim...þükredelim bari bu hediyeye þükredelim son hediye olmasýn aman...Þükürsüzlük alýnmasýnasebb bu arlýkta bu yasa var...açýk apaçýk olan bu yasalardýr...Kur’anýn esmanýn tefsiri olduðu da apaçýk...ama þu ayet þu ayeti nesh etti dersen isbatý mümkün deðil yani kapalý.Kur’anda sünnetullahlar apaçýk esmalar apaçýk ama tefsircilere yaptýklarýna bu hakký kim verdi kapalý mý kapalý...
Evet tefsirde sýkýntý oluþturan metotlar var...
Sosyal Medyada Paylaşın:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.