MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

Ayna görülüyor...bu gözle ama akılla okunuyor aynada ki...
Hamdioruc

Ayna görülüyor...bu gözle ama akılla okunuyor aynada ki...


Ayna görülüyor...bu gözle ama akýlla okunuyor aynada ki...

Cebrail aynadýr.ya her varlýk ayna deðil mi.öðretmen deðil mi...Alim her yarattýðýn ilme adalete esmasýna ayna olsun diye yarattý

Rýzýk gözün gördükleri ya razzak neden gizli.þu göze gizli ama kala vicdana gizli deðil...Adaletli her yaradýlanýn varlýðý adil nerede neden gizli.Esmaya kul gördüklerim.ayna...akýllý ol aynayý oku...vahiy her yerde okuyalým...

Zýtlýk var...adil sebebtir zýdlýða farklýlýða ödüller de farklý cezalar da korku pompalamak suç deðil cennet de var cehennem de

Sonuç ayna sebeb o aynada...akýl gözü kalp gözü ile bak...

Üst akýl var..."Ol"emrini veren var onun amacý var Allahlýk da bir görevdir...tecelli eder esmasý tecelliðahý görür beden gözü manevi gözümüz akýl kalp gözümüz sebebi ilk sebebi görür ilmin esmanýn kaynaðýný sahibini...ölçüyü ölçü koyucuyu...hiç yaratýlana benzemeyeni ...zatý benzemez nasýl tanýtasýn...gizli sanma açýk zatý da ama ne aya benzer ne güneþe cennette ayýn ondördü gibi görülecek ama aya da benzemez o...

Hermetik felsefe evren zihindir der... Ýlim var evrende çünkü. alim yarattý evreni çünkü...

Hermetik felsefenin tekabül prensibi var...yani aþaðýda olan yukarýda da var ama denk deðil...adil gördüklerimiz...ama Allaha adalette denk deðil ortak deðil sadece emanet onlarda olan þeytanda kin emanet...o kinine köle...ama dolayýsýyla Allaha köle veren Allah o kini çünkü hz Adem zelleye mahkum zellesiyle cezalanmalý þeytan kinli olduðu için hz Ademin zellesine ve cezasýna sebeb olmakla görevli...ekmelleþsin adem diye hz muusa hýzýrla ekmelleþti þeriatte ...suudun þeriati ekmel olsaydý önce suudun liderini cezalandýrmak gerekir …"A-Z"yedir þeriatlerin kýymeti...erkek evlada mirastan iki kýza bir pay...diyen bir þeriat...örfle ancak ekmelleþir...emektir adlin ölçüsü ve masraftýr...file bir tane pirinç yetmez ama karýncaya yeter..farklýlýðýn sebebi meþru olmalý...esed Kinine köle oldu Allahýn kinine köle olsaydý keþke...ýrkçý mezhebçi oldu niyet duygu farklýydý...hanedanlýktý ölçüsü ýrkçý bile olamamýþtý...yýrtýcý hayvanda hanedancýdýr yavrularý için avýný parçalar ve yer...Farklýkin ve sevgi"A-Z"yedir...Allahýn sevgisi bütün yarattýklarýnadýr iþte Allah olmanýn görevi o ama esed ve yýrtýcý hayvan rakip oldu bu sevgiye farklý sýnýrlý bir sevgiyi seçti...bu niyet bu seçimdir cehennemi-cenneti belirleyen niyetin alemlere rahmet mi...ailene alemi kurban mý edersin...esed hanedandý ve çok zalimiydi vicdansýzýydý hanedancýlýðýn...Farslar þiadýr ölçüleri 12 imamdýr...esed þiayý ölçü seçmedi tekelleþti küreselci netanyahu gibi...þehadetli olmasý affýna yeter mi Allah bilir...Her þehadetli her son hedefi son niyeti Allahýn ölçüsü olanýn...

Hermatik felsefenin titreþim prensibi de var...titreþim artar mý artar...bir atom patlar mý patlar...enerjiye dönüþür mü dönüþür...aciz sandýðýn aslýnda çok büyük güç taþýmakta bilim anahtardýr kapýdýr o güce eriþmek için...

Her þey zýttýyla aynýdýr dedi...hermetik felsefe...adem hem havvadýr hem adem yani...ýþýk hem ýþýktýr hem karanlýk þeytan "Ben Allahýn kinine köle olacaðým dese cennetlik olur...çünkü ademle amacý denk olur...ama tevbesiz...cehennemde tevbeli olacaktýr ademe denk olacak ama gecikmiþ tevbeye cennet yok...

Her þey kutuplar arasýnda sallanýr gider gelir de demiþ hermatik felsefe...görevli her varlýk çünkü Allah da görevli ama kendisi kendisini görevlendirmiþtir...ve yaratýklarýný görevlendirmiþtir þeytan tevbe etse amaç niyet yönüyle aynýlaþsa zýtlýk yok olur...zýtlýk ömürlüdür yani...ne oldum deme ne olacaðým de ey ESED...ey Firavun...tarihde iyi tarafda dur...musa tarafýnda dur...firavunda musanýn rabbine inandým dedi ...zýtlýk baki deðildir ezeli de deðil çünkü...Faniyiz deðiþtiren görevlendiren var ilah deðiliz niyetimiz ile ilahlýðý veya Allaha secdeyi seçiyoruz...

Tesadüf yoktur sebeb-sonuç kuralý vardýr dedi hermatik felsefe...Allah var tesadüf olur mu görevlendiren var arýya vahyeden var..baðýsýz olmaz güçlü olunca...terörist olmaz devlet olunca...ama sýradan devletçiksen büyükler seni terörle meþgul eder on müþrike denk çaba ve üretim yapsaydýn o ayeti nesh etmeseydin oyuncak devlet ve devletçik olmayacaktýk...

Cinsiyet prensibi var dedi hermatik felsefe...erillik ve diþillik her þeyde vardýr. eril ve diþil; meydana getirir, yeniden canlandýrýr, yaratýr...Eski Mýsýr ve Eski Yunanistan’daki hermetik felsefe üzerine çalýþalým... Hermes Trimesgistus’un öðretilerini öðrenelim.zihin yoralým.

Evet...Cinsiyet prensibi var olan her þeyin cinsiyeti olduðunu söyler. Ancak Kybalion’un yazarlarý, bunun çoðu kez anladýðýmýz cinsel cinsiyetten ziyade "oluþturmak, peyda etmek, yaratmak..." gibi genel anlamlarda kullanmaktadýr. Cinsiyet Erkek ve Kadýn prensipleri olarak meydana gelmiþtir ve kendisini bütün boyutlarda (Fiziksel, Zihinsel, Ruhsal) göstermektedir.

Zihinsel Cinsiyet erkek ve kadýn prensiplerine dayanan hermetik bir kavramdýr ve birisinin fiziksel cinsiyetini ima etmez. Bu kavrama göre bireyin fiziksel cinsiyetini ile zihinsel cinsiyetinin ayný olmalarý gerekmemektir. Ýdeal olarak, birey dengeli bir zihinsel cinsiyete sahip olmak ister.

Kybalion’un öne sürdüðü kavram, cinsiyetin evrenin tüm boyutlarýnda var olduðu ve farklý boyutlarda, sahip olduklarý farklý özellikleri göstermekte olduklarýdýr. Ayný zamanda, var olan her þeyde ve herkeste bu iki özelliðin ve prensibin bulunduðu yazýlmaktadýr.

Kadýn prensibi, daima izlenim alma konumundadýr. Daima yeni fikirler üretmek için hayal gücüyle çalýþýr. Bu yönden Erkek’ten daha fazla faaliyet alaný vardýr.

Erkek prensibi daima izlenim verme ve izlenimleri ifade etme konumundadýr. Erkek kendi iradesiyle, yeni fikirleri, kavramlarý iþlemek ve meydana getirmek için harekete geçer.

Bu baðlamda, iki güç arasýnda bir denge olmalýdýr. Kadýn olmazsa Erkek sýnýr, düzen ya da mantýk olmadan hareket eder ve bu da kargaþaya neden olur. Erkek olmazsa Kadýn, sürekli düþünür konumda kalýp harekete geçemez; bu da durgunluða neden olur. Kadýn ve Erkek beraber çalýþýrlarsa, düþünceli bir eylem meydana gelir; bu da Kadýn’ýn ve Erkek’in birbirlerini tamamladýklarýna iþaret eder.

Cinsiyer ayrýmcýlýðý yapmamalýyýz...fiziken diþi olanýn aklý baskýndýr...ailenin reisi o olsun...diyebilmeliyiz vasi tayin ediyoruz erkeðe kadýný iþte...Kargaþayý azaltmalýyýz...amaç niyet kargaþayý yok etmek olmlýdýr...Kadýn erke birbirini tamamlar...ayrým yapmamalýyýz... mirasda da kargaþayý adaletsizlið yok etmeliyiz örflerle ek görevler vererek erkeðe mirasýn büyük payýn alana...adil olmak olmalý amacýmýz...adilliðe köle ol...ayrýmcý olma...

Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.