İlk üstünü üstünle..amacın bu olmalı
Hamdioruc
İlk üstünü üstünle..amacın bu olmalı
Ýlk üstünü üstünle..amacýn bu olmalý...
Amacýn ilk sahibi üsünlemekse günah sandýklarýn iadettir artýk.. ama denk deðildir ibdette...9 yaþýndaki kýzla evlilik de ibadettir ama 18yaþýndaki kýzla evliliði seç çünkü denk deðil ik seçimin birbirine..üstüne ilk sahibi ama en üstünü seçerek üstünle...imkan bulamazsan yine üstünle...on kat güçlü ile cihadý eç der Ku’an müslümana ama peygambere milyon ka güçle bile chadý seç der...Ýyi anla ayetleri Gazzelinin seçimi asili deðildi belki ama eveni semediler...Hicretiseçmeliydiler on kat gücü yenecek insansýz sava slahlarý üretmeyi seçecklerdi ehven olanbuydu...pegamber bunu yaptý...bu imkan vardý gazzeliye bu seçim için...Çine hicret etselerdi u maç içn Çin gel derdi onlara ve nükler üretmeyi bile öðretirdi çine kölelii seçmek þartýyla...
ýymetiniseçimin belirlr...Parayataparcasýna talib ol ama tapma amacýn ilk sahibi üstünlemek olsun...Faiz aldomu eti ye bunlar sç deil görev...Allah suç yaratmadý þer yratmdýseçiimiz onlarý suç etti...Faiz al þarab iç ama amcýn ilke vermek olsun sahibliði...Þirk ilk sahibi unutmanýn adýdýr...þarabý ilk yaratan þer mi arattý seçim hakký verilen onu suça tebdil ett...çünkü.
Evlilik bile ibadet olmaz oruç aç kalmak olur esmaya rakiplik amaçlý ise.Mürþitler kendi üstünlüðünü amaçlar Ýlk üstünü üstünle
Suçlu iradedir seçimdir...eylem hal duygu düþünce þekillenmeli davaya uyarlanmalý...Faiz ve sömürü esmaya rakiplik amaçlý olmamalý
Adýna bkma amaca bak der Kur’an...amaçtadýr haralýk-helallik...de.Sömürmek kötü deðil amactadýr kötülük Ýslam davasý için sömür...Osmanlý Ýnsanýný yaþattý ama Ýslamý yaþamayaný yaþattý...Fai al þarab iç amacýntemizse...Su amaçta niyette...baþka þeyde deðil...Külli iradede olana denktir deme ama suçtur da dem...þarab iç kaný sulandýrmak için ma ilaca dekti de deme...ila varken seçe seçimdedir suç kýymetinseçimin belirler teslimiyete þarab içmek namaz kýlmak ölçü deðil
Müþrikten tek farkýn amacýn olsun...Gavur iþi dediðin her iþi farklý amaçla yapmalýsýn.müþrikin þirk amacý kötü iþi güzel...iþleri var dinimz gibi demiþ mehmt akif avrupayý görünce...
Hz Aiþe ile 18 yaþýnda evlenmiþ peygamberimiz ama 9 yaþýnda da evlense müþriklerden amaçta ayrýlýrdý...hz Aiþe fýkýh alimi ilk kdýnoldu bu amaçlaevlenirdi yani bu da ilk sahibi üstünlemeye yaradýðý için ibadettir...Ýbadetle asiliðin farký ilk sahibi unutmak veya unutmamaktýr...
Þarab iç þifa amacýyla...hasta olmamalýsýn esmaya emanetçilik için çünkü...Cihadýn hakkýný veremez hasta olan çünkü...Mekke mrifetinde ve Ýslam þeriatinde þaraba izin vardý ama ilk üstünü üstünlemek þartýyla vardý ilk üstünü üstnlemek þartýyla denk olmayalar yasaklndý medinede...denklik de ölçü alýndý yani..þarab içmekle aspirin almak kan slandrmak için bir mi..deðil azý da içkinin beyine hasar býrakýyor...Lut kavmi eylemi kýzla evliliðe denk olmadýðý için asaklandý...kýymetin seçiminededir...denklik ölçüþ ile yap seçimni dedi peygamber medine de am amekke de ilki üstünlemek içinse her þey mubahtý...faiz de içki de medinede devreye denklik ölçüsü girdi...çünkü seçimin kadardýr kýymtin….faizle parakazanmak ibadet oamazdeme mekkede sahbeye bu söylenmedi denklik ölçü seçildi medine de ehvenin ehvenini seç enildi mdine de ama mekkede ehveni seçmen kaf enilmiþti iþtebudur marifeti haikati muhammedi...baþlarnda efendimiz vardý peygamberde de mi seçicisn ey þarab haram faiz hram mkke þartlarýnda bile haram diyen aaç haram tek demlisin hz Muhamedle örtüþmek sünnettir...çünkü..."El-Hakim denklið de ölçü al demez ilki üstünleme amaçlý ol eter der Mekke þartlrýnda 23 yýlda gelliþini hikmeti de buydu Kur’anýn El-Hakim þartlara asi olm er..ama hocalarýmýz þartlara si ol diyor þartlarý deðiþtirmektir cihd..cihda sarýlmadýysan içki vergisiyle imamlara maaþ ödersin der sünnetulah denk olmazsýn ne sahabeye ne abiine ne de tebai tabine esfali safiline düþmemekle yetinmeyi ama edin..
Denk eylem hal deðildir ölçü...nasib olmaz sana sahabeyle denklik o sahbe Ýsrail peygamberlerine denkti çünkü...ama ilki üstünlemekle yetinmelisin sen..esfl-i safilinden þirki seçmektenkorun..yaratýlanlr içindeesfeli afilinliði seçn cüz’i iradelilrdi...tek...diðer aratýlanlrýn seçme hakký yok esfeli safilin düþmaer konu deðil ama müþrikin eylemi hali ortaktýr.Para kazanýr müþrik ama Ganiye rakipliktir amacý ihlaslý olan emanetçi
Þirk suçtur...diðer seçimlerin zaten kaderir...külli iradenin bir parçasýný eçebliyorsun aten sadece...Þeytan þirki ilk unutmayý unuturmayý eçmesdir yani þirktir..müþrikin eylemi hali ortaktýr ...Esmaya köleliktir...çünkü...birinci kalite kölelik deðil ama ikinci kalite görev.
Sosyal Medyada Paylaşın:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.