Oku
Oku
Esmanýn ölçü olduðunu anlamak için oku...tertille oku...sünnetullahý öðretmeyen bir okumak okumak mý...namaz namaz mý namaz öðretilerini yaþama taþýmalýsýn...
Masal okur gibi okuma...görevini anlamak için oku bu vahyi bu Kur’aný...ilk emir bu
1: Yaratan Rabbinin adýyla oku! 3: Oku! Rabbin sonsuz kerem sahibidir. 4: Kalemle yazmayý öðretendir.
Keremini iþlerini görevlerini esmalarýný öðretecek bu kitabu tek bu amaçla oku...Masal deðil þiir de deðil bu vahiy...
ÝLK NAZÝL OLAN AYETLERÝN ÝÇERDÝÐÝ MESAJLARIN KUR’AN
BÜTÜNLÜÐÜ ÝÇERÝSÝNDEKÝ YERÝ kur’anýn çekirdeðidir...
Allah, yarattýðý insanla tarihin deðiþik dönemlerinde vahiy venübüvvet yoluyla doðrudan iletiþime geçmiþtir. Her biri seçkin kimselerolan peygamberler, Allah’ýn ilahi mesajlarýný insanlara ulaþtýrmýþtýr.
Son peygamber Hz. Muhammed’e gönderilmeye baþlanan ilahivahyin baþlangýç ayetleri; Allah’ýn mutlak yaratýcý, insanýn da Allah’ýnyarattýðý bir varlýk olduðu, yaratan ile yaratýlan arasýndaki Rab-kuliliþkisinin ilimle saðlandýðý ana mesajlarýný içermektedir. Hz. Muhammed’einen Alak suresinin bu ilk beþ ayetinin temas ettiði konular, Kur’an’ýn 23 yýllýk nüzul sürecinde tafsilâtýyla anlatýlmýþtýr.
Ýkra ilk âyet mi? ilk emir mi.
Oku, yaratan Rabbinin adýyla. 1- Vahyin ilk ayeti olduðu kabul gören bu ayetteki “ýkra” sözcüðüne “oku” anlamý vermek önemli bir yanýlgýdýr. Henüz ortada okunacak bir metin yok diyenler var ama bu emir amacýna uygun oku göndereceðim vahyi uyarýsýdýr.Uyarý ile baþlamýþ Kur’an.amaç öðretisi ile baþlamýþ....yani
Bil bil diye yaratýldýn uyarýsý ile baþlamýþ Kur’an
Ýkinci ayette hemen Allahýn eylemlerini iþlerini tanýtýyor vahiy
Oku ilk emir deme okumanýn ilk amacýdýr ilk emir...Ýkra’ bismi rabbike...vahyi oku ama rabbinin isimlerini öðrenmek sünnetlerini iþlerini öðrenmek için oku... rabbinin esmasý açýsýndan oku...bu nice okumaktýr...
Sen kendini bilmezsin bu nice okumaktýr...Kendini bilme iþini de rabbini bilmek esmasýný bilmek için iþ bil görev bil çünkü Kul köle olmak için yaratýldýn.Rýzasýný da görevin ile anla demiþ yani vahiy...
Sebeb Allah sahib Allah ölçü Allah ...demek için oku...Masal okur gibi okumayýn Kur’aný diyor bu sure...
Kur’an Allahý esmayý tanýtmak için gönderildi...Onu tanýyan uyanmýþ olur...uyarýcýdýr Kur’an...
Allahýn esmasýný oku esmasý ile oku dedi ilk emri bu...Yaradanýn
Allahý da eylemleri halleri düþünceleri duygularý ile tanýrsýn anacak her var olaný da...
Eylem sonuçtur sebeb esmasýdýr...sahib ve ölçü esmasýdýr..."Esmasý BÝZ OLMUÞ yarattýklarýyla
Oku yani ölçüyü anlamak amacýn olsun esmayý sünnetullahý okumak amacýn olsun ilk emir kur’aný sünnetullahý anlamak amacýyla okumak olsun emridir bu.Kitap olmasý gerekmez okumanýn amacýný öðütlüyor bu...amacý emrediyor ilk emirde Kur’an
lk insan Hz. Âdem ile birlikte aþkýn âlemden içinde yaþadýðýmýz
varlýk âlemine doðru baþlayan vahiy akýþý, son peygamber Hz.Muhammed ile sonlandýrýlmýþtýr
Esma sebeb ayetler uarýlar sonuçtur...sonuçtan sebebi taný der Kur’an...eylemlerden iþlerden esmayý taný ahirette yaþanýlacaklarý da anla...
Adildir adillik farklarý görmeyi farz kýlar...Faizi tanýtýrken de farklarý gösterdi Kur’an çünkü Adilden geldi...Faiz parayý kiralamaktýr ticeret mantýðýndan farklý Ortaklýk mantýðýndan da farklý.Kiralama mantýðý.Ev kirasý farklý yýpranýyor ev...araba eþya ama para yýpranmýyor kýymeti azalýp çoðalmýyor alým -satým ölçüsü deðiþmez deðiþen para faize ölçü sayýlmaz...deðiþen hiç bir þey faize ölçü olamaz ölçü deðiþmeyenin hakkýdýr...Kira bedeli istemen adilliðe asiliktir der Kur’an haksýz kazançtýr der adil ol der...
Faizin zýttý borç verme.Mantýk hatasý yapmayalým.Borç vermeyi yok ettiði için haram.Kardeþliði yok ediyor.Kar var-zarar yok faizde.para satýlmaz ölçünün kýymeti deðiþmez deðiþirse ölçü olamaz...mantýk bu...Haram kýlýnýþýnda.
Cahile anlatmak zordur...Esmaya aþký olan anlar faiz para satýþýdýr ama para alýnýp satýlmaz kar eklenmez ölçü para çünkü...ticaret malý deðil ki...Kiralanamaz...da
Faiz karý adaletsizliktir adile savaþtýr ben de faiz iþi ile meþgul olanla savþýrým ve bereket vermem o kara...der yüce Allah...esmaya secde edersek kazancýmýz berektlenir yani...
Namaz kýyamdýr.secdedir tevbedir.þükürdür hal ve eylemlerin diliyle esmaya sýðýnma Allaha köleliði tasdiktir.aþktýr.Rýza arayýþý .Esma ölçüsüne göre kýymetli kul olmak için namaz öðretilerini yaþama dönüþtür...
Sosyal Medyada Paylaşın:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.