Faize haram demek haramdır
Faize haram demek haramdýr
Muhammedi tavrý anlamak istiyorsak mekki-medeni diye ayrýma mecburuz...iþte ayetleri yani Kur’aný alimler mekki-medeni diye ayýrmýþlar mekki-medeni tavýrlarý tesbit için...papaðanlar "Faize haram demek haramdýr...
Evet...Ayetler tavýr öðreticilikte yanýltýcý olmasýn diye alimler ayetleri mekki-medeni diye ayýrmýþlardýr...sebebsiz mi bu ayýrma amaç mekki tavýrlarý öðrenmektir...genellemeyle savaþmak amaç
Yer- zaman-kiþi farký þeriat-tavýr tepki seçiminin doðru-eðriliðini gösterir çünkü..
Kur’aný kýsýmlandýrdý alimler amaç ne mi...tavýr ve öncelik seçimindeki doðruluðu-eðriliði anlamak için...
Evet...Kur’an’ý Kerim’i kýsýmlandýrma hususunda karþýmýza üç seçenek çýkar; zamansal, mekânsal, kiþisel… Yani zaman, mekân ve þahýs itibari ile Kuran’ý Kerim ayetlerini bir tasnife tabi tutabiliriz. Nitekim tarih boyunca bu konuyla ilgilenen ulema bu tasnifi kullanmýþtýr.
Faize haram demek haramdýr...Allah ve elçisinin tavrý bu elçi imamýmýz...Mekki ve Medini ayetler var.mekki þartlar için yani
Mekki ayetler ehven-i þerri öðretir medeni ayetler ehveni öðretir merdivenin ikici basamaðýndaki devrimleri öðretir...elin uzunsa aðacýn armut aðacýnýn üst dalýndaki meyvesini ye veya yere düþmesini bekle...yere düþünce ayýlarla birlikte bekle ve ayýlara býrakma hemen bul ve ye...
Mekki ayetlerin özellikleri var....medeni ayetlerin özellikleri var...genelleme hatasý yapma...adil ol...zulümdür genelleme her genellemede zulüm var acý var kardeþliðe insaný eþref-i mahlukat yrine koymamak var...Allaha ve elçisine savaþ var...Her doðru her yerde ve her zaman için deðil...9 yaþýndaki kýz çocuðu evlensin diyen beyin o yaþ okuma meslek edinme yaþýýdýr de sarýk için hindin ineði kutsallýðý veren beyin genelleme zulümdür bölgesel ve tarihsldir baký kýymetler...sarýkta deðerlerimizdendir ama her yerde her ülkede uygun bir kýyafet tecrübeyle kazanýlýr...bozma bozguncu olma deney-tecrübe dede dinidir dede diline dede dinine baský yapma diðer ýrklarý þehadet getirdiðine de piþman etme...
El-Hakime rahmana adile asilikdir Faize haram demek haramdýr...
12 imamacýlýk mezhebi sunnilik mezhebi nurdur islam düþmanlarý bu ikisini parçalamak amacýnda Þeytan iki önemli mezhebe böldü ümmeti ümmet hiç birlik ve kardeþlik yaþamadý...bu iki mezhebi de küçük ekiplere bölmek istiyorlar tartýþan bir Ýslam dünyasý amaçlýlar ama buna genelleme ile biz zemin hazýrladýk genellemeyi terk edelim þimdi bari karýþmayalým düþmanlýða dönüþtürmeyelim onun fikri diyelim ölçüsü marifet olanlarý kardeþ bilelim þimdi bari...
Mezhebler nurdur ama genelleenirse mezhepçilik yapýlýrsa uygun yer seçilirse fars ýrkýna basamak eder Arabda sunniliði ýrkýna basamak eder...uygun zaman-ve yerde uygulamak güzeldir sadece mezhebleri de ayetleri de...o nurlar kýyamete kadar nur daha ehveni bulabilmemiz için ama.
Mekki þartlarda önceliði putlarla uðraþmaktý hz Muhammedin muhammdilik belli sünneti rasullük belli Allah ve elçisi tavýr ve tepkilerimizde kýlavuz olsun.mekki tavýrlar belli medeni tavýrlar belli put öncelikti...faiz ehven-i þerdi çünkü..mekki imkanlar ve þartlarda mekki þartlarda da kardeþler bir birine borç verirdi...genelleþtirme yani...kardeþler arasýnda haramdýr faiz ama arkadaþlar arasýnda ehven-i þerdi mekki tavrý buydu sahabenin de...hz Ebu bekir köleleri azadla uðraþtý iþsizlere iþ yeri hazýrladýn mý bu görevden kaçan "Faize haram demesin faize haram demek ona haram iþsizlere iþ imkaný hazýrlaý sahabe iþsiz kardeþlerinin elinden tut ey "Fazi haram"diyen bencilsin...zalimsin önce kardeþ ol...
Evet... Kur’an’ý Kerim’i kýsýmlandýrma hususunda karþýmýza üç seçenek çýkar; zamansal, mekânsal, kiþisel… Yani zaman, mekân ve þahýs itibari ile Kuran’ý Kerim ayetlerini bir tasnife tabi tutabiliriz. Nitekim tarih boyunca bu konuyla ilgilenen ulema bu tasnifi kullanmýþtýr.Ýþsiz kardeþlerine iþ imkaný oluþtur..öncelik kardeþ olmaktýr "Faiz haram deme hakký elde et önce....
Hicret öncesi tavýrlar hicret sonrasý tavýrlar kýlavuz bize...hz Muaviyeyi hicret öncesi tavýrlara dönüþ yaptýn diye suçlamak mümkün.Hz Aliye karþý takýndýðý tavýrlar yanlýþtý...Bedirde çýkmaka olan fiteyi peygamberimiz hang tavrýyla yok etti nötürlediyse hem hz Ali hem hz Muaviye o tarý göstermeiydi muhammedilik buydu...muhamed gibi olmak buydu..ona sabe olmak buydu...ama hz Aliye hz Osanlarýn katillerii ortyaçat dedi...birlikte çýkaraým demedi neden...kardeþce bu konuyu çözelim demed...Muhammedilk belliydi bedirde hz Muhammet tafrikayý nötürlemiþti taýndðý tavýrlarla...Kimseyi suçlamamýþtý ama h Aliyi suçlamayý seçti hz Muaviye bu kardeþliðe trst...yanýmaydý sapmayd uhamediliktn ve Rabçýlýktan Rabçýlýa elçi bie öreektir...Hz Aliyle kardeþlik iine bu fitneyi çözmeliydiler... kerbelalara ebeb oldu b ilk açý gün gün geniþemiþti çünkü...
“ya eyyühen’nas” (ey insanlar) hitaplý ayetler Mekkî idi...hicet edemeyen insanlaýngörev ve takýnacaklarý tavýrlrý öðreticidir...
Mekâný itibara alan ulema ise hicreti göz önünde bulundurmaksýzýn Mekke’de inen ayetleri Mekkî kabul eddi yani mkki tavýrlarmekki þrtta örtüþen insanlarý bðadý..."Fzi ehveni þe de Faizi haramlayan ayet seni baðlamaz...demiþ oldu bu alimler...mekki þarlarda olanlara tavýr öðrticilik baðlama mekki ayetleringörevi emiþ oldular..
Zamaný itibara alan ulema ayetleri hicret öncesi ve hicret sonrasý olarak ayrýma tabi tutmuþtur. Bu durumda hicret öncesi inen ayetlerin tümü mekâný gözetmeksizin Mekkî sayýlýrken, hicret sonrasý inen ayetler Medenî sayýlmaktadýr...yani Kur’an sizi bðlr dmiþlerdir...hicret et o mekandan o zamandademiþ oldular yani...fazi hrmdýr de v Faiz haamdý demein zarar getimediði yerlere ... kiþiler hicret et...demiþ oldular yani ir ebubekire iþci ol faiz haramdý bnabe bu imkaný bulmuþumçünk...de demiþ oldular yani..ama ebubekir gibi bir atron bulamayan "faiz bana dece bana ehven-i þer emeli genellemeden kaçmalý emiþ olmuþlardýr...nerde öyle iþ adamlarý bana fazi ehven-i þrdir emeli ölümüme sebebolmayaaksa faiz endime ehven-i þer sayma dememelidir ni ülema ta o gün bu ayrýmý ayrýmlý tavrý þeriatý uygulamayý caiz görmüþler ama Fransýz beynini seç dememiþler seçtiðin þeriat takýndýðýn tavýr seni esfeli safiline düþürmesin emiþlermekki tavýrlarý þu muhammediliðin demiþler..öðretmiþler mekki tavýrlarý mekki muhammediliði de medni muhamediliði de faizeehven-i þer deme mekki muhammedilikle savaþ deðil ki..medeni muhammedilikle savaþ ancak ama bana caiz benim þartlarým mkki þartlar demeli gazzeli savaþ açmamalýdý dedim ben hicret etme imkanlrý vrdý ama mekki muhamedi muhasaralarl dolu ebu lehebin mahalesine sýðýnmyý seçmeliydi mekki tavýr mkki muhammedilik blliydi y gazzeli kardeþim neden savaþý setin...beklediðn destk gelmdi iþte...Medeni tavýr sani baðlamaz mekki tavýr mekki muhammedilik mekki þeriat veya hz Adem þeriatý seni baðlar...peygamberimiz hz Aliye verdi kýzýný...bilmiyormuydu marifetullahý ilmimi eksikti kýyamete kadar geliþen týp ancak muhammedi marifetullah eriþece muhammedilik kýyamete kadar yterlidir "Kur’an yetmez"muhammedi tavýr yer kýyamete kadar ma muhmmedi marifetullahla yapýlacak Kur’an tefsiri kýyamete kadar yeter...de Kur’an yetrbu maal yeter diye sýnýlama Kur’an muhamedi marifetullahla tefsir edilmedikçe tsavvufa þirk diyeler ayetlerden delil getirenler bitmeyecektir...
Muhammed tavýrýn tefsirdir hz Ademden beri gelen peygamberlerinþeriatleri ve mekki aytlr...ehven þeriatete erþtirecek merdivene ait basamaklardr...tavrýniçintakýnacaðýntavýr içinne mezhb fetvsý al ne ayet seni baðlarne e hadis seçimin için Muhamedi marifet yterlidir...Ýmamnlýysan galibgelisindiyor adam Osanlý imansýz ýydý hz Hüseyin kerbelada imnsýz mýydý hz Yahya imasýz mýydý Nuhun gemisi lazým sadece iman yetmez de...tavri hz Nuhun þeratini ölçü aarak belirle aliyi de veliyide inlemez seni tek uhmmedi marifet baðlar kardeþm...iþte Ýran gazzeyi mahvetti býraktý...akýl veren ço olur ama dostluk görmek istersen yok olur...muhammedi marifet ve Allaýn RAHMAN esmasý baðlar sen tek...
Sosyal Medyada Paylaşın:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.