Allah tuzak kuranların en hayırlısı.
Hamdioruc
Allah tuzak kuranların en hayırlısı.
Allah tuzak kuranlarýn en hayýrlýsý.
Faiz Osmanlýya ehven-i þeri kazndýrdý mý Hanedana hayýr ama devlet devam etti yani halka sabi çocuklara hayýr getirdi ehveni þr de hayýrdýr beterin beterine göre.."A-Z"kýymettedirþerler de hayýrlar da sen der Kur’an en kýymetli hayýrlarý seç buna da ihsan dedi Kur’an Allah en yakýn eden kiminenamaz kimine teknoloji üretmektir...Namaz dinn direði ama bazýsýnýn sevab terazisinde nmazý hafif kalýr nükler üreteten...Allhtýr takdir edecek olan "namaz dinin direði"derken bu yaþanmýþlýklarý örtm kafir olursn o tefsirinle o örtmenle...Örtme yaþanmýþlýklarý çoðattýkça çoðalt zenginleþtir esba-ý nuzülünü ayetin tahriftir eðilse tefsirin...
Allah tuzak kuranlarýn en hayýrlýsý mesela...CHP nin ÝÞ bankasýna ki prasý hayýr mý-þer mi getirecektir CHP ye Allah bilir Allh tuzak kuranlarýn en hayýrlýsýdýr...
Allah tuzak kuranlarýn en hayýrlýsý."Tevbe için de tuzak kürara yaþanmýþlýklar tevbe ile bitmiþse hz Adem cennetten çýktý sonuç tevbe ile bitti tuzak kurdu Allah yani imtihan etti...sýnýfý adem geçti daha küçük tuzaklarý geçemez çocuklar ise...nuh TUFANIN etkisini sýfýrla çarptý gemi sýfýrla çarpma iþlemi gibiydi o gün...Asa da firavunun gücünü sýfýrla çarptý...Nükler japonyanýn gücünü sýfýrla çarptý...Tuzaktý nükler Japonya için...veremedi imtihanýný japonya...çünkü üretemedi ki nükler...veya ondan koruyacak sistemleri...zina kötü dedirtmek için kiþiye para verir zina sevgisi de.Para bitince"Aman zina etme"der adam Yaþanmýþlýklar ilahi dini öðretir esmayý Allahý tanýtýr...mihenk taþýdýr delildir...
“Onlar (sana) tuzak kuruyorlar(dý). Allah da (buna karþý) tuzak kuruyor(du). Allah tuzak kuranlarýn (tuzaklarý boþa çýkaranlarýn) en hayýrlýsýdýr.” Bu ifadenin bir benzeri Hz. Ýsa’ya yönelik olarak Âl-i Ýmrân 3/54’te de yer almakta
Allah peygamberlerine ihlaslýlara tuzak kuranlarýn tuzaklarýný boþa çýkaranlarýn da en hayýrlýsýdýr...
Ýþte ayet:(Ey Resulüm! Hatýrla) O vakti ki; inkârcýlar Seni tutup baðlamalarý (ve hapse atmalarý) veya öldürmek (suretiyle Senden kurtulmalarý, ya da Seni ülkenden çýkarýp) sürgüne yollamalarý için, aleyhinde tuzak kuruyor (ve hesap yapýyorlardý). Onlar Sana bu hileyi düþünürken, Allah da onlara tuzak kuruyordu. (Sana hicret emri vererek; Medine’ye gitmeni ve Ýslam devletini kurarak geri dönüp Mekke’yi fethetmeni ve müþrik düzenlerini tepelemeni kolaylaþtýrýyordu.) Doðrusu Allah, tuzak kuranlarýn en hayýrlýsýdýr. Enfal/30)
Enfal /30 ayetin bir diðer meali ve tefsiri...Keþke yaþanmýþlýklar ile bu tefsiri daha da zenginleþtirsek tefsirle fakir...zengin tefsir yaþanmýþlýklarý çoðaltýrsak oluþur...Tatmin etmiyor ihlasa erdirmiyor.Kalpleri titretmiyor eski tefsirler artýk çünkü.esba-ý nüzuldur yaþanmýþlýklar...asrýnda da ayet esbabý nüzul yaþanmýþlýkar var onl ile kalpleri itret yni tevbeye getirt...
Hatýrlar mýsýn? Ýnkâr edenler seni etkisiz hale getirmek veya öldürmek ya da yurdundan çýkarmak için tuzaklar kuruyorlardý; onlar tuzak kuruyorlardý Allah da bozuyordu. Tuzak bozma iþini en iyi yapan Allah’týr. (Enfal/30)
Ýþte enfal /30 ayetin tefsiri...
Medine’ye hicret izni verilince birçok müslümanýn oraya göç ederek yeni bir yurt edinmeleri, kendi kabilelerinden olmayan kimselerle birleþip bütünleþmeleri, Hz. Peygamber’in de Medine’ye giderek müslümanlarýn baþýna geçmesi ve Medine’de güçlenerek kendilerine zulmeden Mekkeliler’e karþý savaþmasý ihtimali müþrikleri korkuttu. Probleme bir çare bulmak üzere Dârünnedve denilen meclislerinde toplandýlar. Ýleri sürülen þu teklifleri sýrasýyla müzakere ettiler: 1. Daha önce gelip geçmiþ ve içinde yaþadýðý topluluða ters düþmüþ þairlerden Züheyr ve Nâbiga’ya yapýldýðý gibi bunu da hapsedelim, baðlayalým, yiyecek içecek vermeyelim, ölüp gitsin. 2. Sürgüne gönderelim, bizden uzaklara gitsin, gittiði yerde ne yaparsa yapsýn, bizi ilgilendirmez. 3. Her kabileden bir genç seçelim, birlikte gidip onu öldürsünler. Katiller bu kadar çok ve çeþitli kabilelere mensup olunca onun kabilesi bunlarýn hepsine karþý intikam savaþý açamaz, diyete razý olur, onu da öderiz. Bu sonuncu teklif Ebû Cehil’den gelmiþti. Tarihçilerin kaydettiðine göre Necidli bir ihtiyar kýlýðýna girerek müzakereye katýlan þeytan, birinci teklifi, “Gelip kurtarýrlar”, ikinci teklifi “Gittiði yerde insanlarý, çekici kiþiliði ile etkiler, taraftarlarýný çoðaltýr, sonra gelip sizi maðlûp eder ve dilediðini yapar” diyerek tenkit ve reddetti. Ebû Cehil’in teklifini ise beðendi ve kabul edilerek uygulanmasýný telkin etti. Þeytanca olduðu için þeytana nisbet edildiði anlaþýlan bu teklif oy birliði ile benimsendi. Ancak durum Resûlullah’a bildirildiði için o da tedbir aldý, yataðýna Hz. Ali’yi yatýrdý, kendisi de kuþatma altýndaki evinden, Allah’ýn yardýmý ile kimseye görünmeden çýktý, Hz. Ebû Bekir ile birlikte Medine’ye hicret etti (Ýbn Hiþâm, Sîre, II, 123-128). Müþrikler Hz. Peygamber’i tesirsiz hale getirmek için tuzak kurdular, o da Allah’ýn izin ve irþadý ile onlarýn tuzaklarýný bozdu.(Kur’an Yolu Tefsiri Cilt: 2 Sayfa: 686)
Sosyal Medyada Paylaşın:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.