MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

Faiz haram sebebleri de haram...
Hamdioruc

Faiz haram sebebleri de haram...


Faiz haram sebebleri de haram...

Osmanlý faizi ehven-i þer görmeye mahkum oldu.Faiz haram sebebleri de haram...Japonya en kaliteli ürün üretiyor iþte...

Osmanlý ticaret yollarýný kaybedince sanai-teknoloji imdadýna yetiþirdi...Halk kaliteli ürün üretemediði için batýdan geri kaldýk.Cihat farzdýr.Galib gelmenin sebebleri de farzdýr...zenginlik ve savunma sanayii farzdýr...

Faiz haram sebebleri de haram...Faiz haram ya faize zorlayan mesleki yetersizlik.eðitimsizlik.Osmanlý halký meslek-teknolji eðitimi alsaydý faize mecbur kalmazdý

Þarab haram sebebleri de haram...Kültürümüze faiz eklendi Osmanlý fakirleþince Batýya özenince de içki de eklendi..Kan sulandýrýcýlýk dýþýnda hep zararý var içkilerin...

Zina haram sebebleri de haram...Bari evliliklere teþvik edelim.Evlilikler zorlaþtý...

Ýsraf haram sebebleri de haram...Bari müsrif olmamalýyýz...Osmanlý halký bari müsrif deðildi.Batýnýn kalitesinde ürün üretemedi ama ahlaklýydý ve müsrif deðildi.ýrkçýlýða raðmen ümmetleþti

Ticaret yollarý kuruyunca Osmanlý halký "sudan çýkmýþ balýða döndü"...Osmanlý insaný kaliteli ürün ürete bilseydi faize mecbur kalmayacaktý.Eðitimsizdi meslek eðitimi teknoloji yoktu.Petrol bitince ayný hal arablarýnkderi...Ýnsana yap yatýrýmý.eðit isanýný .dini yönde de eðt.tebliðe devam...Dini okullar devam...

Evet...Osmanlý insaný kaliteli ürün ürete bilseydi faize mecbur kalmayacaktý.Eðitimsizdi meslek eðitimi teknoloji yoktu.Ticaret yollarýný karý gtrisi ike geçinen bir halkýmýz vardý þimdi de turizm var.faize aiz dik truzme de caiz dedik.batyaözenenler içkiye de caiz dedi...ahlak da gidiyor...

Evet geriye dön..Ýstanbulu fethettiðin günleredön...Tevbe etmedikçe asisin...Þirke yolcusun...þirke ehven-i þer deriz yakýnda da...muhtçlaþtýkça sýkýþtýkça ehven-i þrlerimiz artýyo çünkü..

Osmanlý güzel bir dünya bir cennet sunmuþ insanýna...imrensin her insan diye cennet oluþturmuþ...Halklar Osmanlýyý beklemiþ gelsinlerbizim de ülkemizi feth etsin diye...

Osmanlý faize mezheb sýnýrýyla bakamazdý.Halk üreten halk deðildi.Yerli üretimler rekabetçi kalitede deðildi...

Altýna duyulan iþtiyak coðrafi keþiflere sebeb oldu.Osmanlý ticari yollarý terk edildi yeni yollar keþfedildi.altýn petrol arandý icari yolar baþka ülkelerekayýnca Omanlý altýndý ama bakýra döndü kýymette ve ekonomik sebebledir yýkýlýþý...faize ehven-i þer diyenin ömrübitmiþ demektir ...de.

Osmanlý ticaret yollarýnýn hanlarýn kervan saraylarýn geliriyle geçinen bir ülkeydi.Yollar kullanýlmayýnca ekonomisi yýkýldý...

Osmanlý ihracat yapmayan bir toplumdu.ithalat yapan bir toplumdu.Ekonomisinin bozuluþuna sebeb oldu bu

Her haram "ehven-i þer olduðunda caizdir"Osmanlýda da faiz yaygýndý.Bankerler vardý...1856 da banka da kuruldu

Osmanlýda tüfeðin yaygýn olarak kullanýlmasýyla meydan savaþlarýn mantýðý deðiþti.Süvariler önemini kaybetti.Týmar sistemi kalktý gençler içinbir iþ alaný bulunmaýydý týmar klkýnca baþarýlamadý eþkýyalýk hýrsýzlýk arttý...

Ümmet olamayýz ahlakýmýzý mezhebimizi tarikatlermizi yitirmemeliyiz...Osmanlý halký bari müsrif deðildi.Batýnýn kalitesinde ürün üretemedi ama ahlaklýydý ve müsrif deðildi.ýrkçýlýða raðmen ümmetleþti

Osmanlý çokmadi...ahlak kültür çökmeden de çökmez..elimzden KUR’ANI almadýlar daha...

Evet...Osmanlý ekonomisi için yaþanan olumsuzluklarýn biri coðrafi keþifler neticesinde Çin ve Hint ticaretinin güzergah deðiþtirmesiydi.

Akletmek deneye secdedir.Vahiy de deneye dayanan öðretidir...geliþ þekli farklý sadece atasözleriyle esmasünnetullah okumalarýyla yap tefsiri deðilse tahriftir o...Ehven-i þerler artýyorsa insana yatýrým eðitime yatýrým okula yatýrým yola yatýrým iletiþime yatýrým insanýn elinden tutmaya yatýrým farzdýr...ilahi din tefsirdedir Kur’an çekirdekti tefsir aðaç...yapraðý göremezsin çekirdekte...Faiz haram derin ama sebebi e haramdýr diyemzsin yani...kaliteli mal üretememek rakip ürün üretememek de faize yol açtýðýndan haramdýr de...


Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.