MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

Kur'an insan nankör dedi.
Hamdioruc

Kur'an insan nankör dedi.


Kur’an insan nankör dedi.

Kur’an insan nankör dedi.Biz"insaný yaþat ki devlet yaþasýn"dedik.devlti yaþatmayaný yaþatma...midesi için patetes için yaþayaný

Kur’an insan nankör dedi.

Asr-ý saadet muvahhide sadece 60 yýl saadet verdi sahabenin dünyasý karardý sonra...Peygamberin nesli yok edildi...Hz Ýsayý da çarmýha gerdiler hz Ýbrahimi de ateþe attýlar...Teþekkür bilmez kibirli olan.ve haset olur kibirli olan...hasetlikle intikam alacaðý günler bekle iyilik yaptýklarýndan sünnetullah bu...

Hz Bilal kölelikten kurtuldu ama bilsen ne acýlar ödedi sahabe sömürü ve kölelik yýkýlsýn diye Ne kerbelalar hazýrladý sömürüden beslenenler o aziz sahabeye...Rahmet için paralarýný canlarýný verenler cennette alacaklar ödüllerini dünyada bilali hür görenlere dünya sömürücüleri dünyayý dar ettiler...

Bir Bilal için bin bedel ödedi sahabe...kan kusstu sahabe...günümde Gazzeye sahib çýkanlar da büyük bedeller ödeyecektir...Bari Bilaller görse hür olmalarý için sahabenin ödediði bedelleri...Karabað kurtulsun diye ne acýlara katlandýk...Bari karabaðlý görse bu ödenen bedelleri ve teþekkür etse...ah insan nankör kimse kimseden teþekkr beklemesin...Kibirliyse Karabaðlý Biz kurtardýk bizi der geçerler...

Ben kaç fakiri fakirlikten kurtarmak için ne acýlar gördüm hiç teþekkür ve dua da alamadým insan nankör...

Evet...Fedakar insan ol.Kedi týrmaladý arý soktu onlara fedakar oldum diye...Kardeþlerim de fedakarlýðýmdan zarar gördüklerini söylediler...Fakirlikten kurtar birini ama teþekkür bekleme...Adnan menderes de dar aðacýnda can verdi...bu vataný gerçek sahiblerine kazandýrmak uðrunda...Allah için fedakar ol cenneti kazanýrsýn...namazý da Allah için kýl fedakarlýðýn Allah için mi.Zenginle Karunun farký bu.Hayvaný da sev...sevgin Esmaya kulluksa...hayvan da nanköör inan ise ondan nankör...sahibi olan Allahý razý etmek olsun niyetin insana hayvana iyilik ederken .Ýyiler düþmanlýdýr peygamber iyiydi ve düþmanlýydý.vefatýyla nesli yok edildi...Arab ýrký deðil her kavim peygamberine büyük zararlar verdi....Tufan verdi Allah Nuh kavmine nankörlükleri yüzünden...Arýyý camdan kurtarmak amacýn olsa arý seni yanlýþ algýlar ve sokak her peygamberi kavmi arý gibi soktu...Kurtarmak istediysem bir fakiir fakirlikten bir uyuyaný uyandýrdýysam uykdan uyandýrdým diye düþmanlarý arý gibi soktu ve onlar da geçmiþ lsun bu bizim yüzümüzden demedi...fedakar olma ...vey ancak cennet için fedakar ol...

Nanköy olan .uyan iþte ayet iþte sünnetullah:Nahl/112: Allah bir þehri örnek verdi: (Halký) Güvenlik ve huzur içindeydi, rýzký da her yerden bol bol gelmekteydi; fakat Allah’ýn nimetlerine nankörlük etti, böylece Allah yaptýklarýna karþýlýk olarak, ona açlýk ve korku elbisesini tattýrdý.

Ýnsan, rabbine karþý pek nankördür. Þüphesiz buna kendisi de þahittir; O, aþýrý derecede mal sevgisine kapýlmýþtýr. (Adiyat/6-8) iþte ayetlerin efsiri...

Burada “insan” kavramýyla genel olarak insan türünün kastedildiði, çünkü bütün insanlarda bu tür olumsuz özelliklerin az çok bulunduðu belirtildiði gibi (bk. Ýbn Âþûr, XXX, 502-503), özellikle hidayetten nasibini alamamýþ insanlarýn söz konusu olduðu da söylenmiþtir. Râzî, bu ikinci yorumun çoðunluðun görüþü olduðunu belirtir (XXXII, 67). Bu âyetler, söz konusu insanlarýn tabiatlarýna yerleþmiþ bulunan Allah’ýn nimetlerine karþý nankörlük, kadir bilmezlik, mal biriktirmeye düþkünlük ve nimetin þükrünü yerine getirme vecîbesini umursamama gibi olumsuz özellikleri ortaya koymaktadýr. 6. âyetteki kenûd kelimesinin bir hadiste þöyle açýklandýðý rivayet edilir: “Öyle bir nankördür ki yalnýz baþýna yer, kölesini döver, malî görevlerini yerine getirmez” (Taberî, XXX, 180). 7. âyet insanýn kendisinin de bu nankörlüðünün farkýnda olduðunu, buna bizzat kendi vicdanýnýn da tanýklýk ettiðini belirtmektedir. Âyete “Þüphesiz buna Allah þahittir” mânasý da verilmiþtir (Taberî, XXX, 180). Bu takdirde âyet Allah’ýn verdiði nimete karþý nankörlük edenler için bir uyarý anlamý taþýr. Fakat birinci mâna baðlama daha uygundur. Âyete ayrýca “Nankör kiþi âhirette kendi aleyhine þahitlik edecektir” þeklinde de mâna verilebilir (Elmalýlý, IX, 6021). “Mal” diye tercüme ettiðimiz 8. âyetteki hayýr kelimesini Râgýb el-Ýsfahânî, “akýl, adalet, fazilet, faydalý nesne gibi genellikle insanlarýn raðbet ettiði þey” þeklinde tarif etmiþtir (Müfredâtü’l-Kur’an, “hyr” md.). Eski Araplar’da kelime sýklýkla “mal” ve özellikle “at” anlamýnda kullanýlmaktaydý. Burada “çok mal, servet” mânasýnda kullanýldýðý anlaþýlmaktadýr.(Kur’an Yolu Tefsiri Cilt:5 Sayfa:672-673)

Nanakörler ve kötülerin yeri ahirette cehennem...Fedakarlarýn yeri cennet ama cennetin sahibi içinse fedakarlýðý...
Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.