MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

Ayetler hadisler esbabı nuzülle sınırlıdır icma bölgeseldir kıyasda ...
Hamdioruc

Ayetler hadisler esbabı nuzülle sınırlıdır icma bölgeseldir kıyasda ...


Ayetler hadisler esbabý nuzülle sýnýrlýdýr icma bölgeseldir kýyasda ...

Evet...Ayetler hadisler esbabý nuzülle sýnýrlýdýr icma bölgeseldir kýyasda da...
Esma ve sünnetullah ise ne tarihseldir ne bölgeseldir ne bir sebeble sýnýrlýdýr zamansýz mekansýz evrenseldir...

Hz Aiþe çocuk gelin oldu deyip genelleþtirmek hakikate terstir...Hikmete terstir...hz Aiþe çocuk gelin oldu ama fýkýh ülemasý oldu ayný sonucu vermeyenler kýyaslanamaz der akýl mantýk ve vicdan...çocuk gelin olup ilimden mahrum býrakýlanlar da oldu...Bu kýyas bu vebali yüklenmek olur...

Abdeste ayaklarý mesh var..."ettahir"esmasýyla bað kurmalýyýz ayaklarý mesh temizliðe yetmez bazý meslek sahibi insanlarda temizlik için yani abdest için nurun alanurdur abdeste ayaklarý yýkamak o meslek sahibleri için...

Evrensel ölçü ile bað kurduðu kadar ayet nurdur ilimdir...Ýslam ilim olmalý...ayeti deðil esmayý ölçü seçmelidir.ayeti ölç sadece tarikat ve mezheb Ýslmýdr evensel Ýslan ölçüsü ancak esma ve sünnetllahdýrve deneye dayalý ilimlrdir...

Ayetler hadisler esbabý nuzülle sýnýrlýdýr icma bölgeseldir kýyada da...

Kabe ve cami esma okuludur...ayetleri esmadan esbab-ý nuzulünden baðýmsýz yorumlyanlarýn toplanacaðý yer deðildir..güneþtir kabe ve camiler yýldýzlarý o güneþin...Faiz haramdýr dedik a Ýsrailðullaý fazil sömürdür ve semirddiler davalarýný yücelttiler...alik Allahtýr...Ýlahi adale için faiz neden haram lsun der akýl mantýk ve vicdan.Faiz ayetleri evrense mantýksal yoruma eriþtirilmelidir...faiz aetleri sbab-ý nuküllerinden koprýlmýtýr yorumlarla ve esmaya asiliklerle dolmuþtur yorumlarý...

Ýslamýn ilmin ölçüsü deneydir...sünnellahtýr...esmadýr...deðilse o hukukyai þeriat... ilmin nurun esmanýn hukuku deðildir..ilahi deðildir çünkü ilahýn esmasýna asi...

Ýslam yaþanmýyr bir tehlike bu ve ikinci tehlike fai konusumiras konusu nkah zina konus gibi konlarda esmaya asliklerle dolu algýarýmýz var...

Emaya ölçüdiyeceðimize ayete ölçü demiþiz...mezhebimiz de faiz haram demiþ...faizin þeytan ilan edilmesi yanlýþtýr Osmanlý savunma amacý ile faiz aldý ehven-i þer dedi aldý...enzer binlerc yanlýþý ayet böyle diyor diye yutturmþlar...ayetleri esba-ý nuzülleriyle sýnýrlamzsak esmaya asiliklere doldururuz tefsiri ve fetvalarý...apuk-sapuk tefsirler oluþur.evrensellikten ilimden esmadan yani ilahilikten kopuk algýlar üretiriz ayetlrle..hadislerle...

Ayetin de sýnýr var...esmaya asi yorumlanmamalý ayet vehadisve icma kýyas...

Ayeti-haadisi icmayý kýyasý ilim islam hak sanan mezheb ve tarikatlerin ilmi Ýslamý hakký bulma þanslarý yoktur...esmayý ve sünnetullahý ve iþtiþareyi deneyi tecrübeyi delil saymalarý gerekir çünkü ata sözlerini de...hikaye anafikirlerini de...


Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.