MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

Ayetler hadisler icmalar kıyaslar esbab-ı nüullerle sınırlı görevlerle ilgilidir...
Hamdioruc

Ayetler hadisler icmalar kıyaslar esbab-ı nüullerle sınırlı görevlerle ilgilidir...


Ayetler hadisler icmalar kýyaslar esbab-ý nüullerle sýnýrlý görevlerle ilgilidir...

Gel mü’minler kardeþtir de...gazzeliyle biz ol savaþ...ama Gazzel önce Allahla biz olmalýydý yýllar yýlý savunma sanay-i kurmalýydý...teknolojiye hiç önem vermemiþler...esmayý hafife almýþlar kardeþlik esmada1biz" olmaktý...adamlar Osmanlýya yyüklemiþler cihad iþini yan gelip yatmýþlar...esmada Allahla "Biz"olmayana kardeþ deme...ve "Biz"olma o þehadetleri eksik konulu onlarýn.þehadet esmaya secdedir...namaz oruç zekat demiþse de mezhebler "Allahla esmasýyla"Biz" olmayan kardeþin deðil...ayeti böyle tefsir et...Esmaya secdeden kopanlar kardeþim deðil de...Mezhebler tarikatler Ýslamýn eskiyen deðiþen tefsirleridir...esmadýr ölçü delil ...de ayeti sýnýrla genelleme aman...hz cabire has bir miras taksimidir nisa/11 ayet...ama genellemiþler mezhebler adalete asidir Ýslam hukukunun miras paylaþýmý...

Ayetler hadisler icmalar kýyaslar esbab-ý nüullerle sýnýrlý görevlerdir sýnýrsýz görevlerimiz esmaya secdedir esmada"Biz" olmaktýr...Mü’minler kardeþtir ama esmalarda "biz"olmayanlar krdeþ deðildir...mideci cihadý önemsemez o kardeþin deðil...Silah üretelim demedi yeni çerililer ayaklandýlar menfaatleri için o amaçlarý farklýlar kardeþ deðildir..."Biz" olanlar esmada ülkülerde ….kardeþ sadece onlardýr þehadetlerinde esma yok esmaya kulluk yok kardeþlik bu mu...þehadeti eksik konulu adamlarýn kardeþin deðil onlar senin...ayetler sýnýrlý esbab-ý nüzulle sýnýrlý görevlerdir ama mezhebler ve tarikatler...ayetleri sýnýrsýzlaþtýrmýþ genellemiþ...hukuk üretmek için ayetlerin adaleti eksik adalettir...zaten adalt dünyada eksik kalmasaydý mahkeme-i kübra abaes olurdu...

Ayetler hadisler icmalar kýyaslar esbab-ý nüullerle sýnýrlý görevlerle ilgilidir...

esmaya asiliklerle dolu fetvalarý eleþtirmeliyiz artýk...çünkü deðiþmezolan esmadýr ölçü esmadýr mezheb deðil tarikatda deðil...esmada "Biz"olalým yani Allahla biz olalým mezheb görüþleri esmaya asliklerle dolu iþte...

Secdeden þehadetten teknolojiye önemi çýkarmýþ oan Allahla "Biz Olmamýþtýr Allahla biz olmayanla biz de kardeþ deðiliz.ilahi din esmada biz olanlarý kardeþ saydý...kelime-i þehadetli olmak "Biz"Olmaya yetmez...Esmada Allahla "Biz olanlar" ancak kardeþtir mideci þehadetliler korkak þehadetliler...Allah için ölemeyek korkaklar esmaya kullukta tembeller aþksýzlar þehdet getirdi diye kardeþtir sanma...yýldýrým Beyazýtý þia beyinliler savaþ meydanýnda yalnýz býraktýlar hileci þehadetli de olsa kardeþim eðil...de...ayet dedi diye kardeþ olunmadý tarih boyu...kardeþ sandýklarýmýzdan yara aldýk.hileciden kardeþ olmaz kibirliden kardeþ olmaz o ayete sýnýrlamalar koy.esmada"Biz" olmayandan ilai dinde zaten kardeþ olunmaz...o ayete sýnýrlar koy...ayetler esbab-ý nüzulle sýnýrlýdýr çünkü...esmaya secdede sýnýr koyma...ayetin esmaya asilikler taþýyan tefsirini inkar kafir etmez...ama esmalardan birini inkar sünnetulllhlardan birini inkar kafir yapar...ayet esba-ý nuzüle baðlu yorumlanmalýdýr...deðilse esmaya asilikler dolu bbir tefsir oluþur...

Miras ayeti ile adalet saðla ndý ...deme.Nisa/11 miras ayeti adaleti saðlamýþ olsaydý akrabalar arasýnda helalleþmeye gerek kalmazdý...dünyada adalet gerçekleþseydi mahkeme-i kübra da kurulmazdý...

Kibirli insan adaletsiz olduðu için mirasda akrabalarýyla helalleþmez...Kibir esmaya asiliktir...þükretmez kibirli vefalý da olmaz kibirli bir çok esmaya asidir...hýrslýdýr ama hýrsý rýza için deðildir...Mirasdan memnun olunmamakta kibrinde rolü var haksýzlýða uðramanýn da...

Nas fayda da verir zarar da nasa deðil esmy kul ol.esmya kulluða asilik dolu nas tefsirleri var."faiz helaldir" der kýsas...sana borç veren ana parasýný alabilir ama sen verirsin alamazsýn böyle ortamlarda borç vermek haramdýr...garz-ý hasene haraamdýr...devlet güvence vermiyor ki ana paraný alacaðýna...Yani Mekke þartlarýnda faiz haram deðil...esbab-ý nüzul þartlarýnda faiz almak vermek haram sadece...Akýl esmaya kul vicdan böyle der tecrübe deney de...Naslarýn hayýrlýsýyla nesssshi þarttýr...çünkü ölçü esmadýr ayet en hayýrlýsýný emretmez sadece esbab-ý nuzül þartlarýnda nesh etme ayeti esma ayeti neshe sahibtir...ayet deðil esma yürürlüðe hak sahibidir çünkü

Nas aðacýn yapraðý gibidir dala güven...aðaç hastalnýnca ilk yapraklar bozulur..."Faiz helal olmasý gereken þartlarda bile faizi haram saymak felakettir Osmanlý ehven-i þer dedi faiz aldý cihad amacýyla...cihad için namus için fiz caizdir...dedi.


Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.