O according to this the moon is the star animal idol
O according to him it is the consciousness in the ray and matter
O according to the ideal is the state of existence
O According to you the peace of mind from success
O according to me live with the lifeless light and fire still and mobile knowledge with unread you’re worthless with respect harmoniously with the anarchist lucky and desperate nice and ugly joy with grief the rich with the poor eli pintin with open hand anger with patience kabayla narinin you’re soft and hard loving with cruelty dexterous and incompetent from the falling to the rising be optimistic with a pessimist sentimentality and sensuality your disgust at want your taste with the grind luxuriate with the inefficient clean up kitty your captivity with freedom be reconciled with the idea justice with cruelty your courage through fear be timid with enterprise the valiant renegade win with defeat abstain with the option galexin with space Heaven and Hell the creator is Allah
O
O according to this the fire star is an animal idol
O according to him it is the consciousness in the ray and matter
O according to it is the state of the ideal being
O according to it is the happiness of achieving
O according to me keep the lifeless alive light and fire passive and active jahille alimin sincerely your name harmoniously asinine happily mowed down nice and ugly joy with grief the rich with the poor be generous and stingy anger with patience you’re nice to a jerk you’re soft and hard cruel and compassionate dexterous and incompetent from the falling to the rising be optimistic with your body emotionally insensitive your hatred with desire your taste with punishment luxuriate with the inefficient clean up kitty your captivity with freedom sobriety by obsession your captivity with cruelty your courage through fear be timid with enterprise be treacherous with bahadir victory in defeat abstain with the option galexin with space Heaven and Hell the creator is Forgiving
Osman Kýlýçkýran The Story of The Poem OS osmankilickiran 19 Þubat 2024 Pazartesi 20:28:06
"O" baþlýklý þiiri "O’ nu Hatýrla" ile birlikte okursanýz daha kolay anlayabilirsiniz. O ile ben, Kur’ an- ý Kerim’in tanýmladýðý Allah’ ý kastediyorum. Ama çok sayýda deðiþik özellikler taþýyan yaratýcýlara inananlar da mevcut. Þiirde geçen ’ýzdýrapla-lezzetin’, ’ sevgiyle- tiksintinin’, ’ faydalýyla- zararlýnýn’, ’ yiðitle- kalleþin’ gibi ifadeler çeliþki gibi görülebilir. Ama bunlarýn hepsinin yaþanan birer hakikat olduðunu biliyoruz. Allah insaný özenerek yaratmýþ. Ýnsana hiçbir canlýya vermediði kendi ruhunu üflemiþ. Bu nedenle de cinlerden, meleklerden ve þeytandan üstün kýlmýþtýr. Þeytana insana secde etmesini söylemiþ, þeytan beni ateþten onu topraktan/ balçýktan yarattýn, ben ona secde etmem ( saygýyla önünde eðilmemem gibi ) demiþtir. Allah insaný yarattýktan sonra baþýboþ býrakmamýþ, ona doðru ile yanlýþý, zararlý ile faydalýyý da öðretmeye çalýþmýþtýr. Ýnsanoðlu baþlangýçta kýsa bir ömür sürmekteydi. Tabiatla mücadele edip hayatta kalmaya çalýþýyordu. Bazý þeyleri öðrenmesi güç ve zor oldu. Taþlarý tahtalara geçirip keser, kazma, zýpkýn gibi þeyler yapmayý yüzlerce sene sonra öðrenebildi. Allah insanlara yol göstermek için kitaplar ve onlarýn içindeki bilgileri uygulamalý olarak öðretmesi için de peygamberler gönderdi. Akýl gibi bir nimete sahip olduðu içi, insanlarýn bir kýsmý gönderilenlere inandý, bir kýsmýysa inanmadý. Hz. Ýbrahim önce ayý, yýldýzý, güneþi tanrý olarak düþündü. Onlarýn batýp gittiklerini görünce caydý. Kendini bile balta darbelerinden koruyamayan putlarýn da yaratýcý olamayacaðýna karar verdi. Sonunda yaratýlmýþlarýn hiçbirine benzemeyen, zaman ve mekanýnýn ötesindeki Allah’ ý tanýdý, kabullendi. Aradan binlerce yýl geçti 2017 ’ lerde bile ateþe, hayvana, insana(puta) tapanlar mevcut. Allah yarattýðý þeylerde bir intizamýn olduðunu söylüyor. Allah melekleri yaratmýþ ; onlar günah iþlemeyen varlýklar, þeytansa hep kötülük yapan ve yaptýran bir özellik taþýyor. Ýnsan akýl sahibi olduðu için tercih etme avantajýna sahip. Ýsterse iyi isterse kötü olabiliyor. Allah’ ýn tavsiyelerine isterse uyuyor, istemezse uymuyor. Eðer iyi, doðru ve adaletten yana olursa yükseliyor, tersi olursa hayvanlardan bile aþaðý düzeye düþüyor. Allah insana verdiði aklý olumlu yönde kullanmasýný istiyor. Kullanmama ihtimali olduðu için de, ödül- ceza sistemi getiriyor. Ýyi, doðru ve adili bildiði halde, kötü, yanlýþ ve zalimliði tercih edeni cehenneme gönderiyor. Allah kitabýnda bu dünyanýn geçici olduðunu esas hayatýn öldükten sonra baþlayýp, sonsuza kadar devam edeceðini vurguluyor. Ýnsanlarý bilmediklerinden deðil, bildiklerinden sorumlu tutuyor. Bir sýnav yeri olan dünyada insan sonsuz hayatýnýn rotasýný bizzat kendi belirliyor. Ýþte bu doðrultuya uygun düþen olumlu ve olumsuz þeyleri yaratýyor. Bu husus ayný zamanda Ýslamýn beþ þartýndan biridir. Müslüman ’ hayýr ve þerrin Allah’ tan geldiðine ’ inanmak durumundadýr. Bu dünyada yaþamak için yemek, içmek, nefes almak zorundayýz. Ýnsan vücudu varlýðýný sürdürmek için Allah’ ýn insanlara faydalý olsun diye yarattýðý bitki ve hayvanlardan yararlanýr. Yiyip içtiklerinin faydalý olan kýsmýný alýr, organlara daðýtýr, faydasýzlarý zararlýlarý dýþký olarak dýþarý atar. Menekþeler , lavantalar, güller güzel kokar amma dýþký çirkin kokar Neden? Çünkü sývýsýnda olmasa bile katýsýnda çok mikrop vardýr. Dýþkýlar güzel koksaydý, belki onu evlerde saklar ve kullanýrdýk. Allah insanlarý, dýþkýdan yani mikroplardan uzak durmalarýný saðlamak için, namaz kýlarken üstünüze dikkat edin, dýþký bulaþmýþ olmasýn diye tedbir almaya sevketmiþtir. Hayvanlar aleminde de denge vardýr. Bazý hayvanlar çok fazla çoðalýrlar. Baþka bir hayvanda onlarýn 20-25 binini tek baþýna yer. Balýklarý örnek olarak gösterebiliriz. Yýlan tehlikelidir ama akrepten korkar. Onu görünce hareketsiz kalýr. Ama akrebi de baþka bir hayvan korkutur. O hayvaný görünce akrep hareketsiz kalýr, o da akrebe yaklaþýp beynini yer. O baþlýklý þiirde sýralanan özelliklerin hepsini, Allah’ýn bir sebebe dayalý olarak yarattýðýný vurguluyoruz. Ýnsanlarýn karamsar olmamalarý için de Allah’ ýn sýfatlarýndan GAFUR kelimesini kullandým.( Allahýn affediciliðini hatýrlatýyor.) Yani Gafur, Rab, Hak derken þirke girmiþ olmayýz. Yaratýcý, kiþiye göre deðiþse de, tektir. 3-4 tane yaratýcý olduðunu varsayalým. Mesela, bunlar insan beynini paylaþmýþ olsunlar. Ýnsan beyni dakikada milyarlarca iþlem yapmaktadýr ve bu iþlemler uyum halinde yürümektedir. Ýnsan beyni 4 ayrý programa göre çalýþsa, bütün organlar birbirine girer. Ayný þey makro- kosmosda yani evrende de geçerlidir. 4 ayrý plan/ yazýlým bütün uzayý birbiriyle çarpýþtýrabilir. Çekim güçleri içinden çýkýlamaz hale gelebilir. Bunu çoðaltabiliriz .Biz güneþe insaný yaþatacak kadar uzak veya yakýnýz. Dünyanýn dönüþü eðimi vs. yine ayný þekilde. Deðiþik yazýlýmlar dünyayý yaþanamaz hale getirebilir. Bu ve benzeri nedenlerle, ’O’ diye ifade ettiðim yaratýcý tektir. Bunu kabul etmeyen birkaç milyar insan olsa bil
EN SEVÝLEN ÞÝÝRLERÝ
Sosyal Medyada Paylaşın:
osmankilickiran Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.