Allah'a Yaradılana verilen vücuda benzer bir vücut verme
Hamdioruc
Allah'a Yaradılana verilen vücuda benzer bir vücut verme
Allah’a Yaradýlana verilen vücuda benzer bir vücut verme
Evet...(Vücudumuz ve organlarýmýz bize Allah’ýn emaneti deðildir....deme ama Ýki bedenimiz var biri maddi bu yaratýldý ve ruhundan üfledi...görevimize ait güç verildi...bu görev için verilen yaratýlmamýþtýr esmadan payýmýzdýr esma yaratýlmamýþtýr...üflendi yaratýlana... halk emanet sayýyor.iki bedeni de...hiçim diyor bu tevbe bu secde.. Emanet bütün ibadetler için verilen güctür "Süleyman kuþ dilin bilir dediler Süleyman var süleymandan içeru...
Selefî’nin et-kemik emanet deðil iddiasý yaratýlmýþtýr. anlamýnadýr...esma yaratýlmamaýþtýr anlamýnadýr.Ýnsanda da þeytanda da melekte de...yaratýlan beden ve yaratýlmayan esmadan emanet üflenen var...Bilinmek istedi bu üç aynada tecelli etti...esmasý...Yaratýlanýn vücudu maddidir...Allahýn vucudu bilinmezdir...ey Vahdet-i vücutçu yaratýlmayý inkar etme aman...
Allah’a vücut ver ama bilinmez bir vücut ver...Kur’ana göre zatý bilinmezlerdendir...Allaha sýðýnmak ne mi...esmasýna köleliktir...ve rýza için kölelik bu.Tevbe için secde için köleleþmek bu.hiçleþmek bu...
Hz Ademi topraktan yarattý...Ama Allah yaratýlmadý ki topraktan veya ateþten var oldu ...deme..."Etle kemiðe büründüm Yunus diye göründüm"de deme Ruhundan üflemesi...bu anlamlarý taþýmaz...Esmasý yaratýlana emanettir...Yaratýlan beden ise aynadýr...esma o aynadaki görüntülere benzer...aynadan cüz deðildir...et-kemik ayna kýsmýmýzdýr...esma ise emanettir...ilim adalet yaratýlmadý...esma emanettir etekemiðe...
"Vahdet-i vücut"inancý Allaha vücut verirken yaratýðýn vücudunu ve þeklini vermemeli.Kur’ana göre zatý bilinmezlerdendir
Kur’ana göre zatý bilinmezlerdendir
Vahdet-i vücut.inancý da Yaradýlan vücuda benzetmesin yaradanýn vücudunu."Ýlah hayvan þeklinde yer yüzüne indi"de demesin
Kur’ana göre zatý bilinmezlerdendir
Þeytan ateþten yaratýldý hz Adem topraktan...Melekler nurdan dedi Kur’an...
Yaradýlanýn vücudu da farklý nefisleri de farklý...Ortak da deðil denk de deðil...Nefis var secdeli.Üstün nefis bu.Hiçtir Nefis Esmaya aynadýr ama sahib deðildir...ortaðým dememeli...denk de deðil ortak olmayan denk zaten olamaz....esma nefislerde emanettir...fani zaten nefis... bu nefis rakip asi terörist deðil bu nefis.Tevbe edecek asi nefis de asi nefis de cehennemde tevbe edecektir...Kahar esmasý için var edilmiþtir...Allaha ulaþamayýz örtüþemeyiz secde ve tevbeden öte yakýnlýk mümkün deðil..."Ýrci’"emri hiç ol secdeli ol...demektir...Ahirete de maddi bedenimiz dönecek.ama dünyadaki maddi bedenin aynýsý deðil bir üst kývamlýdýr deðilse cehenneme dayanamazdý...cennette sindirim organlarý da yok...Kur’andan bunu anlýyoruz...
Ne selefi gibi inan ne vahdet-i vücutçu gibi anla insaný.zübde-i alemdir ama Allaha ortak deðil ve muhtaç Allaha..."Ýrci’emriyle Allaha dönecek ama hala muhtaçlýk özlü olacak...rýzka ilme muhtaçtýr cennetlikler de cehennemliklerde...Kur’ana göre...
Beden, bir taraftan organik yapýsý, biçimi, kütlesi ve rengiyle canlý varlýðýn maddi bölümünü oluþtururken, diðer taraftan toplumsal cinsiyet, ýrk ve cinsellik olarak tanýmlanan birçok kimliðin konumlandýðý yeri temsil eder. Bedenin her hali, edindiðimiz deneyimlerin izlerini taþýr"(Zülküf Kara)
Kur’ana göre zatý bilinmezlerdendir..."Oðul Ýsanýn"ne maddi ne de manevi bedeni Allahýn zatýna denk deðil...Allahýn zatý hayal ettiklerimizden beden ve esma olarak çok çok üstün...ey Vahdet-i vücutçu...denklik verme yaradýlana...ve secdeden tevbeden öte yok oluþ yok.Allahta yok oluþ ve Ýrci’i emrini sýnýrlý bir dönüþ anla der Kur’an nirvana tevbe secde imamlýk makamýdýr...Kýblesin ama Allaha denk deðilsin...muhtaçlýk özelliðin hep var olacak...Þeytan cehenneme girmem diyecek güce ermeyecektir hep muhtaç hep muhtaç olacaktýr hiç denk olamayacaktýr...Allahla örtüþmeyecektir Allahta yok olmak sýnýrlý yokluktur...çünkü yokluk ayný zamanda varlýktýr...Yoktan yaratýldýk o yokluða döneceðiz...cennet de secde halidir...dönüþtür yani...Rakiplikten kurtulacaktýr þeytan da...
Selefi ile Vahdet-i vücutçunun inanýþýnýn ortasýndadýr gerçek...Yokluða secde haline tevbe haline döneceðiz...yokluðu tevbe hali diye anla...cem deðil de...cem denkler arasýnda gerçekleþir çünkü..."Allahta yok olmak ...cem deðil ...de...örtüþme deðil ...de...secde halidir Allahta yok olmaktan kasýt...Kur’ana göre...denk deðilsin ve hep muhtaçsýn ..."Ýrci’i "emrini Ýlahlaþtým sanma...
Sosyal Medyada Paylaşın:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.