MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

İbn-i Teymiyenin fikirleri Kur'anı arab kültüründen kıymetsizliğe düşürdü.
Hamdioruc

İbn-i Teymiyenin fikirleri Kur'anı arab kültüründen kıymetsizliğe düşürdü.


Ýbn-i Teymiyenin fikirleri Kur’aný arab kültüründen kýymetsizliðe düþürdü.

Ýbn-i Teymiyenin fikirleri Kur’aný arab kültüründen kýymetsizliðe düþürdü.Ýlahiliði yok oldu Kur’anýn Esmadan ilimden koparýldý

Ýbn-i Teymiyenin fikirleri Kur’aný arab kültüründen kýymetsizliðe düþürdü.

Zani mi deðil mi hocamýz diye merak ediyoruz Mürted be hocalarýn çoðu.Her þeye "BÝT’AT"diyen ilme rahmete hikmete cihada mürted...asi ve tevbesiz asi...

Ýslam alimi Ýbni Teymiyye tasavvufu kesinlikle kabul etmeyip, bunun bir hatalar zinciri olduðunu savunuyor

Ýmam Gazali tasavvufla ehl-i sünneti barýþtýrdý ve Ýslam tasavufu oluþtu.Slah bile muvahhidin elinde faydalýya dönüþür.tasavvuf da faydalýya dönüþmüþtü.

Ýbn Teymiye ve onun talebesi Ýbn Kayyim el-Cevziyye, kendi devirlerinde gördükleri bazý suistimalleri esas alarak, bu konuda bazý þeyler söylemiþlerdir.

Zararlý mutasavvuflar hep vardýr...günümüzde de erkeklik organýna yatet okuyan mutasavvýflar var...eksiðin ilimsizin takvasýsýz elinde tasavvuf da zararlý hale dönüþüyor.Kur’an da .

Kimyasal mantýktan aciz akýllar vicdanlar Hz Ademden beri Ýslamý ilmi hikmeti zararlýlaþtýrdýlar.Din ilim tasavvuf Kur’an tektir.ve cahilin müþrikin kibirlinin elinde zararlýlaþtý hz Ademden beri...ve peygamberler sýk sýk geldiler...

Son peygamber geldi artýk müceddidler sýk sýk gelerek ilmi dini tasavvufu felsefeyi faydalýlaþtýrdýlar.biri de Gazali...

Baþkasýnýn noksanlýklarý bizi fazla ilgilendirmemelidir. "Allah, bir kimseye hayýr murat ederse onu kendi kusurlarýyla meþgul eder." mealindeki nebevî irþat rehberimiz olmalýdýr.Yeni müceddidlere tabi olalým.

Peygamberlerin öðütlerinde ki önerilen mantýk belli.o mantýkla euzumuzu süsleyelim ...

Orucun mantýðý eþini aþýný haram kýlýyor. çünkü kibre kul olan asidir.eþ-aþ...evlat kurbanlýk olmalý...esmaya muvahhitliðe cihada köle olmalý.deðilse haramdýr o eþ o aþ...Müþriksin kibre köle edersen eþi aþý evladý...cehle deðil ilme zulme deðil rahmana esmaya köle et her emaneti...

Ýbn Teymiye’nin cihad hakkýndaki fikirleri Ehl-i sünnet’e uy maz...

Ýbn Teymiye’nin halký Moðollara karþý cihada teþvik et ti..."oðul Ýsa" "Hak Ali" gibi inançlar insaný merkeze oturtur Allahý ölçü olmaktan çýkarýr.sünnete vahiy de ilimse eðer.Allah alimdir ilimden baþka ölçü yok esmadan baþka ölçü yok felsefe insaný ölçü seçer insan vicdaný insan aklý yeterli ölçüdür felsefeye göre.Laiklik deizm ateizm insan aklýný vicdanýný ölçü seçti...ilim din...Esmau-yý ölçü seçti...Ýnsanýn iyisi var kötüsü var ölçü olmayý hakketmiyor.Esmanýn iyisi kötüsü yok.ve deðiþmezdir bakidir.insan fanidir faniden ölçü olmaz deðiþenden ölçü olmaz...Ýbn-i teyiyeciler ilmi dini budadýlar.Felsefeye yaklaþtýrdýlar...Ýlim sýnýrsýzdýr.deðiþmezdir...vahiy de.ama nesh olur ayet...ayet ölçü sayýlmamalý esma bakidir ölçü esmadýr ancak.Nesh olan fani olan ayettir Ýslam deðildir ilim deðildir vahiy deðildir...

Ýbn Teymiyye, geniþ manada Ehl-i sünnet dýþýnda deðildir.

Ýbn Teymiyye nin Kelime-i tevhidi ifade ederek Müslüman olmakla beraber farzlarý, terk edenler ve günahlarý iþleyenlere karþý gerektiðinde savaþ, fetvasý tartýþmaya ve günümüz þartlarýnda yeniden ele alýnýp yorumlanmaya açýk bir fetvadýr. eleþtirilecek çok fikri var...

Onlarý tekfir edenler, hadlerini aþan kimselerdir. Gerek Ýbn Teymiyye, gerek talebesi Ýbn Kayyým birer ilim adamýdýr ve Ýslam’a hizmet etmiþlerdir. ancak günümüzde bazý Ýbn-i teymiyeciler mürteddir...esmaya asidir.tevbesiz asiye zaten mürted denir...






Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.