Allah gizli hazineydi...zatı bilinmedi ama eylemleri halleri düşünceleri duyguları bilindi...
Hamdioruc
Allah gizli hazineydi...zatı bilinmedi ama eylemleri halleri düşünceleri duyguları bilindi...
Allah gizli hazineydi...zatý bilinmedi ama eylemleri halleri düþünceleri duygularý bilindi...
Kaderin amacý Allahýn bilinmesidir...eylemleri halleri düþünceleri duygularý bilinsin diye var edilen her þey...Nur sýfatý yaratýlanlara kaynak oldu.iradesi esmasý kadere sebeb oldu...
Yaratýlana ayna olma görevi verildiði için Külli irade de aynalara da cüz’i irade þeklinde etkinliðini kaynaklýðýný gösterdi...varlýktý...varlýk yaratarak bilindi...iradeliydi irade amaç görev verdi yaradýlana ...bilindi...bilinmek içindir her þey...
Var edilen her þey bilinmesi içindir bu göreve uyumlu yaratýldýlar...bir arý bal üretme ilmine ayna...otlar bitkiler hayvanlar bilinmesine uyumlu görevlere eylemlere hallere düþüncelere duygulara sebebtir...toprak bir görevli bir öðretmen çünkü Allah öðretmen bilinmesi için neler yaptý ne hallerde özlerde...ne düþüncede ne amaçda ne duyguda ise...öðreten bir öðretmendir Allah ve her yaratýlanda da ayna kýlýnmasý ile bu öðretmenlik var...
Esmasýný bildik eylemlerini hallerini düþüncelerini amaçlarýný bildik ...amacý bilinmek...cehennem de okuldur öðretmendir...tokatlýyarak öðreten öðretmendir cehennem ama biz cehennemin öðretmenliðini unuttuk acýsý tokatý ile algýladýk "yaþasýn zalimler için cehennem"diyemedik...cennet okþayarak öðreten öðretmen...
Özdeþi olduk...nasibimiz takvamýz ölçüsünde nimeti ölçüsünde kaderi ölçüsünde...Kaderini sýnýrýný yaratýlan bozamaz...
Yaratýlanýn yaratýlmaktan razý olmamasý asiliði...eksikliðindendir...Þeytan eksiktir...hz Ademe kinli ve hasedi var çünkü...zýtlýk ve fark kavga ve düþmanlýða sebeb ama zýtlar birbirine düþman ekmelliðe esmaya aþýk...Allaha aþýk þeytan Allaha aþýk...ama aþký eksik...Adl sýfatý gereði zýtlar yaratýldý...þeytan engelli yarýþcý gibidir nimetlenenler için engeller yok edilmiþ ve A-z arasý yaratýlanlar nimet ve takva esaslý yakýnlaþmýþlar Allaha..imam belli kýrklar yediler üçler belli...cemaat belli...Birdir yaratýlaný da muhtaçlýkla birleþtirmiþ...ihtiyacý var yaratýlanýn birbirine tevhid var...ihtiyaç ile...toprak buluta güneþe muhtaç...sebeblere muhtaç...Kaderi anlamadýk çünkü kaderin amacý sadece gizli hazinenin bilinmesidir zýtlarýn amacý tek...zýtlarýn amacý güzel...cehenneminde amacý güzel nefsimiz bunu bilse yaratýlýþýna asi olmaz ama eksikliðine asi olur...þeytanýn asiliðinin de amacý güzel...amacý güzel zýtlarýn gecenin de gündüzün de fakirliðin de zenginliðin de amacý güzel...hz Ýbrahim Nemruda maðlup oldu bu olumsuzluk da güzeli öðrettiði için güzel...acý var ama öðretisi güzel...zýtlar acý ile ve nimet ile öðreten farklý öðretmenler...
Öðretisi amacý güzel olmayan yok ki bu varlýkta...ama nefis birine þer birine hayýr demiþ...þeytan da peygamber de faydalý þeytandan kaçmayý tercih et gör ne faydalýdýr þeytan seçimimiz önemli...Fakirlik zenginlikten daha faydalý olur mu olur...seçimimiz sabýr olursa...zenginliðe asi olan var zekattan kaçarsa zengin o zenginliðin þerri fazla...
Seçimimiz önemli ilim güzel ama Allahýn diðer esmasýyla da özdeþ olursak...
Sadece ilim ekmelliðe yetseydi þeytanda hasetlik yok olurdu þeytanda rahmetlik yok ama peygamberimiz rahmetle görevli...alemlere rahmetle...esmanýn her birini kuçakla...ekmel olan Allaha özdeþleþendir...yani her esma ile özdeþmeliyiz...Þeytanýn eksikliði bir çok esmadadýr...yani takvasý eksik þeytanýn özdeþliði eksik...eksik ama amacý güzel...hz Ýbrahimin de amacý güzel eksikliðine raðmen amacýna sarýldý acýlar çekti... ve ateþe atýldý..."el-Galip" sýfatýnda özdeþ deðildi çünkü...Takvasý eksik olan özdeþliði eksik olan acý ile tedavi edilir hz Ýbbrahim dünya ateþiyle terbiye edildi...þeytan ise ahiret ateþiyle tedavi edilecektir...Ayrým yok haliline de þeytana da ayrým yok...adl sýfatlý çünkü...takva listesi þeytanýn uzak oluþu adl sýfatýna uyumlu olacaktýr...acý listesi de...her liste cemaat imam listesi de adaleti yansýtýr çünkü adil o...
Nefsimiz Allahý az tanýdýðý için asidir...nimetlenen asi olamaz...Kaderi koyan amacý gereði...her listeyi adl ve hakim sýfatýna uyumlu oluþturmuþtur...þeytana düþman ol yani kaç...taþla uzaklaþtýrmak olsun amacýn...ABD yi rusyayý çini suriyeden uzaklaþtýramýyoruz...armageddon savaþý bir gün kaderdir...
Þeytan da Allahtan razýdýr...hz Adem de...asiliði üstünlük amaçlýdýr...güzel bir amaçla asi olmuþ...ama adl sýfatý cezacýdýr...kötü amaçlý yaratýlan yok...ama takva listesinde ki yeri farklý..nimet listesinde ki yeri farklý bu seçimde yaratýlanýn iradesi yoktu...Külli irade belirledi bunu cüz’i irade sonra verildi zaten Allah kimseyi hangi ýrktansýn diye cezalandýrmayacak ama cüz’i irade ile seçtiði eylemlerden hallerden düþüncelerden duygulardan soru var...Irkýndan dolayý ceza verenler özdeþ deðiller takvalý nimetli deðiller...adam "Ýsrail oðullarý yok olsun"diyor.deme.zalimse kahrolsun ..özdeþleþ yani Allahla...
Yaratýlanýn amacý özdeþleþmektir...yani bilinmesine ayna olmaktýr...kaderi bu amaca uyumlu koymak Allahýn hakký...neden razý deðilsin...þeytan hz Ademin üstünlüðünü eleþtirmemeliydi.kaderi eleþtirmemeliydi...külli iradeyi eleþtirmemeliydi....tevbeye sarýlmalýydý dedi Kur’an...kaderi eleþtirme...amacý güzel çünkü...iþte zalimler için cehhennem var...hz Ýbrahim eksik eksikliðine ceza nemrut elinden gelmiþ...ABD nin nükleri var bizim yok cezamýz abd eliyle geliyor iþte ekmel ol demiþtir Allah þeytana da hz Ýbrahime de hz Eyyuba sýhhatli ol demiþtir z Muhammede zengin ol demiþtir...zýtlara uyguladýðý kural deðiþmemiþ...
Kader amaç olarak güzel ama þeytana eksiklik verilmiþ hz Ademe nimet verilmiþ...adil 1-0 baþlatmýþ þeytan hz Adem arýþýný...asi olan þeytan adil olma demiþtir sanki...ama adilikten farklýlýktan þikayet sabýrý seçmemektir...oysa sabýr en kymetli nimetti...Fakir de sabýrla cenneti kazanabiliyor çünkü zengin ise sadece þükürle cenneti kaznýr kural bu zengin deðilim diye þaki olan þükürden kýymetlidir sandýn gani kapýsýný oysa her esma cennetten uzanmýþ bir iptir..."Eþ-Þekur esmasýna es-sabur esmasýna sýký sarýlýrsan gani sýfatýna sarýlmasan da cennete týrmanýrsýn...cennet ipi bir deðil bin birini tut ve eriþ...hz Ýbrahim de eksik nimetli...þeytan da...farký sabýr ipinin hakkýný vermektedir...þeytan adil oluþuna asi oldu Allahýn...ama tevvab ipi de cennet ipi onunla da cennete çýkmadýðý için cehnnemi hakketti...yani eksik olanlarýn hepsi cehenneme gitmez...biz sadece savaþta ölene þehit dedik ama her esma ilim ipi de þehitlik kazandýrýr...teknolojiden vaz geç diye ilimden yazmaktan geç diye tehdit alýyorsan þehitlik kapýsý say o tehdidi...Sabýr ipini terk et diyen de asidir...nefsi bu kirden arýndýr...ey nirvanacý...özdeþleþ...cennet iplerinden tek birine sarýlsan da namazdýr...secdedir...biz "cehennemliklerin namazý kýlmadýk"sözlerini cennet iplerinden birine bile sarýlmadýk týrmanmadýk olarak tefsir etsinler...þu kýldýðýn namaz...cennete eriþtirmez...iplere týrman...aldatma nefsini...
Esmaya týrman...þeytan tevvab ipini tutmadý ama cehnnemde tutacak ve ekmelleþecek...ama adl sýfatý gereði...Allaha uzaklýk listesinde ki yeri deðiþmeyecek...imtihan edilen deðiþir zýtlar deðiþir ama esmalar deðiþmez...Hz Muhammedin nuru ilk yaratýldý ya...imam o...külli irade deðiþmez...imam seçilmiþ ta o tarihde...
Cehennemde þeytan bile ekmelleþecektir...ekmelleþmesi bir anda olmayacak dünya hz Ademin zellesinin acýlarýný tattýrýyor ama yýllar yýlý tadýlsa da dünya ceza ve nimet yeri özelliðinde hala ahiret de aynen böyle olacak ceza ve ödül adl sýfatlý olduðu müddet olacaktýr...ebedidir adl sýfatý yani cehennem de ebedi cennet de...cehennem sönmeyecek yani...
Asilik amaca asilik deðil...þeytan sadece esmaya asi...adalete asi...Allah adaleti gereði eþitçi deðil...hz Ademin görevi zordur...nimetin büyüðü verildi þeytanýn görevi basitti...nimet ve destek azaltýldý...asilik rakip olma amacýndandýr...yartýlanlar bir birine rakip olsun düþman olunsun amacýyla yaratýlmadý ama nefis rakip olma amaçlýdýr...tevhid elzem bak rusun buydayýna muhtaç dünya...ama ABD-rus rakabeti üstünlük amaçlýlýðý...bakilik amacý bu amaç hz Ademde de vardý...her yaratýlanda da var...yani asilik de esma uðruna...ekmellik uðruna þeytan da amaç yönüyle güzel...her yaratýlanda dün gördüm bir kabak taðý aðaca çýkmýþ güneþle buluþmak amacý aðaca zarar deðil ama hikmet bu amacý kýsas ölçüsüyle deðerlendirir ve þer görür...aðaca zarardýr der bahçýyab kabak taðýný koparýr...Orman kanunu bu dr...çünkü nefsini ölçü kýlmýþtýr...kendini ölçü kýlmýþtýr...amacý esma olmayan yaratýlmýþ yok þeytan da bu yönüyle güzel ama ölçü olmak istememeliydi ölçü olmuþ mezheb...tarikat...olma ölçü tekle ölçüyü...Allahu a’lem de...tarikatler mezhebler ölçüyüm dememli...ölçü olma amaçlýlýk da fani kýlmýþ yaratýlaný...çirkin amaçlý mý hayýr...yani þer kötü zararlý dediklerimiz de amaç yönüyle güzeldir...kahrý da hoþ lütfu da..."amaç yönüyle kahýr da güzel þer de...denktir þer hayra amaç yönüyle kahrý da bilinmeliydi çünkü acýlar zulümler þeytan bu görevle görevli...kasap da lazým kurban bayramý da çünkü amaç ekmelleþmek birlik olmaktýr...kurban eti ikramý da duygumuzu kardeþliðe döndürüyorsa güzeldir...amaç güzelse Hayvan katli deme kurban bayramýna neden amacý sonucu gizliyorsun...
Þeytan sýmsýký sarýlmýþ kahhar isminin bilinme amacýna cehennem de acýlar da zalimler de...ama rahman sýfatý ölçü alýnmamýþ oluyor..."ben üstümün"amacýna eylemlerine hallerine düþüncelerine duygularýna çok sarýlýnca...þeytan görevinden Rahmanýn etkilerini kovmuþtur...asilik iþte bu...kahrý var müþrike mü’mini ama rahman sýfatý ölçüsünde ve adl ismi ölçüsündedir bu kahýr ama Nemrut ateþe attý hz Ýbrahimi...bu kahýra hakký yokAllah yarttýdemem"dedi yani...bu rahmana saygýsýzlýktý...Nemrut adl ve rahmana asi olu üstünlük uðruna...kýsasý ölçü almalýydý...Peygamberimiz esirleri okuma yazma uðruna baðýþladý kýsas derki düþmanýna kýsas uygula...ama müslüman esirlere ayný uygulama yapmalý kýsas uyumlu olmalý kahrý müþrikin de...ilk müslümanlara yapýlanlar kýsasa uyumlu olmadýðý için zulüm diyoruz...
Allaha saygýlý ol "ben üstünüm"de deme deðil ama þeytan ve Ehli...kýsasý yok sayýyor ilahi ölçüleri çiðniyor...cehennem þart yani...acýnýn varlýðý þart...iyi niyetlidir þeytan ama "Kaþ yaparken göz çýkartmýþ"cehennemi hakkediyor...Ermeniler bebekleri bile öldürmüþler azeriye kiniyle...ölçü kýsasdýr kahýrda da lütufta da...ölçü kötü niyetle çiðnenmese de nemrut cehnnemi hakkediyor...ateþe atmamalýydý eir olsaydý hz Ýbrahime hz Ýbrahim onu ateþe atmayacaktý yani hz Ýbrahim hakketmiyordu ateþi...hak ölçü esma çiðnendi..Nemrut cehnnemde...namaz kýlanlardan ölçüyü çiðnemeynlerden emirlere uyanlardan deðildim diyecek ama ekmel tevbe deðil bu ekmel tevbe ancak cennete sebeb...cehennemliklere tevbe nasib olacak ama bu ekmel tevbe olmayacak eksik yaratýldý eksiklik yok olmayacak ve A-Z listesindeki yerleri hiç deðiþmeyecektir...suçlarý ne eþitçi deðil Allah...deme.eþitçilik külli iradeye asiliktir nefse uyumdur...yani eþitçilik hak deðil...çirkin sonuçtur...hikmetsiz bir istek bu...nefis süslüyor bu isteði aslýnda çok çirkin.çok ilme hikmete esmaya ters...ama eksiktir nefis eksikliði hoþ sanar...hak deðil bir hiledir nefsin hoþ gördüðü nefis eksik ölçüdür iþtiþare de eksik ölçü ilmi eksiktir nefis nefis sayma onu esmayý ölçü say...
Nefis eþitlik der ama esma adallet ..der...hz Ýbrahim bile nemrudu maðlup edemez...fanilik diye bir þey olmazdý eþitlik denklik olsaydý...Allah olurdu yaratýlan yani...ama farklý eksiklikler verdi külli irade yaratýlanlara hz Ademe üstünlük nimet verildi .Kavga olmasaydý kahýr ismi bilinmezdi...fanilik denklik olsaydý farklýlýk olmasaydý...yaratýlan da baki olrdu denk olurdu esmada...esmanýn bazýsýnda Allaha yakýndýr þeytan ama latif sýfatýndan kaçmýþ özdeþleþmemiþ Allahla...hz Ýbrahim de kaçtmýþ "el-Galib"sýfatýndan ve acý ile tokat ile ekmelleþmeye davet edilmiþ...Allah bilinsin diye ayna kýlýndý yaratýlan ve eksik görevli kýlýndý herbiri diðerinden farklý meslekte ve görevde ve yetenek de arý bal öðretmeni aslan rýzýk öðretmeni parçaladýðý hayvanlarda karýncanýn bile payý var ah o orman kanunlarýný hikmetle anlaya bilsek...kkur’aný da marifetullahla anlamadýk abdesliyiz tefsir edme hakkýndayýz sandýk en ekmel abdest marifetullahtýr...esmayý ölçü kýlmaktýr...kýsasý ölçü kýlmaktýr sebeb-sonuç kuralýna sarýlmaktýr...
Gizli hazineydi bilindi...asi var eksik var denk yok yaratýlanlarýn eþit olmasýný isteyen hikmetsizsin...eksik olmasaydý zýtlýk olmasaydý kavga olmasaydý...denk olurduk Allaha ve bilinmemiþ olurdu gizli kalýrdý...bilinmesine uyumludur kaderin etkisi...razý ol...Allah bilinmeliydi diyorsan nefis eksik eksiðe kalbini kulaðýný týka...eþitlik arzun amacýn...külli iradeyle kavgadýr...Allahýn kahrýnýn bilinmesini istememektir...acý var cehnnem var diye yaratýlmaya itirazdýr...denk olan yaratýlmaz ki...ilah ilah yaratamaz ki insan yapay zeka yapýyor ama beyin sýnýrsýz yapay zeka sýnýrlýdýr...sýnýrsýzý sýnýrsýz olan yapar...yaratýr...yani...yaratýlan denk olmaz..eþitlik isteme...bu ilme uyumlu deðil esmaya uymlu deðil..."yaþasýn cehennem eþitlik isteyenler var çünkü...Allah gizliydi bilindi...suçlu ve suç þu...yaratýlanýn denklik eþitlik ilahlýk istemesidir sadece özdeþlik iste ama denklik oðul olma gibi itekler aþýrýdýr...habib ol ama denk olmayý isteme kulluða razý ol...ilahlýk denklik bakilik sýnýrsýzlýk isteme eksiklik yeter yaratýlana de...
Gizliydi bilindi...denginin olmadýðýný da bildik esmasýný da külli iradesini de eylemlerini de hallerini de düþüncelerini de duygularýný da...çünkü aynayýýz...bilmeye uyumlu fýtratlýyýz...bilindi bildik...Razýyýz ...eylemlerinden hallerinden düþüncelerinden duygularýndan amaçlarýndan Allahýn...mmuradý için kul olmuþuz ümmeti muhammedi oluþumuzdan da razýyýz nemrutlar ateþe atmýþ ama sebeb- sonuç var bu varlýkta acýlar cennete eriþtirmiþse razýyýz...haka ilme marifetullaha eriþtirdiyse razýyýz...kulluk da güzel...razýyýz.bilinmesi için eksik olmuþuz ayna olmuþuz bu amaç ne güzel her amacýndan da razýyýz...Elhamdü-lillah...o subhan...dengi yok eksikliðimiz de ekmelliðe köle ya..razýyýz...
Sosyal Medyada Paylaşın:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.