MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

Hz İsa "ezeli ve ebedi mi"Hayır...Hayır...İzin kadar vardır her var edilen...
Hamdioruc

Hz İsa "ezeli ve ebedi mi"Hayır...Hayır...İzin kadar vardır her var edilen...


Hz Ýsa "ezeli ve ebedi mi"Hayýr...Hayýr...Ýzin kadar vardýr her var edilen...

Allahýn "yaratma sýfatýnýn"inkarýdýr hz Ýsa ezelidir deme...Allah "ruhumdan üfledim"der...yani emanet var insanda bu emanet ölümü tatmaz...Allaha aittir...yaratanda ise emanettir...Ýnsan özdeþleþir Allahla bu emanet sayesinde..."Attýðýn zaman atan bizdik" dedi Allah...Yaratýlanda ki emanet ...onu sýnýrsýz güce sýnýrsýz ilme taþýr...Yaratýlan "Ben dememeli" þükretmeli baþarýlarýlar yaratýlana ait deðil çünkü...Allahýn nimetlendirdiklerinden olmuþtur...Ýnsan ilah olmaz ama ilahi eylemler haller düþünceler ilim ve hikmet ve duygular ona hediye edilir...özdeþleþir çünkü ilahla..."Attýðýn zaman atan ilahtýr aslýnda..."

Hz Ýsa "ölüleri diriltti"Ýlahlla özdeþleþti...iþte nimettir bu...özdeþleþmek ilah olmak deðildir...emanetin yaratýlanda sudurudur...çünkü Allah yerden zamandan münezzehtir...HULÜL mümkün deðil ama emanet gerçek "Allahýn ruhundan üflemesi emaneti gerçek...

Evet...hz Ýsaya "ezeli ve ebedi olan"bir emanet verilmiþti...zaten ruh emanettir...her insanda izinli olduðu kadar etkindir ruh...ayný ruh hz Ýsada da emanet diðer isalarda da ama izin farklý...zaten insan beynini de kullanamýyor izin kadardýr kullanmasý...ruh kalp mühürlüdür þeytan hz Ademe hasetlikle kinle mühürlü...kýsmet nasib kadardýr beynimizi kalbimizi ruhumuzu kullanmamýz...ruhumuz ve malýmýz yani esmanýn bizde suduru emanettir...Farklýlýk bu sebeble mümkün...hz Ademe secde emanet nimet içindir...topraktan yaratýlmýþ ama ateþten yaratýlan þeytandan üstün kýlýnmýþtýr emanetle nimetle hz Adem...Ýnsanýn topraktan yaratýlmasý d"Ben" demesini reddine yeter aslýnda..verildi emanet edildi nimetlendirildim demeli insan..."Ben"demekten kaçmalý...kesret yok aslýnda...nefis kibirlenince kesret var gibi olur...Zýtlar yok iki yok...adl sýfatý gereði ceza-ve ödül var...adl sýfatýnýn etkisi kalkacak belirli ölçüde imtihan da bitecek...imtihan gereði "el-hakim sýfatý gereði farklýlýk var ama azalýp çoðalacak bir etkidir bu...çünkü Allahýn esmasý da güneþ gibidir mevsim farklýlýðý güneþin etkisini azaltýr çoðaltýr...Ýnsan var göbeðini açarak dans ederez zengin olur...Zenginlik kesbi deðil sanarsýn...Alimlik de ayný ...Vahiyle ilhamla verilir ve kesbi deðil sanarsýn...takva yani özdeþleþmek de kesbi deðil sanarsýn...çünkü VEHHABTIR...hediye eder özdeþleþmeyi hz Ýsaya nimeti ziyade olmuþ Allahýn...sadece diðer yaratýlandan farký bu...yaratýlanýn maddi tarafý Allahýn nur sýfatý kaynaklýdýr...ilim rahman gibi sýfatlarýnýn emaneti ile emanetin farklýlýðý ile masumluk ilim sýfatlarýnýn hediyesi ile peygamberlik görevine uygun hale getirildi peygamberler ve veli kullar farklýdýr çünkü takvalarý farklý nasip olan nimetler özdeþlik derecesi farklý...ama hz Ýbrahim Nemruda maðlup oldu...nimetin kaynaðý deðiller çünkü...nimetin kaynaðý esmasýdýr...esmanýn suduru yaratýlanlarý farklýlaþtýrmýþtýr...ve görev için hazýrlanmýþlar...Kader plan murad-ý ilahidir sudur eden...zatý deðil esmasý sudur etti...yani yartýlana emanet edildi....Nur sýfatý yaratýlan maddi elbisemize sebeb olmuþ...diðer sýfatlarý da farklý ruh nimet oluþturdu...farklý eylemler farklý haller farklý düþünce ve inançlar duygulara sebeb oldu esmalarýn az-ve çok suduru...beden aynadýr...aynada görülen aynaya ait deðil...sadece emanettir...Hz Ýsanýn görevi kýyamete kadardýr...ruh izinli ise o görev yerine gelir...ama ölümlüdür yani Baki deðil...görevi gereðidir ruha verlilen emanetler...Bu görev için hz Ýsayý seçmiþ yüüce Allah cennete ilk adýmý hz Muhammet atacak...o ruha emanet etmiþ Allah...bu görevi...

Yaratýlan sadece aynadýr...gölgedir...gölgenin eylemleri halleri düþünceleri duygularý gölgenin sahibinindir...Ýrade yaratýlana aittir...ve sorumludur...yaratýlan...Gizli hazineydi...bilindi Allah...yaratýlaný ayna olarak görevlendiren de Allah...Allah dilemedikçe insan dileyemez...ruh ve beden Allahýn emrindedir...iradeli olan cennete veya cehenneme ...adl sýfatý gereði girer...sudur etti...bilindi...kaderde ve Allahýn emrinde olmayan gerçekleþemez...Takdir Allahtan çünkü...Parçayým deme"oðulum"da deme...emanetçiyim de hem bedenin hem ruhun izinli olduklarýný yaptý...Her eylemin her halin her düþüncen ve duygun...izin ile gerçekleþti...Allahý bil...adl sýfatlýdýr adl sýfatý bilindi...Ýrade sebebidir iradelisin...özdeþsin..."cüz’i iraden var "bu emanet gereði cehnneme fakirliðe eksik ilme mahkumsun bu seçim Allahýndýr...ve Allah suçlanamaz çünkü bilinmek hakkýdýr...Müþrik de fakir de þeytan da eksik de ekmel de zýtlar elzemdi...bilinmesi için ve var oldu kul oldun...cehennem de eksikliðin yok olacak...azabla acý ile ...Hz Ýbrahim de ateþe atýldý hz Adem de dünyaya sürüldü...Kul olmak acý ve ödül içindir...çünkü adl sýfatlý birine kulsun...irade sahibi birine kulsun alim birine kulsun ilimler her yaratýlanda farklý olacak...Kur’an farklý tefsir edilecek...Ýzin kadardýr nimetin...þükür ve sabýrdýr çünkü kula düþen sabýr nefsi arýndýrmadýr aslýnda...özdeþleþme aþkýdýr ...Allaha denk olmak isteme aman...kul olmaya razý ol...kulluða aþýk ol...Sabýr bu...bilinçtir sabýr...Kulluða sabýr kulluða rýza kadere rýza...sabýrdýr...þükreden de sabreden de denktir ödülde...sabreden namaza devam eden itaata devam eden yani tevbeyi seçen cennetliktir...cehenneme giden de zaten tevbe edecek ve denkleþecektir tevbelilerle...o zýtlýk yok olacak müþrik ve mü’min denkleþecek ama cehennemde olacak müþrik farklýlýk tamamen yok olamaz çünkü Adl sýfatlý Allah...a-z arasý bir piramit oluþacaktýr...Yaratýlanýn imamý hz Muhammet seçilmiþtir...ilk yaratýlan nur Nuru Muhammedidir çünkü...yaratýlan cennette de olsa cehnnemde de olsa bir cemaat oluþturacaktýr...yaratýlan esfel-i safilinde de olsa bir cemaatin parçasý olur ahiret aleminde...Allah bilinsin diye cehennemlikler yanacak cennetliklerse ödüllenecek ...seçim Allahýndýr yani yaratýlan ahirette razý olacak...Dünyada Allahtan razý olmayýþ ...yok olacak yani...Tevbesiz kalmayacak asilik geçici bir haldir...yani eksik ilmin sebeb olduðu haldir asilik...ahirette ise ekmel ilme eriþecek Kur’an ekmel anlaþýlacak ve "Keþke namaz kýlsaydýk yani asi olmasaydýk secdeli olsaydýk...denilecektir...Razý olacaklar suçu nefse verecekler cehennemlikler de...isyan sadece dünya þartlarýnýn ürünüdür...cehennemi tatmadan "Keþke namazlý secdeli muti...olsaydým diyebilmek de hüner...kaderden razý ol...sebebtir Allahýn bilinmesine çünkü...

Hz Ýsa da kul diðer isalar da ...izinli olduðu kadardýr eylemleri halleri düþünceleri duygularý...kaynak ve sebeb ...ilahtýr...Ýnsan günahýnýn sebebi deðil rol Allah tarafýndan verildi...Yaratýlanlar farklýdýr...sonuçlarý da farklý ödüller ve cezalardýr ama cüz’i iradelidir...sonucu hakketmiþtir...ama esas sebeb ilahtýr...klli iradelidir çünkü ilah...ama ilahýn hakkýdýr yarattýklarýna istediði görevi vermek...Yaratýlanýn görev seçme hakký yok...iradesi buna kadir deðil."bu ilk seçimde"rüzðarýn önündeki yapraktan farksýz.."ama diðer seçimlerde "rüzðarýn önünde daldaki yaprak gibidir"...akýl verilmiþ...cehennem hakký deðil deme...sabra sarýlsaydý tevbeye sarýlsaydý þeytanla özdeþleþmeseydi...ve cehnnem algýmýz bozuk bizim cehnnem eksiklerimizi ekmele çevirmemiz içindir...amacý hikmetli cehennemin...yani bir çeþit çile hanedir cehennem cehennem faydalýdýr...acý faydalýdr...Gerçeði buldurur tevbeye ve nefsi arýndýrmaya sebebtir cehennem...ölüm meleðini kötü varlýk diye algýladýk cehennemi kötü olarak algýladýk oysa düþmanýmýz tek þeytandýr onunla özdeþleþmemek içindir sabýr...sabýr þeytandan kaçýþtýr...þükür Allahla özdeþleþmektir...cehennemle asiliklerden arýnacaðýz...güzelleþeceðiz...çiðdik cehennem de aþk gibi bizi hamlýktan kurtran bir eldir...cehenneme nefistir kötü diyen...zýtlar yok nefistir zýt gören...kesret yok tevhid var aslýnda ama nefistir iki gören tevhidi...Allahýn zatýnda da ikilik gördük nefis buna sebeb oysa Allahýn zatýnda ikilik yok"Kahrý da hoþ lütfu da hoþ"...cennet de hoþ cehennem de hoþ"yani Allahla özdeþleþtirir zýt gördüklerimiz de...zýt yok tevhid vvar...nefis þaþýdýr ...cehennemin de hoþ demedikçe "Allahtan kaderden ilimden hikmetten adaletten esmadan ve zatýndan razýyým..."deme

Hz Ýsa ile de bilinen Allahtýr...hz Ýsayý yok say perde say..."kaldýr perdeyi aradan kalsýn yaradan..."melek perde þeytan perde hz Adem ve insan perde...yok say perdeleri...Ýsa deðildi "ölüyü dirilten"Hz Ýbrahime deðildi Nemrudur isyaný...Ýmama itiraz sadece imamam deðil namaz secdeye isyandýr...

Yaþasýn cehennem zalimler için...de.çünkü zalim var Nemrut var Firavun var...neden cehnnemi hikmetsiz gördün...tek þeytaný eksikliði olumsuzluðu esmayala örtüþmemeyi düþman bil...


Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.