MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

İlah değişmez...
Hamdioruc

İlah değişmez...


Ýlah deðiþmez...

"Doðmamýþtýr doðurmamýþtýr...muhtaç deðildir...parçalanmazdýr ilah...Bakidir fani deðildir ekmeldir eksik deðildir...eksiklik yaradýlýþa iþarettir...olumsuzluk da zýtlýk da var zatýnda zýtlar cem olmuþ zatýnda...ama zýtlardan eksik olan olumsuz olan yok olur zatýnda ve Ýlah ekmeldir olumludur...Rahmandýr...Ýlmi esmasý sýnýrsýzdýr ekmeldir olumludur...ilmi ekmeldir ve eksik ilimlilik yaratýlana aittirr...Yaratýlanýn da kaynaðý zatýdýr...nuru yaratýlanýn kaynaðýdýr...Ýlk yaratýlan nur hz Muhammedin nurudur en ekmel yaratýlmýþ nur bu...zirve bu diðer nurlar ilahýn nurudan yaratýlmasýna raðmen eksiklikler verilmiþ o yaratýlanlarýn zatlarýna vücutlarýna...doðan doðuran olmuþ parça olmuþ yaratýlanýn zatý ama Ýlahýn zatý yaratýlmadý doðmadý doðurmaz da...

Vahyin tefsiri beþere aittir ama özü ilmi ilahiye aittir ...vahyin ekmelliðine inanmalýyýz ama tefsiri hep eksik kalacaktýr...Peygamberimizin sünnetini algýlayamadýk ve eksik þeylere sünnetdir dedik...vahiydir nastýr dediklerimiz de Ýslamdýr dediklerimiz de ne vahiy ne ekmel ne hak...beþer hakka eriþemez ki...iþtiþare ve tecrübesi eksiktir hep...Medeni olur büyük þehirler çünkü ekmeldir tecrübe yönünden ve iþtiþare yönünden...Ýþtiþaresi deneyimi tecrübesi oranýnda ekmel tefsir mümkündür...ancak

Beþer sünneti vahyi anlamaktan da acizdir...yani binlerce Ýslam sandýðýmýz yorum var...Ýslamý sadece Ýlah bilir...hz Ýbrahim ben muvahhidim dedi...ama ekmel deðildi...Nemruda maðlup oldu.Ýslamý takvasý ilmi eksikti ki maðlup oldu...ilmi eksik olmayan maðlup olmaz der mantýk çünkü...Hz Ademin ilmi eksikti ki þeytana kandý Ýslamý eksikti yani hz Ademin þeytanýn ilmi Ýslamý çok daha eksikti ki cehennemde ekmelleþecek ilmi...inkar ettiði ilmi cehennemde kabul edecek...hz Ademe düþmanlýðýndan tevbe edecek yani...ilmi eksik olandan eksik eylemler haller fikirler duygular sudur eder...hz Adem eksik ilimliydi çünkü ekmel ilim sadece Allaha mahsusus...Ýslamý sadece Allah biliyor...þeyhul Ýslam ve mürþitler Ýslamdan çok çok gafiller...ekmel olan vahiydir ama beþer tefsir ettiðinden tefsir eksik öðretir Ýslamý...Ýslam ne kadar nasip olmuþsa takva ne kadar nasip olmuþsa yaratýlanýn kýymeti de o kadardýr...ilk yaratýlan nur...ilimden takvadan payý çok olan...

Kur’anda ki Ýslam ...deme...senin Kur’aný anlaman algýlaman kabýn kadardýr ey prof...kabýn da tecrüben ve iþtiþaren kadardýr...Miras ayetlerini tefsir edenler vebaldeler...adl ve hikmetin gereðini yansýtmadýlar...Çalýþan çocuðun mirastaki payýný da mirasa kattýlar...çünkü.Babalar emeði çok olan çocuðuna hakkýný vermeliydiler...bir yaþýnda ki erkek çocukla yetmiþ yaþýndaki erkek çocuk eþit aldý mirastan pay...oysa 70 yaþýna kadar çalýþmýþtý ve mirasa o emek katýlmamalýydý ADL sýfatýnýn ve El-Hakim sýfatýnýn gereðiydi bu...nasýl miras pay edilmeden babanýn borçlarý ödenirse 70 yaþýndaki evlada da borçludur baba...ve kadýnýn hakký da baba mirasýna karýþtý hep...Tarih buna þahittir...Mucadele suresi kadýnýn malýnýn erkeðine ait olmadýðý gerçeðini haykýrýr...rýzasýzsa ama kadýn malýný kocasýna baðýþlaya bilir mi bilir...70 yaþýnda ki erkek kardeþ de helal eder mi babasýna hakkýný edebilir...ama rýzasýzca mirasa katýldýðý da bir gerçektir...kul hakký konusunda daha hassas olmalýydý mü’minler ve müfessirler Ýslam öðreticisi mürþitler...

Günümde kýz çocuklarý anaya-babaya bakýyor ama mirastan az pay veriliyor...emekler mirasa katýlýyor...sevabýna say babana -anana bakmaný deniliyor...kul hakkýna özen günümde de yok...Erkek kardeþe hikmetsizce farklý hak vermez El-Hakimdir Allah bazý hikmetler gereði erkek çocuða farklý miras verilebilir ancak ayeti böyle yorumlamaya mecburuz...esmayý çiðneyerek ayet yorumlandý...ve kýz evlatlara zulmedildi...adýna da Ýslam denildi bu Allahýn Ýslamý deðil...bir kaç müfessirin yanýlgýsýdýr...çünkü esma sahibi hikmetsiz yere erkeðe çok miras vermez...Hikmetsiz hüküm Ýlaha ait olamaz...ey müfessir...ey cahil esmayý ezdin çiðnedin ey cahil müfessir...

Ýlah deðiþmez...
Dini de deðiþmez ilmi de diðer esmalarý da ama esmalarýndan payý az olanlar dini de ölçüyü de deðiþtirir...Firavun devrinde o devletin çatýsýnda bir kavga vardý...Firavunun hanýmýdýr hz musayý sarayda büyüten...Ýmtihan mümkün olmazdý dinler arasýnda farklar olmasaydý...yaratýlanýn dini de eksiktir...eksiðin dini eksiktir...ateistin deneyimi tecrübesi iþtiþaresi ilmi eksik ...ve ateistliðe razýlar..þeytan da þeytanlýða razý çünkü eksik fil eksik akýllýdýr deðilse on yaþýndaki bir çocuða boyun eðmez...imtihan ve farklýlýk oluþmazdý oysa adl sýfatýnýn gerreðidir eksiklikte farklýlýk...zýtlýk oluþmazdý Adl sýfatý zatýnda olmasaydý Allahýn ...Allahýn zatýnda zýtlýk yok ama zýtlýða sebeb olacak öz var...Allahýn zatýnda eksiklik yok ama eksikliðe sebeb olacak özellik var...Kahhar sýfatý da var latif sýfatý da...Ýmtihan senoryosu oluþmazdý esmasýnda zýtlara sebeb olacak özellik olmasaydý ...ama zatýnda zýtlýk yok...esmasýnda saða da sola da þeytana da eleðe de destek olma özü var...deðilse þeytana destekçi bulunmazdý...þeytan ayrý ilah olurdu yani ama zýtlara sebeb kaynak olacak özlüdür Allahýn zatý da esmasý da...Bakidir ama fani yaratacak özlüdür yaratma özlü oluþu zýtlarýn oluþmasýna sebeb oldu...

Ýlah kaynaktýr ama yaratýlan parçasýdýr deme...þeytan da melek de parçasý deðil ama iki zýt ondan "hayýr ve þerrin sebebbidir o" Zýtlarýn sebebidir kaynaðýdýr eksiklik de ondan ekmellik de ama o ekmeldir...zatý sudur etmez çünkü deðiþmeyen sudur etmez...Yaratýlan emanetçidir..."Enel-Hak"diyen emanetçiyim de deðilse þirktir rakipliktir eylemin halin fikrin düþüncen inancýn duygun...Hint beyinlisin...ey hint beyinliler emanetçiyim de...parça deðilim ...de Kaynak deðilim de...özdeþleþtim ama emanettir bu özdeþliðim de ...de...Kul seçti kul etti ben olmadým de emanettir her þeyim ...de...varlýðým da emanet de.



Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.