MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

İrfan



(ÝRFAN)

Ýrfan: bir þeyi iç yüzü ve dýþ yüzüyle tanýmak..
*
Örneðin :
Allah’ý tanýmak
Kur’an’ý tanýmak
Ýslam’ý tanýmak
Hayatý tanýmak
Yaratýlýþý ve mahlukatý tanýmak gibi
*
Aþaðýdaki yazý irfan konusunda ýþýk tutacaktýr
*
ALLAH’A ARÝF OLMAK
HAKKA KARÞI
ÝRFAN SAHÝBÝ OLMAK
*
.Bimillah Yüce Allah’ýn tüm lütuflarýna ihsanlarýna bismillah. Hayata güne güneþe bismillah
*
Ýnsan ilahi irfana ulaþmalýdýr
Ýlahi irfan olmadan olmaz bunun için amellerin hakikatine ulaþmak lazým
*
Haþýr neþir hesap ve ahiret gününün hakikatine ulaþmak lazým
*
Þimdi bir iki küçük örnekler: verelim
*
Farz vacip sünnet müstehap yani ef’ali mükellefin dediðimiz �slam adaplarý nedir
*
Farz: Yüce Allah’ýn emri veya yasaðý olan þeye riayet etmenin ilahi yasalara göre mecburi kýlýnýþý
*
Yani bir insan farzý yerine getirdiði zaman Allah’ýn emrini yerine getirmiþ olur.
*
Ya da Yüce Allah’ýn bir yasaðýný çiðnemekten sakýnmýþ olur
farz olan bunlardýr
*
Ancak yüce Allah
Kullarýný sadece Emre itaatini deðil
*
Zatýna uluhiyetine ve emirlerine kulun edebini de görmek istemektedir
*
Bir insan abdest alýrken veya gusle derken bir defa yýkanýrsa Allah’ýn emrini yerine getirmiþ olur.
*
Gusül etmiþ sayýlýr abdest almýþ sayýlýr..
*
Diðer sünnetlerin müstehaplarýnýn ya da vaciplerin hiçbiri olmasa bile bunu yapmýþ sayýlýr.
*
Ancak yüce Allah mümin kulunun zatýna karþý sade itaatini deðil edebini de görmek istiyor
*
Ve diyor ki bir kere yýkanmanýz farzdýr ancak yýkanma iþini resulümün yaptýðý gibi yap...
*
(Etýyulllâhe ve etýyurrasûl) bana itaat edin resulüme de itaat edip onun sünnetine uyun
Demek tedir
*
Allah’ýn emrini yerine getirmek Allah’a itaattir
*
Resulullah’ýn sünnetine uymak Allah’a karþý edeptir
*
Çünkü yüce Allah
sadece yýkanýn demiþ
sayýsýný belirtmemiþ
2+3 kere yýkayýn diye bir sözü yoktur allah-u Teala’nýn
Bu teferruatý Mümine Resulü uyuduðu zaman öðretecektir.
Yüce Allah ana kuralý öðretir býrakýr detaylar peygamberin görevi. Ona uyan Allah’a Edeb etmiþ olur
*
Bu cümlelerle ilahi emirlerin hakikatini anlamýþ olduk
*
Gelin bir de mahþerin hakikatini anlayarak mevzumuzu baðlayalým
*
Kýyamet günü bir insan hesaba çekilir
*
Yüce Allah önce kendi hukuku ile ilgili hususlarý kulunun: önüne koyar
*
Der ki:
ben sana direkt olarak þu þu þu emirlerde bulunmuþtum ve yasaklarda bulunmuþtum
*
Emir ve yasaklarýmdan þunlarý þunlarý yerine getirdin
þunlarý þunlarý da getirmedin.
*
Kula:
Ýyilik tarafýna
kötülük tarafýna bak kulum
*
iyilik tarafýn aðýr bastýðý takdirde cennete gireceksin kötülük tarafýn aðýr bastýðý takdirde cehenneme gireceksin ve belli bir ceza alacaksýn
*
Sonra meleklere der ki
Yani memurlarýna mahþer günü görevli memurlarýna der ki kuluma resulüme itaatini hatýrlatýn
*
Resul’e itaat edib emrime riayet ederek bana karþý edep göstermiþ midir göstermemiþ midir kendisine söyleyin.
*
Melekler bakarlar
Kula derler ki
Sen tabi olduðun peygamberin sünnetlerinin dýþýnda yaþadýn.
*
Bu nedenle de hakk’a karþý edeplerin eksik tir.
*
Bu ayýbýný silecek bazý iyiliklerin var onlarý la þu kadarýný sildik
*
þu kadarý senin ceza çekmen için kalmýþ durumdadýr
*
Ya da bazý konulara aferin sen tabi olduðun resule tam uyum yaptýn
Allah ve resulüne karþý edepte kusur etmedjn denir.
*
Kul bununla cennete girer.
Yani
Yeni Bir hayat baþlar
yeni bir dönem baþlar
*
Bu dönemin kurallarý kendine özel farklý kurarllar dýr
*
Kullar bugünden sonra
gerek Cennet
gerekse cehennem hayatý olsun
*
Yeni bir döneme ikinci bir hayata baþlar
*
þüphesiz bu ikinci hayatýn dahi hükümleri ve getirileri götürüleri olacaktýr.
*
Biz konumuza dönerek;
Örneðin yasaklara bakalým: incelemeye devam edelim.
*
Allahu Teala insan vücuduna çok yüksek bir teknik uygulamýþtýr.
Ýnsan vücudu yüksek mucizelerle dolu bir vücuttur Allah’ý gösterir
Ýnsanýn vücudunun neresine baksanýz Allah’ý baðýra baðýra haber verir ve iþaret eder
*
Keza diðer varlýklarda öyledir
*
Ancak allahü Teala kulunun zatýna karþý edebini görmek için: bedene kulun hakim olamayacaðý bazý usul ve üsluplar da koymuþtur....
*
Kul bunlara edebe uygun yaklaþmak suretiyle Allah’a karþý edepini gösterecektir
*
Yüce Allah da zatýna karþý: kulunun üzerin de edep görecektir
*
Örneðin
bir kulun tuvalet ihtiyaçlarý gibi þeyler onun yaþamýnýn devam edebilmesi için en lüzumlu þeylerdir
*
Kur bunlarý yaptý diye
edepsiz olmaz
Günahkar da olmaz
*
Örneðin
Cinselliði yaþamak
Dýþký ve atýk maddeleri çýkarýp kendine yaramayanlardan kurtulmak gibi.
*
Bunlarýn hiçbirisi terbiyesizlik deðildir edepsizlik deðildir seviyesizlik de deðildir
*
Ama bütün bunlarý Yüce Allah birkaç teknik þekile uyumlu yaratmýþtýr
*
Ayrýca bir Emir de vermiþtir
Ey kulum bütün þehvetlerini uygula tat ve yaþa.. ama benim yasak çizgilerimi çiðnemeden yap bunu.
Hayatý tadýný çýkar diye yarattým çýkar.
*
Ama hatýrýmý da gözet saygýmý gözet beni ilah yerine koy.
*
yani zina etme:
nikah yoluyla tüm þehvetlerini kullanabilirsin
*
Bu sebeple
Cinsellik yaþadýn diye sana azap etmem seni cezalandýrmam seni edepsiz de saymam gözümde düþük seviyesiz olmazsýn.
*
Ama þehvetlerini yasak yoldan emrime ters yoldan kullanýrsan seni cezalandýrýrým. Çünkü bu bana bir itaatsizliktir. Zira bu konuda sana açýk emrim var: ZÝNA ETME
*
ZÝNA ASLINDA KARÞI CÝNSE HÝLE YOLUYLA YAKLAÞMAK VE ONU SÛÝ ÝSTÝMAL ETMEK DEMEKTÝR
*
ALLAH CC. HALKININ SUÝSTÝMAL EDÝLMESÝNE RAZI DEÐÝL.
*
ALLAH’IN KULLARINDAN BÝRÝYLE CÝNSELLÝK YAÞADIÐINIZSA O ZAMAN HAYATINIZIN BÝRÇOK ÞEYLERÝNÝ DE ONUNLA PAYLAÞMAK ZORUNDASINIZ
*
MESELA ONDAN DOÐURMASINA SEBEP OLDUNUZ ÇOCUÐU BERABER BÜYÜTMEK ZORUNDASINIZ
*
BU ALLAH’IN KILDIÐI BÝR MECBURÝYETTÝR
*
KUL nikah yoluyla cinselliðini yaþadýðý zaman hayatýnýn en makbul ibadetini yapmýþ olur
*
Çünkü Allah’ýn hem farz olarak hem edep olarak tüm emirlerine riayet etmiþtir
*
Allah resulü bunu hadisinde þöyle söyler
(((kiþinin en makbul ibadeti eþiyle seviþmesidir.)
*
Oysa çoðu cahil insanlar bunu bir düþüklük bir seviyesizlik edep dýþý utanýlmasý gereken çirkin bir suç iþliyorum zannederler
*
hayýr siz hayatýnýzýn en makbul ibadetini yapýyorsunuz.
*
O HAREKETLERÝNÝZ ALLAH’A ÝTAAT EDEN VE SECDE EDEN YENÝ KULLARIN DÜNYAYA GELMESÝNE AÇILAN BÝR KAPIDIR NASIL ÝBADET OLMAZ
*
Çünkü Allah’ýn emrilerini çiðnemeden Allah’ýn bedeninize verdiði þehvet özelliðini kullanýyorsunuz
*
ama Allah’a bu konuda asla saygýsýzlýk etmiyorsunuz
Bu kesinlikle bir ibadettir
*
Ýnsan bedenindeki gazý sessiz ve edeplice de çýkarabilir ama baðýrtarak gürültüyle de çýkarabilir
BAÐIRSAK
KAPISINA ALLAH BU ÖZELLÝÐÝ KULDA EDEP GÖRMEK ÝÇÝN ÖZELLÝKLE YERLEÞTÝRMÝÞTÝR
*
Allah da kitabýnda
edebi terbiyeyi insanýn þahsýný küçük düþürecek davranýþlardan uzak durmak olarak isimlendirilmiþ ve emretmiþtir
*
DOLDURMAK VE Boþaltmak ihtiyaçtýr bu asla suç deðildir kusur deðildir ayýp da deðildir
*
Ancak diðer insanlarý
Allah’ýn diðer kullarýna rahatsýz edecek þekilde ve onlara karþý saygýsýzlýk ifade edecek þekilde tüm ihtiyaçlarýný görmesi cinsellik de dahil edepsizliktir.
*
Hem Allah’a hem halkýna karþý yani hem hakk’a hem halkýna karþý saygýsýzlýk týr.
*
Bu nedenle Allahu Teala’nýn bedene yerleþtirdiði bizim için imtihan aracý olan bazý teknik sýkýþtýrmalarý insan fark etmeli ve onu doðru kullanmalýdýr.
*
Mesela aðýza iki türlü teknik uygulamýþ yüce Allah.. Ýnsan bunu görmeli ve fark etmelidir Belki daha fazlasýný fark etmelidir.
*
Düþük ses tonu yüksek ses tonu olmak üzere oktav dereceleri koymuþtur..
*
Gözde yakýný da görmek uzaðý da görmek gibi iki teknik yaklaþým vardýr
*
Düþük ses :daha çok edep ifade etmekte
yüksek test tonu ise hayasýzlýðý ifþa etmektedir
*
Mecburi ihtiyaç duyulan noktalar hariç:
Yüksek ses tonunu
lüzumu olmadan kullanmak gereksiz kullanýmlar ve halký rahatsýz etmeler edep dýþý sayýlmaktadýr
*
Bu yüzden Lokman suresinde insanlarla konuþurken sesini yükseltme zira çirkinlik bakýmýndan en çirkin ses eþeklerin sesidir :
diye Allahu Teala baðýrarak konuþan yüksek oktav dan hareket eden kullarýný edeplendirmek için uyarýda bulunmuþtur.. eþeklik yapmayýn demiþtir ama bunu çok nazik bir þekilde söylemiþ tir.
*
Deðerli kardeþlerim
sizler de insan vücudundaki uygulamalarý teknik incelikleri incelemek suretiyle :
*
Allah’a karþý nereden nasýl edep gösterebileceðinizi tespit edebilirsiniz .
Buyurun meydan sizindir
*
Bir de günümüzdeki birçok hocalarýn Allahü teala’ya karþý irfanlarýnýn düþüklüðünü görmek insaný üzüyor
*
Örneðin bir hocanýn vaaz da (((mahþer günü Allah soracak))) demesi.. :
*
Bu cidden Allah’a karþý çok yüksek bir irfansýzlýktýr. Mübarek 20 30 yýl imamlýk yaptýn görev yaptýn müezzinlik yaptýn Ýnsan rabbine karþý Bize biraz Ýrfan sahibi olur
*
Tahlil;
Sormak bir bilgi eksikliðini tamamlamak için uygulanan bir ameliyedir
Allah’ý bundan tenzih ederiz
*
Allah sormaz Allah hesaba çeker gel bakalým kulum sana bir hayat verdim þu þekilde yaþadýn
*
Bu yaþantýn da bana karþý þu saygýsýzlýklar var
*
þu þekilde de itaate edepler var itaat ve edeplerinizin sana teþekkür ederim ama
*
saygýsýzlýk ve edepsizliklerini cezalandýrmam gerekir
*
aksi halde uluhiyetim hürmet görmemiþ olur
Ýlahlýðýmýn saygýsý düþer. Bu da Halk içinde kaos çýkmasýna yol açar Ben buna izin vermem..
*
Ben bu uyarýyý sana dünyada da kitap göndererek Resul göndererek sana ulaþtýrmýþtým biliyorsun
*
Kul burada sessiz edep içinde rabbinin hükmünü dinler hakkýnda verilen kararý alýr ve hak ettiði hayata gider
*
Hadise bundan ibaret tir
Yok iþte ey kulum
namaz kýldýn mý oruç tuttun mu söyle bakalým
Raký mý içtin yoksa þarap mýydý adam mý öldürdün yoksa dövdün müydü söyle bakayým
*
Esasen ateistler islamý deðil baðnaz ve kýsýr basiret sahibi zavallý kiþilerin din anlatýmýný reddetmektedir
*
Çünkü bu tarz avamca anlatýmlar ilim ve bilimle çatýþmakta uluhiyetin þahsiyetiyle uyumsuz ve seviyesi düþmektedir.
Ateistler de genellikle eðitim görmüþ kimselerden çýkmaktadýr
*
Akla ilmi ve bilime ters düþen iddialarý reddetmek onlarýn aklýný da sýhhatinden ileri gelmektedir
*
B bu sözümüz bütün ateþlerin sýhhatli akýl sahibi olduðunu göstermez tabii ki çoðu da saçmalamaktadýr
*
Cahil ilamlarýn
Bu tür sözleri avamca sözlerdir
Allah’a karþý irfansýzlýðý gösterir
*
Yüce Allah bu tür sorulardan münezzehtir böyle sorulara muhtaç olmaktan da münezzehtir o sameddir.
*
SON SÖZ
Yüce Allah sormaz hesaba çeker.
*
Allah’ý: sormak üzülmek ve sevinmek gibi beþeri sýfatlardan tenzih ederiz
*
Yüce Allah’ýn böyle bir þeye asla ve kat’a ihtiyacý yoktur
Allah samettir yani ihtiyaçtan münezzehtir
*
Not

Hesaba çekmek sormak deðildir
*
Mahþerin dehþeti ile ölüm ve berzahýn dehþetiyle kendini ve hayatýný unutmuþ olan insana dünyadaki yaþadýðý hayatýn tekrar hatýrlatýlmasýdýr
*
Bunlar Allah’ýn sormasý deðil kulunun gözünün önüne yaþadýðý hayatý koymasýdýr bunu iyi idrak edelim anlayalým
*
Uluhiyet makamý ve Allah ile ilgili sözlerimize dikkat etmeli kelimeleri seçmeliyiz . Çünkü cahilce konuþmalar diðer insanlarýn bunu Ya inkar etmelerine ya da tasdik etmelerine sebep olacak týr
Ýnsan saçma bir kelimesiyle vebal altýna girmemelidir
Faydalý oldumsa ne mutlu Allah’ýn selamý rahmeti bereketi üzerinize olsun
Allah’a emanet olun
Fîemanillah.
.
Mustafa çoban..
Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.