MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

karşımızdaki aynalar
redfer

karşımızdaki aynalar





yok mu bizde
sað elime güneþi
sol elime ayý verseniz
bu davamdan vazgeçmem diyen kararlýlýk
yoksa güç ve iktidara mý talip olurduk
teklif bize yapýlsaydý

mekke’nin reisliðini verelim sana
sus yeter ki
teklifini
býçak gibi kesip atan
içtenliðe yer yok mu yüreklerimizde

ne garip iþler etmiþiz
diye diye uyanma vakti
nasýl da unutmuþuz
nidasýna tutunma vakti
nasýl oldu da hakikati
kendi taraftarýmýz yapmaya kalktýk

gerçeði tekelimize alýp
ötekinin vicdanýndaki hakikat kýrýntýlarýna
nasýl da hoyratlýk ettik
oysa kalpler saf doðruya susamýþ
vicdanlar menfaat gözetmeyen
iktidar hesabý gütmeyen
tarafgirlikle sunulmayan som hakikatin
sofrasýndan doymak istiyor

vakit, hira’dan inen rasul’ü
hz. hatice’nin samimiyeti ile karþýlama vakti
vakit, elçiyi mahcup etmeme vakti
onu mahzun etmeme vakti.

vakit,
elçiye kardeþ olduðumuzu
birbirimize kardeþ olduðumuzu göstererek
ispatlama vakti
vakit, onun samimiyetini
þeffaf bir elbise gibi
ruhumuza giydirme vakti

vakit
Rabbimizin bizden beklediði
o saf insanlýðý
o som samimiyeti
canla baþla gerçekleþtirme vakti

vakit
hatýrasýna aðýt yakmak yerine
hatýrýný öðüt yapma vakti
belki de
insanlýða ümit olacaðýz böylece
utandýrmayacak bizi karþýmýzdaki aynalar

*
hicretin üçüncü yýlýnda
mekkeli müþrikler
büyük kuvvet kazanmýþ bulunan müslümanlarýn
bir gün kendilerinin de
kapýsýný çalabileceði endiþesini taþýyorlardý

arap kabilelerinde bir hareket göze çarpar
bu hareketlenme sonucu
cereyan eden gazalardan biri de
gatafan ve anmar gazalarýdýr

beni muharip yiðitlerinden sayýlan
haris oðlu du’sur
diðer namýyla gavres
gatafan kabilesine mensup
sa’lebe ve muharipoðullarýndan
çok sayýda adam toplayarak
medine üzerine baskýn düzenlemeye
karar verdi

maksat,
güya müslümanlara göz daðý vermek
bir de medine civarýnda
bulabilirse bir þeyler yaðmalamaktý
resul-i ekrem durumu hemen haber aldý

medine’de yerine vekil olarak
hz. osman bin affan’ý býrakarak
aralarýnda atlýlarýn da bulunduðu
dört yüz elli kiþilik bir kuvvetle
çapulcu müþrikler üzerine yürüdü

peygamberimiz (s.a.v.)’in
gelmekte olduðunu duyan yaðmacýlar
kaçýp tepelere sýðýnmýþlardý
o anda kimse görülmedi
sadece sa’lebeoðullarýndan
cabir adýnda biri esir edildi
daha sonra islama davet edildi
o da kabul edip müslüman oldu

çapulcularýn tepelere sýðýndýðýný öðrenen efendimiz
bir müddet burada beklemeyi uygun gördü
bekleme esnasýnda bir ara
saðanak halinde yaðmur yaðdý
efendimizin elbiseleri ýslandý
kurumasý için elbiselerini çýkarýp
bir aðacýn dalýna astý
kendisi de istirahat maksadýyla aðacýn altýna
yaný üzerine uzanýverdi

baskýn düzenlemek isteyenler
tepeden resul-i ekremi gözlüyorlardý
peygamberimiz (s.a.v.)’in zýrhýný çýkarýp
aðacýn altýna istirahata çekildiðini
yanýnda da kimsenin bulunmadýðýný fark edince
heyecan ve sevinç içinde
reisleri gavres’e haber verdiler

iþte eline bir daha geçmez bir fýrsat
muhammed, ashabýnýn yanýndan ayrýlýp
tek baþýna kaldý
ashabý gelip onu korumaya çalýþýncaya kadar
biz iþini bitiririz

gavres, derhal harekete geçti
kimse görmeden
tam efendimizin baþý üzerine geldi
yalýn kýlýç elinde olduðu halde
kim, seni benden kurtaracak. dedi

resul-i ekrem,
Allah…buyurdu
þöyle dua etti
Allah’ým… beni onun þerrinden koru
gavres, birden iki omuzu ortasýna
gaipten bir darbe yedi
kýlýç elinden düþtü
kendisi de yere yuvarlandý

bu sefer fahr-i alem kýlýcý eline aldý
þimdi seni kim kurtaracak.
gavres, hiç kimse dedi
sonra da, þehadet ederim ki,
Allah’tan baþka ilah yoktur
ve muhammed de O’nun resulüdür

artýk, bundan sonra hiçbir zaman
senin aleyhinde kimseyi toplamayacaðým
diyerek müslüman oldu
resul-i ziþan efendimiz de
gavres’i affetti

cesur ve pek cüretkar olan gavres
kavmine dönünce
onlar þaþkýnlýk içinde,
ne oldu sana,
neden bir þey yapamadýn
gavres onlara baþýndan geçenleri anlattý

ilave etti
vallahi, ben þimdi
insanlarýn en iyisinin
en hayýrlýsýnýn yanýndan geliyorum

bir ay kadar süren seferden sonra
peygamberimiz (s.a.v.)
medine’ye geri döndü

hicretin 3. senesi, cemaziyelahir
efendimizin etrafa hakim olmasý üzerine
müþrikler ticaret yollarýný
deðiþtirmek mecburiyetinde kalmýþlardý
sahil yoluyla þam ticareti tehlikeye düþtüðünden
ýrak yoluyla þam’a gitmeyi
daha uygun ve emin bulmuþlardý

hazýrladýklarý bir kervaný bu yolla
þam’a göndermiþlerdi
kervanla birlikte gidenlerin içinde
kureyþin ileri gelenlerinden
safvan bin ümeyye,
abdullah bin ebi rabia da vardý

tam o sýrada
müþriklerden biri medine’ye geldi
yahudinin birinin evinde misafir kaldý
kimbilir onunla müslümanlar aleyhinde
hangi planý kurmak
müþriklerin aldýklarý hangi kararý
tertipledikleri hangi planý
iletmek için gelmiþti

içtiler, konuþtular, eðlendiler
bu arada müþrik farkýnda olmadan
bahsi geçen kervanýn
ýrak yoluyla þam’a gönderildiðini
aðýzdan kaçýrdý

tam bunu anlatýrken oradan
ashaptan salih bin nu’man geçiyordu
haberi duydu ve derhal
hz. resulullahýn huzuruna vararak
durumu kendilerine arz etti

mevsim kýþtý
peygamber Efendimiz
yüz kiþilik bir süvari kuvveti hazýrladý
kumandanlýðýna zeyd bin harisi tayin etti
pazardan köle olarak satýn alýnan
peygamberimiz (s.a.v.)’in evlatlýk edindiði zeyd
þimdi yüz kiþilik bir ashap müfrezesinin
kumandaný olmuþtu

bu islamýn vazife vermede
makam ve mevki sahibi kýlmada
fakir zengin, köle efendi ayýrýmý gözetmeden
tatbik ettiði adalet
ve liyakat prensibinin
þaheser bir misalidir

seriyyenin teþkil maksadý kervaný yakalamaktý
zeyd bin harise,
emrindeki kuvvetle yola çýktý
kureyþ kervanýnýn önünü kesti
kervandakiler, beklemedikleri bir hadise ile
karþý karþýya kalmýþtý

bu durumda tabana kuvvet
kaçmaktan baþka çareleri yoktu
öyle yaptýlar
canlarýný kurtarmak uðruna
her þeylerini geride býraktýlar
zeyd hazretleri sahipsiz kalan mallarý alýp
medine’ye resul-i ekrem’e getirdi

beþte biri beytü’l-male ayrýldýktan sonra
geri kalan beþte dördü seriyeye katýlan
mücahitler arasýnda bölüþtürüldü
kervan kýlavuzu furat bin hayyan da
esir alýnmýþtý

medine’ye gelince,
müslüman olduðu takdirde
serbest býrakýlacaðý teklif edildi
müslüman oldu ve kurtuldu

peygamber efendimiz
bu muvaffakiyetinden dolayý
zeyd bin harise’yi
seriyye kumandanlarýnýn en hayýrlýsý
zeyd’dir buyurarak
tebrik ve takdir etti


redfer

Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.