MENÃœLER

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

gezelim görelim selimiye Çanakkale ve ayvalık
AYSE 09

Arkadaþlarýn ile paylaþýlýyor
GEZELÝM GÖRELÝM SELÝMÝYE ÇANAKKALE VE AYVALIK FÝNAL
gönül dostlarým üç gece dört gün süren gezimiz bitti yanýmda
olup okuyan yorum yazan dostlara sonsuz teþekkürler umarým sizleri sýkmamýþýmdýr saygý sevgi selamlar la
Geri dönüþ baþladý.
Dönüþte nehir üzerinde çay bahçeleri var bizde oturup bire çay içtik bu güzellikleri izleyerek. Edirne ye geldik ve Selimiye iþte görülmeðe deðer yerlerden biri.
Selimiye varlýðý ile Türk tarihin deki Edirne ye güç katarak ona si mgesel bir nitelik kazandýrmýþtýr.
Bu cami Selimiye ,mekan büyüklük,yükseklik,topluluk,ve ýþýk etkisi bakýmýndan yer yüzünün bütün yapýlar dan üstündür.
Bu yapý günün her saatinde kullanýlan bu ‘Kent tacý’
Selimiye yi yaptýran kanuninin oðlu Ýkinci Selimdir. Ýnþaat 1568 de baþlamýþ1575 yýlýnda ibadete açýlmýþtýr.
Yapýldýðý yerde eski bir Saray ve Baltacý Muhafýzlarýný kýþlasý varmýþ.
Evliya Çelebi bu alana Kavak Meydaný demiþ.
Mimar sinen Selimiye’nin merkezi bir yapý olma özelliðini dikkate alýrken ustalýðýný ve hayal gücünü kullanmýþtýr.
Ve þöyle demiþtir Kalfalýðýmý, Ýstanbul daki, Þehzade Camisinde yaptým, Ustalýðýmý da Süleymaniye Camisi’nde tamamladým,
Fakat bütün gücümü bu Sultan Selim Han Camisine sarf ettim, uzmanlýðýmý gösterdim ve anlattým.
Öyle büyük bir cami yaptým ki, Edirne içinde bütün halkýn beðenisine layýktýr.
Mimar Sinan Selimiye’yi bitirdiðinde 85 yaþýnda imiþ.
Bu caminin özellikleri güzellikleri anlatýlmaz görmek lazým
Rabbime þükürler olsun ki bana bu fýrsatý bahþetti bu güzel eserde namaz kýlmak nasip oldu
Ýçinin oymalarý kubbeleri þadýrvanlar ve minareleri hele iki minaresi ki
Bir minareye üç kiþi ezan okumak için çýkýyor ama bir birilerini görmeden üç Þerife’ye çýkýp ezan okuyor lar.Ey Koca Sinan nurlar içinde yat emi.
Anlatmaya sayfalarýn yetmeyeceði bu güzelliði de görüp ve meþhur Ciðerinden de yedik.
Bu güzel serhat Þehrini de geride býrakýyoruz daha gezecek çok yeri var Edirne’nin ama bizim zamanýmýz doldu yolcu yoluna gerek.
Yolculuk güzel geçiyor neþe dolu
Akþam gün dinlenirken Gelibolu dan feribota bindik, günbatýmý ve alaca karanlýkta Lapseki de indik.
Ve Çanakkale ye geldik bu gece buradayýz otelimiz Truva çok güzel bir otel. Canlý müzik eþliðinde açýk büfe olan yemeklerden yedik baþka turda vardý eðlenen dans edenlerde vardý.
Yemek sonrasý çýkýp dolaþtýk biraz bu gece son gecemiz her þey o kadar güzeldi ki hiç bitmesin istedim ama zamana dur denmiyor.
Sabah yedi otuz güzel bir kahvaltýnýn ardýndan yola koyulduk. Ýstikamet Truva ve atýný görmek.
Batýk kentten geçtik yollar çok güzel pamuk tarlalarý zeytin aðaçlarý arasýndan geçip Truva geldik.
Yýllar öncesi hikayesini dinledik.
Truva kralý Priamos’un oðlu Paris Afrodit’in kendisine vaat ettiði Helana’yý almak ister Afrodi’in tavsiyesi üzere gemiye binip Amyklai ye gelir burada Menelaos’un sarayý na kabul edilir. Fakat Menalao’un sarayda olmamasý üzerine, Helena kocasýnýn yerine konuklarý karþýlar.
Ýlk görüþte Helena Paris’e aþýk olur
Ve kendi rýzasý ile Paris’in yanýnda yer alarak Truva ya kaçar.
Karýsýnýn zorla kaçýrýldýðýný düþünen Menelaos ve ordusu Helena ‘yý
Tekrar geri alma uðruna on yýl boyunca Truva lýlarla savaþýrlar
Ama sonuç hep hiçtir en sonunda hile ile kazanacaklarýný düþünüp çok büyük bir at yapýp Truvalýlara hediye sunarlar
Zafer sarhoþu Truvalýlar hediyeyi kabul edip eðlencelere baþlarlar.
Gece herkes yatýnca attaki Sparta’lý askerler kaleyi ele geçirirler.
Þimdi buralarda kazýlar var tarihi þehri ortaya çýkaran.
Resimler çekildik turistler vardý Japon çekik gözlü çok güzeldiler.
Tarihi anýlarý olan yerleri gezerken insan bir hoþ oluyor.
Tahta ata bindik yukarýdan bakmak bir baþ kaydý .
Yine yollardayýz.
Artýk eve dönüþ baþladý.Kaz daðlarýndan geçiyoruz, Deniz göründü manzara muhteþem, yemyeþil daðlar denizle kucaklaþmýþ,anlatýlmaz bir güzellik görmek lazým.
Mavi ile yeþilin birleþtiði doðal manzara,
Altýn oluktan geçtik ,Akçay Edremit te gerilerde kaldý,
Ayvalýktayýz burada motora binip koylarý dolaþacaðýz.
Evet motor gezimizde çok güzel geçiyor motorun sahibi çok neþeli biri bizim þoförün muavini de ikisi bir araya gelince eðlence gýrla bir hemþiremiz vardý yollar boyunca mikrafon elinden düþmemiþti þarkýlar türküler burada da devam etti. Koylar çok güzel harika manzaralar denizin ise ayrý güzelliði.
Çok güzel bir koyda durdu bize hamsi ve sardal ya karýþýmý balýk ikram ettiler yanýnda bol salata nasýl lezzetliydi o tadý bir daha bulamadým.
Durduðumuz koya timarhane koyu diyorlarmýþ,daðlarýnda hastane varmýþ, bu daðlar öyle büyük daðlar deðil tepelerden oluþmuþ.
Sahillerinde de binalar görülüyor,
Deniz öyle güzel bir yeþil ki, nasýl anlatsam dibi görünüyor sanki
Motor gezisi de çok güzeldi. Çam aðaçlarý ile kaplý bu yeride gerilerde býraktýk. Ve Ali bey adasýna çýktýk çok kalabalýk tý günlerden Pazar oluþu bir çok tur yolcularý ile doldurmuþtu bu küçük adacýðý.
Hava güzel Deniz güzel adacýkta çok güzeldi buranýn lokmasý ve dondurmasý meþhurmuþ çatlamak üzere olsak ta yemeden duramadýk tadýmlýk ta olsa alýp yedik. Eh artýk yol göründü burasý ne kadar güzelde olsa ayrýlmak zorundayýz
Sahil boy kafeler le satýcýlarla dolu bu yeri de geride býraktýk,
Ayvalýða geldik moturun sahibine çok teþekkürler ettik bize geçirttiði güzel saatler için vedalaþýp ayrýldýk.
Yolumuz aydýn hava akþamýn yaklaþtýðýný haber veriyor.
Deniz sahili sarýmsaklý tatil köyünden geçtik,
Artýk bedenler yoruldu þarkýlar türküler bitti. Çok güzel bir dört gün geçirmiþtik.
Ve Ýzmir göründü burada inecek yolcular vardý, onlarý býrakýp sessiz sakin aydýna ulaþtýk. Çok güzel bir turda böylece bitti dostlarla vedalaþtýk yeni turlarda buluþmak dileði ile diye.
Yeþil sulardayýz
AYÞE KARAN
BU DÝZELERÝ MOTORDA YAZMIÞTIM O GÜNÜN ANISINA
Sosyal Medyada Paylaşın:

(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.