MENÃœLER

AYSE 09

BÝR GÜNLÜK GEZÝ
gönül
dostlarým bu gezi uzun yýllar önce olmuþtu not almýþým
sizlerle paylaþmak istedim yýl 2010 aylardan Mart günlerden Cumartesi
o günün yazdýklarým sevgiler saygýlarla

BÝR GÜNLÜK GEZÝ
Aylardan mart günlerden cumartesi
Aydýndan toplanýp bir otobüs insan çýktýk yola neþe dolu sevinçli
Egemizin güzel yerlerini görmek için hava loþ bulutlu ama insanlar çok mutlu olunca havanýn yaðmurun soðuðun výz geliyor
Selçuk tan geçip pamucak sahilinden yol aldýk aydýndan çýktýðýmýzda yaðmur yoktu oysa sahilde baþladý olsundu ýslanacak deðildik ya

Yolculuðumuz güzel geçiyordu teypten neþeli müzik geliyor kimi sohbet ediyor vaktin geçtiðini anlamýyorduk bile
Þirketin ikramý olan kahvaltýyý arabada yaptýk güzeldi kahvaltýda sýcacýk çaylarýmýz ayrý keyf verdi
Yolculuðumuz sahilden giderek geçiyor çok güzel köyler koylar görüyorduk
Bir yanýmýz zeytin aðaçlarý ile süslenmiþ daðlar ve sahil evleri badem aðaçlarý çiçek açmýþ þeftaliler aralarýnda ayrý güzel
Yerler beyaz papatyalarla bezenmiþ aralarýnda laleler tabiatýn bayramý sanki
Bir de yaðmur yýkýyor bu güzelliði
Deniz se sakin hiç dalgasýz ufacýk yakamozlar var sadece ve yaðmur tanelerinin çýkardýðý pýrýltýlar
Bu güzellikler içinde yol alýyoruz yaðmur camlara vuruyor tatlý bir müzik gibi ve biz daðlardan gidiyoruz
Bir ara öyle bir koydan geçtik ki þaþýrtýcý daðlardan akan sular sanýrým denize ulaþmýþ olduk ça çok ve denizin rengini deðiþtirmiþ hepimiz þaþkýnlýk içinde izledik bu deðiþik doða olayýný önce çözemedik nedir nasýldýr diye ama anladýk ki çamur akmýþ denize yinede çok güzeldi mavi sularda kahverengi oluþmuþ bir adacýk gibiydi

Bu yöreler de yazlýk evler çok ve çok da güzeller bir yaný dað bir yaný deniz ve çok güzel villalar adýný göremediðim pek çok yerleþim den geçtik
Yolculuðumuz oyun oynayanlarla geçiyor neþeli millet tabi bizde tempo tutuyoruz

Zaman ilerledikçe manzara deðiþiyor ama yine daðlar var bazen yüksek bazen tepecikler ve zeytin aðaçlar ile süslü
Bir ara yaðmur dindi Seferihisar a yakýn bir yerde güneþ açtý iþte o andaki manzara bir harikaydý
Güneþ ýþýklarý ile daðlardan duman yükseliyordu bulutlar alçalmýþ yüksek daðlarýn doruklarýna kadar inmiþti yükselen dumanlarla bulutlar birbirine sarýlýp kaynaþmýþ
Tabiatýn yýkayýp temizlediði bu daðlar bulutlarla bir sevgiliyi kucaklar gibi kucaklamýþtý
Günün ýþýklarý bu manzaranýn fotaðrafý ný çeker gibiydi bakmaya doyamadýðým bir güzellik vardý
Güneþin ýþýklarý iyice aydýnlattý papatyalar laleler tüm güzellikleri ile çýktý ortaya
Yola devam ediyoruz bu güzellikleri anlatmak için ne defter yeter nede kalem nede yüreðim anlatmasý imkansýz rabbimin kullarýna ihsaný bu tabi bu güzelliðe dayanamadýk arabayý durdurup papatya lale toplamaya indiler yaðmur yine baþlamýþtý olsun du
Ben çiçekleri dalýnda severim inmedim kýyamam koparmaya çünkü bir müddet sonra solacaklar yok ki vazo koymaya
Dayanamaz toplamayýn dedim se bana da getirmiþler sen inmedin diye yok dedim istemem biraz sonra solacaklar kýyama
Seferi hisarda mola verdik ama gezecek yeri yok hava soðuk ve yaðmurlu olduðu için koyulduk yola
Daðlardan gidiyor ara sýra güneþi görüyoruz ve yaðmurun sesini dinlediðimiz oluyor
Nihayet Karaburun dayýz
Dað baþýnda güzelce bir yerdi uzaktan büyük görmüþtük daða serpilmiþ köy evleri çarþýsýnda durdu arabamýz küçük bir meydan bel ki baþka yerleri de vardýr
Tepedeyiz gezecek yeri de yok hava soðuk yaðmur atýþtýrýyor insan bile görünmüyor
Arkadaþlar büskivi kraker yemeye baþladýlar ne zaman acýktýnýz dedim
Tabi bana da verdiler yemem aç deðilim dedim se elime tutuþturdular hadi ne ol cak ye diye
Tam o sýrada bir köpek baþladý yakýnýmýz da dolaþmaya
Melek korktu aman pekte çirkinmiþ dedi
Bense elimdeki krakeri verdim hayvan öyle mutlu oldu ki ikinci için gözlerimin içine baktý
Bir daha verdim yedikçe bir daha
Aman dedi arkadaþlar biz ona ye diye verdik sen köpek besliyorsun
Olsun dedim bakýn ne kadar mutlu oldu
Arabaya bindik her kes güldü senin köpek gitti seni uðurlamadý diye
Yok dedim o arkadaþlarýný çaðýrmaya gitti ben yedim sizde gelin yiyin diye deyin ce yine güldüler bana
Tam otobüs kalktý birde baktým ki benim köpek bir kaç köpeði takmýþ peþine geliyor gördünüz mü dedim iþte paylaþmak bu ama ne yazýk ki onlara nasip olmadý çünkü yola çýkmýþtýk ve kimsede yiyecek kalmamýþtý iþte Karaburun dada anlatýlacak bir aným olmuþtu
Yolumuz Mor dað öðle yemeðini orada yiyeceðiz
Otobüste cümbüþ var her kes neþeli þarkýlar söylüyor oynayanlar ne dertsiz insanlar var þu dünyada diye düþündüm gerçekten yok muydu dertleri yoksa yalancý bahar mýy dý yaþadýklarý
Unutmak için çalan müzik o þimdi asker caný neler ister ve kýrmýzý sana çok yakýþýyor deyip oynayanlar
Geri dönüþte de tabiatýn tüm güzelliklerini izleyerek yol alýyoruz ve denizin en sakin günü sanki birileri uyuyor uyandýrmasýn der gibi dümdüz çarþaf misali
Sessizce nefes alýyor bu güzellik içinde mor daða geldik

Bulutlar baþka güzel bazen beyaz köpük köpük bazý yaðmur damlatan gri bir renk
Denize doðru eðmiþ baþýný daðlarýn dumanlý duruþu
Bulutlara yaslamýþ baþýný insaný en ince yerinden vuruyor içine ilham doluyor
Bulutlara dayamýþ baþýný engin daðlar
Daðlar aðlýyor musun niye
Baharý yaþýyorsun daðlar
Daðlar mutlu mu sun
Güneþ doðdu diye
Ýþte ne þiirler yazýlýr bu güzelliðe ne besteler yapýlýr ama biz gidiyoruz bu güzelliði gerilerde býrakýp
Buralarda oturanlar çok þanslý ama Türkiye min her beldesi böyle ayrý güzel
Her gittiðim yerde bir parça sevgi býraktým bunca zaman bazen düþünüyorum da özlüyorum yine gitmek görmek istiyorum rabbim gösterir mi ki
Saat iki gibi mor daðda lokantadayýz

Severek gezdik bu küçük sahil beldesini küçük diyorum büyük þehirlerin yanýnda bir mahalle gibi ama denizi var ya o yetiyor
Yemek güzel geçti balýk biraz geç geldi ama deðdi doðrusu tazenin havasý bir baþka
Güzel bir yemekten sonra koyulduk yola tok karýnla oyun olmadý oturdu millet
Ama Sibel canýn muhteþem sesi dinletti kendin,
Çok güzel yerleþim ve sahil evlerinden geçerek balýk lý ovadan Karapýnar dan geçip çeþmeye gidiyoruz ve rüzgar gülleri karþýladý bizi
Ýnanamadým ben bunlar ilk bozca adada görmüþtüm burada var dý ne muhteþem bir görüntü
Her yerde olsalar ne çok enerji üretecekler
Ala çatý dan geçiyoruz
Burasý da çok büyük çeþmeye baðlý sahil kenti çok güzel evler sahil ya ala çatýyý araba ile turladýk içerisini de görmüþ olduk
Ve çeþme çok büyük sahil kenti arabadan indik dolaþtýk biraz sezon olmadýðý için sakin ve sesiz buralarý yazýn görmeli zengin yer zengin yeri
Sahilde marinayý gördük motorlar yatlar var dý hava soðuk üþüdük biraz sahilde bir kafe de oturduk sohbet güzeldi çaylarýmýzý yudumlarken
Zaman akýp geçmiþti
Yine yollar yine yolculuk baþladý çok hafif bir müzik eþliðinde sessizce ve sakin yol alýyorduk yorgundu bedenler artýk hava karamýþtý sesiz ce yol aldýk Ýzmir üzerinden oldu
Geri dönüþ geç vakit aydýna girdik herkesle vedalaþýp yeni gezmelerde buluþmak üzere diye ayrýldýk
Çok güzel bir gündü rabbim yenisine nasip etsin
AYÞE KARAN
Sosyal Medyada Paylaşın:

(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.