MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

AŞKLARIN MİSALİ
Mustafa Çoban

AŞKLARIN MİSALİ




(((Sen ateþ deðilsin
Bende pervane böçeði
Bilmem sen
Nasýl yakýyorsun )))
*
Ben sana nasýl
Kanat çýrpýyorum..
Ve sana nasýl
koþuyorum göryorsun
*
Yanmak için ateþe
Koþulduðu nerede
Görülmüþ derseler
Ýþte görsünler
*
Ben sana koþuyorum
Sen beni yakýyorsun
Ben sana aðlýyorum
Sen bana gülümsüyorsun
*
Ýþte aþk öyle
Bir þey gülüm
Öyle bir þey
Biliyorsun.
*
Yanan memnun
Yakan memnun
O yüzden
Gülümsüyorsun
*
Gülümse sana koþayým
Yak sende yok olayým
Ben bu yanmada
Buldum sefa’yý biliyorsun
*
Yakýþýna gülüþüne
Kurban olayým
Sen bunlarý
Hak ediyorsun
****
Sonra ne mi oldu
her aþkýn akibeti
Gibisini yaþadýk;
Dünyaya geldik
*
Savaþ kavga çetrefilAyrýlýk..
Þaþkýnlýk acý gözyaþý
Ýlden ile sürgün Günden güne
vurgun görüyorsun
*
Ben aðlýyorum
Sen gülüyorsun
Ama olsun buna
Deðiyorsun
*
Mustafa Çoban
16:06 Erbaa
1.mart.salý.2022

AÇILIMLARI
________________

Tasavvufta Gül.. þeyhin ismidir
*
Bülbül derviþ’in ismidir
*
Sen Ateþ deðilsin:
*
Çünkü Allah yer ve göðün nurudur ateþi deðil.
*
Ateþten olanlar cinler ve þeytanlar dýr:Onlarda dengede yoktur
*
Allah ise ben yeri ve göðü bir ölçü içinde dengeli yarattým diyor
*
Yani bütün iþlerimi dengeli tuttum diyor
*
Bilmem nasýl yakýyorsun:
*
Nur yakmaz ýþý týr
*
Ama Allah’ýn aþkýna düþenler onun nuru içinde yanýp ya kýlýyorlar
*
Ýþte buna þaþýyor þair
*
Kanat çýrpmak;
Allah uðrunda hizmete koþuþ tur mak týr .
*
Görüyorsun demek : ile Allah’ýn gizli ve açýk her þeyi gördüðüne
*
Hatta göðüslerden geçeni bildiðine iþaret edilmektedir vurgulanmaktadýr
*
Bana gülümse :sana koþayým;
*
Yani þefkatinle sevginle muhabbetin ile bana müþfik ol
*
Sevgiyle bakki bak ki sana gelmeye cesaret ede bileyim.
*
Yoksa celalinden korkar yollarda kalýrým mahv olurum
*
Rahmetini benden esirgeme demektir
*
Gülümse sana koþayým :
*
Yanmak için koþulduðu nerede görülmüþ derseler:
*
Yani hangi deli yanmak için koþuyor diye sorarsa lar
*
Bilsinler ki onun uðrunda yanmak zevktir :acý çekmek deðildir anlamýna gelir.
*
Yanmak:
Tasavvufta ;
*
Birinin uðrunda her türlü acýya çile ye eziyete yorgunluða cefaye katlanmak demektir.
*
Her kulun katlanýþý kendince kendi aklýnca dýr
Kendi çapýn da olur.
*
Yanmak madem hizmete koþmak ve eziyete katlanmak sa
*
Bu hizmetten memnun olan Yüce Allah elbette kuluna gülümseyecek tir
*
Hizmetle Aþkýn ne alakasý var denirse; cevabý þudur
*
Delicesine sevilmeyen birine hiç bir fedakarlýk ve hizmet yapýlamaz.
*
Bir ana da çocuðuna bakým yapmadan önce :
onu sevmiþtir.
*
Sevmese uzun gecelerim uykusuzluðuna nasýl dayansýn
*
Sevgi zehiri : bal yapar
*
Nefret: balý zehir yapar.
*
En güzel günleri ve geceleri kabusa çevirir

*
Ýki tarafýn memnun olmasý da güzel bir tariftir
*
Çünkü hizmet edilen hizmetinden memnun dur
*
Hizmet eden de yaptýðý hizmetten memnun dur
*
zaten severek yapmaktadýr
*

Zaten þair sonunda ne diyor sen buna deðiyorsun sen bunu hak ediyorsun
*
Bu deðiþ ve hakediþ Allah’ýn ezelde ki sanatýdýr
*
Allah daha iþin baþýnda mahlukat,ý ve
Güzel yaratma fiiliyle var ederek .... zaten bu sevgiyi hak etmiþtir
*
Madem Hayati seviyorsak yaþamayý seviyorsak
Bunlarý yaratýp var edip bize sunan odur
*
Öyleyse o sevgi muhabbetle uðrunda fedakarlýðý hak ediyor
*
Ve deðiyor o dostlarýn en güzeli
*
O Sevgililerin en hoþu
en güzelidir
*
Bütün güzel sevgililer güzelliðini ondan alýrlar
*
Çünkü güzelliklerin kaynaðý odur
*
Bakýn yarattýklarýna aþýk oluyorsunuz
*
Þöyle düþün;
*
yarattýklarý bu kadar güzelse
*
kendi ne kadar güzeldir diye kendinize bir soru verin.
*
Bahsedilen ayrýlýk unutulmuþ
*
onu açayým;
Ruhlar Allah’ýna elest hesabýnda aþýk olmuþtur
*
Ama cennetten çýkarýlarak dünya hayatý ile müptela olmuþtur
Bu bir ayrýlýk ibtilasýdýr.
*
Madde sevgisi bir hicab olup araya ayrýlýðý sokmuþtur
*
tekrar cennete dönüþ vuslat olacaktýr inþallah
*
Dünya Arifler için vuslat meydaný olsada ;
*
avam için ayrýlýk meydanýdýr. hicrandýr.. Sýla deðildir

*
Selam aþýklara olsun
Aleykümselam

18:23 Erbaa
1 Mart salý 2022
Mustafa Çoban.
.
Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.