MİTOLOJİ BÜLTENİ
Tanrý çýkarýnda yaradýlýþýn hukuki mozaiðine bolluk vaat eder.
Kýyasýya aþkýn rüzgârýna temenni arayan tanrýlar feryatlarýnda çarmýha gerilen soylulara düzen armaðan eder.
Bunu kavimler arasý çiftleþmeye davet eden adaklar takip eder.
Tabiatýn ýsrarýnda doyumsuzluk yaþayan inadýna izdivacý derleyen olur.
Baþlangýçta tanrýlar tanrýlarýn oðullarýna yarý tanrý dedirtirler.
Bunlar güçlü ve bir o kadarda iridirler.
Aþkýn baðýnda tanrý olan seçimine erkekliðin bütünlüðünü yansýtýr.
Tanrýlar tanrýçalarýn soylu öfkelerinde yetiþtirilir.
Savaþa tapan tanrýlar keþiþler tarafýndan alýcý gözlerle beklentilere göre taraf seçerler.
Zeus kanýnda var olmak adil olana paslanmaz bir i mgeyi de günübirlik planlar.
Zeus kuþkusuz kendi çýkarýnda tekrar tekrar reis olmak çabasýndadýr.
Felsefe ve din karakteri göz ardý edilmeden tanrýçalarýn deðiþken rollerinde kavimlerin çeþitliliðine yarý tanrý tanýmlamasý da getirilir.
Medeniyet çaðdaþ bir romantizmin kemiðini görselliðe taþýr.
Kavimler arasý varoluþ sadece tanrýlarýn soyuna arýndýrýlmýþ bir yetkidir.
Harem kavþaklarý da bilir ihanete uðrayan düzmece yorumlarýn felaketlere deðen ýrgatlýðýný da.
Babadan oðula geçen yerli savaþlarda ýrklar toplumsal zihniyeti temelinde programlar.
Mitoloji evrensel sýrlarýn aksiyonunda ciddi deðiþiklikler uyarlar.
Aþkýn performansýnda bu farklýlýklarý sülalelerin tahrik ettiði kýz alýp vermeler kurcalar.
Burada soylu tanrýçalar var olan güçle i mge deðiþtirir ve saltanatlarýna erkek evlatlar doðurmayý arzular.
Edebi aþklarda seçenek her zaman reislerin kanýnda bilge kýlýnýr.
Doðan evlatlar varoluþun her platformunda oyunculuk kabiliyetiyle azimli tanrýlara ulaþabilirler.
Eþdeðerde sancýlarý da felaketler tanýmlar.
Diriliþ yalýnlýðý korur ve spermlerin gücüne hikmet yaratýr.
Diþilere erkekleri yakýnlaþtýran çarka aþkýn tutucu yanlarý eþlik eder.
Tanrýçalar lisanlarýnda þair gibi algýlanýr.
Tesadüflerle de sýnýf farký gözetmeden her aþk tanrýsýnýn torbasýnda yerli destanlar buluþur.
Diþilerin varlýðý sürekliliðe hizmet eder.
Kan baðý haremde aþkýn tutarlýlýðýna göre seçiciliðini korur.
Aristokrat olan tanrýlar daima iletiþim sanatýnda vazgeçilmeyen iliþkilerin erotik potansiyelinde erkeði koruyucu durumda müdafaa eder.
Okyanus kýyýlarýnda yaþayan tanrýlar aþkýn ölümsüzlüðünü tavýrlarýndan eksik tutmaz.
Mevsimler alýmlý yalnýzlýklarý da görkemli tasvirlerle dillerde tutkuya göre analiz eder.
Seviþme esnasýnda tanrýlar buyruklarý bilgelikleriyle ölçer.
Tanrýnýn vücudunda daðýtýma giren spermler kaynaðýný akýlla doldurur.
Kýskançlýk akýl kârý deðilse de yinede spermlerin deseninde himaye edilen soylar taklitten uzaklaþtýrýlýr.
Her zaman diliminde yaratýlýþ güven ve hudut tanýr.
Aþklar seviþmenin kapanýnda rekabeti ilkellikle tasarýma sokar.
Vicdan tanrýnýn hücresinde ki bekârete eþdeðerde düþkündür.
Lüzumsuz yaklaþýmlar tanrýlara dullarý nasip eder.
Ruh parçalanmaz zekasýyla kemiðinde olgunluðu rutubetsiz yaþatmayý bilir.
Kireçlenmiþ bir yasak aþkýn mazisine melankoli asla sokulmaz.
Gerdeðe giren diþilerin imajlarýnda tanrýnýn zengin bir erkeði sergilediði de bir gerçektir.
Tanrýlar liberal bir saltanatta birliktelik kurgularlar.
Her tanrýnýn oluþum yasasýnda erkekler arasý tanýþýklýkta vardýr.
Hareme alýnan her þah bir diðerine yakýnlýk gösterir.
Onlar iri atlarla savaþa giderken diþilere yakýnlýk duyar ama meraktan uzakta göz önünde bulundurulan yinede bir erkeðin varlýðýdýr.
Her tanrýnýn aþk kanununda baðýþýklýk yaþayan seçtiði diþi deðeridir.
Erkek bilincinde tasvire giren her tanrýça uygarlýklara göre sergilenemez.
Asrýn tohumunda çekirgeler dullarýn aklýna þaþar ama düþten alýntý destanlara dualar yakýlýr.
Yýlanlar feryatlara karýþmaz ama diþilerin günahýna merhamet arar durur.
Kaygýlar sonsuzluðun göðü kuþatan beyazlýðýnda adeta þimþek gibi çakar.
Tanrýsal efsanelerde duygusallýðý körükleyen kan Apollon’un mýzraðýndan aþkýn yutkunan bütçesine göre diþini aralar.
Apollon sivri zekâsýnda hem var edilenin gönlünü korur hem de sevdasýný çekici kýlar.
Romantizme gövde yakýnmaz lakin dargýn ýrmaklara süzülen balýk cinsinden de ufkunu ayýklamaz.
Kýna yakmýþ dilberler vahþetin koynunda daima tanrýlara göðüs geçiren erkekleri tanýmlarlar.
Emek sarf eden aþýklar Apollon þifresinde þehvete alýngan bakar.
Apollon aþk konusunda kumarbaz tanýnýr.
Yalnýzlýk adaletin tanrýsal uçkurunda sadece endamýnda aþka esir olana eþlik eder.
Her düþman diþisinde sadakat arar.
Zalimlik sadece aþk tanrýçalarýna mahsustur.
Aslý astarý olmayan günahlarda intikamlar sanatý cesaretinde yargýlar.
Yýlan parlamentosunda tüzük akla varsayým tasarlayan asanýn hükmüyle yürütülür.
Asa kâinatýn bilgeliðine eriþen yüküdür.
Tanrýlar vücutlarýnda dünyayý asalarla himayelerinde kurgu yaparlar.
Beti benzi kaçmýþ bir yýldýz yaratýlýþý dünyanýn asasýnda görür.
Yaratýlýþtan bugüne kadar harcanan kumaþ avcý olanýn vücut ölçüsüne göre tanrýlarý aldatýr.
En gözde olan adaletin pabucunu þeytana düþle geçirir.
Tanrýlara boyunduruk yaþatmak mübarek elleri iyilikten uzaklaþtýrýr.
Teklik aratan misaller rýzkýnda i mgeyle tasarlanýr.
Vücutlar tanrýsal güce alyans takarlar.
Ýmgelerinden de yansýyan ufku dehasýyla uykuda deþerler.
Olympos’un aksiyonunda bildirilen günahlar güftesine uyarlanan miraslardýr.
Destanlarýn kulaklarý aþýlsa da imajýnda servet aratan kuþkular tasa uyandýrýrlar.
Asrýn tanýtýmlarý Osmanlýnýn kustuðu aþý þifalara deðiþmez.
O halde tanrýlar diline Osmanlý dönemi kumarýn tekkesidir.
Efsaneler kýyasýya elbirliði yapýp erdemi Ýslam’ýn deryasýndan uzaklara taþýrlar.
Tesadüften öteye yinede bilgelikte soluðu gölgeden ayýrtmayan kaynaklar gösterilir.
Sosyal Medyada Paylaşın:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.