İSMİ SETTAR
Gönül ayna, görmesini bilene
Göstermezse; Pasý ,kiri vardýr
Kir ,pas dediðin ‘kul hakký’ bilene
Go ile gýybeti ;Kisbi karý var
Riya, yalan ,kibir; Günahý, kötü
Diðer günahlarý örter, rahmeti
Kul hakký olan, çekmesin zahmeti
Kul hakkýnýn sorgusu, mahþeri var
Yarsuadým, Allah’ýn kulu yanmaz
Kula kul olanýn; Narý dinmez
Allah ‘ben kulumun zannýncayým’ der-1-
Kerem bilirim ,ismi ‘Settar-ý’ var-2-
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
-1-Ben kulumun zannýncayým;
"Allah Teala Hazretleri diyor ki: ’Ben, kulumun hakkýmdaki zanný gibiyim. O, beni andýkça ben onunla beraberim. O, beni içinden anarsa ben de onu içimden anarým. O, beni bir cemaat içinde anarsa, ben de onu daha hayýrlý bir cemaat içinde anarým. O, þayet bana bir karýþ yaklaþacak olursa, ben ona bir zira yaklaþýrým. Eðer o, bana bir zira yaklaþýrsa ben ona bir kulaç yaklaþýrým. Kim bana yürüyerek gelirse ben ona koþarak giderim. Kim bana þirk koþmaksýzýn bir arz dolusu günahla gelse, ben de onu bir o kadar maðfiretle karþýlarým."
[Buharî, Tevhid 15; 35; Müslim, Zikr 2, (26 75), Tevbe 1, (2675).]
Hadise göre, Allah, kulun Allah hakkýndaki zannýna göredir. Yani Allah, kul ne þekilde tasavvurda bulunursa onu yapabilecek güçtedir. Ýbnu Hacer, bu ifadede kulu, Allah hakkýnda hüsnü zanda yani ümid içinde olmaya teþvik bulur. Kiþi Allah’ýn kendisini cezalandýracaðýný düþününceye kadar, affedeceðini düþünmesi daha muvafýktýr.
Bazý alimler, sadedinde olduðumuz hadiste geçen "zan" kelimesinin "bilmek" manasýna geldiðini söylemiþlerdir. Bu durumda mana; "Kiþi Allah’ý nasýl bilirse, Allah kendisine öyle muamele eder." olur.
-2-El-Settar;
Kullarýnýn günah ve ayýplarýný, hatalarýný örten, gizleyen ve baðýþlayan, açýða çýkarmaya
Ya Settar Ýsminin Anlamý : Kainattaki çirkinlikleri, ayýp ve günahlarý ve utandýracak halleri devamlý örten ve varlýklara utanma duygusu veren, ayýplarý çokça örten demektir.
CUMA AKÞAMINIZ FEYÝZLÝ CUMANIZ GÜZELLÝKLER GETÝRSÝN ÝNÞAALLAH
Sosyal Medyada Paylaşın:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.