KURBAN BAYRAMINDA ;HABİL MİYİZ KABİL MİYİZ?
yarsuad
KURBAN BAYRAMINDA ;HABİL MİYİZ KABİL MİYİZ?
Habil ile kabil kýssasý
Kurban içindir esasý
Habil-miyiz, Kabil-miyiz? –(1)
Düþünelim;Kurban
Kurban yakýnlýk demek
Yakýn olmak takvadýr
Allah, yakýnlýk ister
Sanmaki, Eti ile kan
Yarýn bayram, bayram
Halil ibrahim mirasý-(2)
Ýnsan olana bu bayram
Bayram bilmez, heyvan
Ýnsanda iki varlýk var
Biri madde, biri mana
Ýkisi barýþsa;Dirliktir
Bir tendir ,biri can
Ýnsanda nefs ,var
Ýnsaný hayvan eder
Arzu,heves,hýrs var
Virüsü þeytan,þeytan
Vücut topraðý tendir
Tene yemek içmek
Cana inanç lazýmdýr
Ýnanç hakka iman
Hak sendeki sendir
Güzel ahlak dindir
Kamu ile kul hakký
Seni senden eden
Yarsuadým ,Allah ile
Sobesi bismillah ile
Bayram ne dersen?
Yakýnlýk hissettiðin an
Habil ile kabil kýssasý
Kurban içindir esasý
Habil-miyiz, Kabil-miyiz? –(1)
Düþüneilm;Kurban
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
KURBAN ’YAKINLIK’ BAYRAMIMIZ ÜMMETÝ MUHAMMEDÝN UYANMASINA VESÝLE OLUR ÝNÞAALLAH,BAYRAMIMIZ-YAKINLAÞMAMIZ KUTLU OLSUN….
Habilmisin Kabilmisin? –(1) “Onlara Âdem’in iki oðlu hakkýndaki haberi gerçek olarak oku. Hani her biri birer kurban sunmuþlardý da birinden kabul edilmiþ, ötekinden kabul edilmemiþti. -Kurbaný kabul edilmeyen-, ‘Seni öldüreceðim’ demiþti. O da, ‘Allah sadece muttaki olanlardan kabul eder. Andolsun sen beni öldürmek için bana elini uzatsan da ben seni öldürmek için elimi uzatmam. Ben âlemlerin rabbinden korkarým. Ben dilerim ki sen benim günahýmý da kendi günahýný da yüklenesin ve cehennem halkýndan olasýn. Zalimlerin cezasý budur’ dedi. Nefsi kendisini kardeþini öldürmeye yöneltti ve nihayet onu öldürdü; böylece ziyana uðrayanlardan oldu. O anda Allah bir karga gönderdi. Karga ona, kardeþinin cesedini nasýl gömeceðini göstermek için yeri eþeliyordu. ‘Yazýk bana, þu karga kadar bile olmaktan, kardeþimin cesedini gömmekten âciz miyim!’ dedi; sonunda da piþmanlýk duyanlardan oldu” (Maide 5/27-31)
Görüldüðü gibi iki kardeþ hased veya çýkarlar yüzünden birbirine düþmüþ biri diðerini öldürmüþtür. Kabil Habil’i öldürmüþtür. Hz. Peygamberin ifadesiyle; “Haksýz yere öldürülen hiçbir kimse yoktur ki onun kanýndan Âdem’in birinci oðluna (Kabil) bir pay ayrýlmasýn. Zira cinayeti âdet edenlerin ilki odur” (Buhârî, Cenâiz :33, Enbiyâ:1; Müslim, Ḳasâme: 27).
Böylece Kabil insanlýk için en kötü çýðýr sayýlabilecek olan haksýz yere “öldürme” yolunu açmýþtýr. Bu kýssayý Müslümanlar hiç unutmamalýdýr. Ne zaman böyle bir tercihte bulunmakla karþý karþýya kalýrlarsa Habil gibi davranmaya talip olmalýdýrlar. Allah’a yönelip kardeþine “beni öldürmek için elini uzatsan da ben seni öldürmek için elimi uzatmayacaðým” diyebilmelidirler. Bunu yapmanýn nefse aðýr geldiði açýktýr. Ancak bunu takva sahipleri yapabilir.
2 -Halil ibrahim mirasý-(2)
Ýbrahim aleyhisselam, Allahü teâlâ bir oðul verirse, onu Allah için kurban edeceðini söyledi. Dileði hasýl olunca, sözünü yerine getirmesi rüyada bildirildi.
Hazret-i Ýbrahim, sözünde durup oðlunu kurban etmek istedi. Cenab-ý Hak, (Ýbrahim, gerçekten rüyasýna sadakat gösterdi. Elbette bu açýk bir imtihandý. Oðluna karþýlýk ona büyük bir kurbanlýk koç fidye verdik. Ýhsan sahiplerini böyle mükafatlandýrýrýz) buyurdu.
Hazret-i Ýbrahim, Nemrud tarafýndan ateþe atýldýðýnda caný ile, Hazret-i Ýsmaili kurban etmesi emredildiðinde evladý ile, ovalarý kaplayan bütün sürülerini baðýþlamakla da malý ile imtihan edildi. Üç imtihaný da kazandý. Kur’an-ý kerimde, (Sözünün eri Ýbrahim) diye övüldü. (Necm 37)
Böyle sözünde durmak büyük fazilettir. Kur’an-ý kerimde, sözünde duranlar övülmektedir:
(Müminler içinde Allah’a verdiði sözde duran nice erler var.) [Ahzab 23]
(Elbette Ýbrahim, sadýk bir Peygamberdi.) [Meryem 41]
(Ýsmail, sözünde sadýk resul bir nebi idi.) [Meryem 54]
Hadis-i þerifte ise buyuruldu ki:
(Doðruluk iyiliðe, iyilik Cennete götürür. Ýnsan doðruluk ile Allah indinde, sýddýklardan yazýlýr.) [Müslim]
Hazret-i Ýbrahim, Cenab-ý Hakkýn gönderdiði koçu kurban etti. Peygamber efendimiz, Eshab-ý kirama, (Kurban kesmek, babanýz Ýbrahim’in sünnetidir) buyurdu. (Hakim)
Dinen zengin sayýlmayan kimsenin, borcu yoksa, gücü de yeterse, kurban kesmesi çok iyi olur. Hadis-i þerifte, (Bayramda kurban kesmekten daha faziletli bir amel yoktur. Ancak sýla-i rahm bundan müstesnadýr) buyuruldu. (Taberani)
Hazret-i Ýsmail ve kurban
Ýbrahim aleyhisselam, oðlu Hazret-i Ýsmail’in endamýndaki cemal ve kemalini görünce, babalýk sevgisi ile oðluna karþý muhabbet uyanýr. Bu huzur ve rahatlýk içinde uyur. Rüyada, oðlu Hazret-i Ýsmail’i kurban ederken görür. Hanýmý Hazret-i Hacer’in yanýna gider.
- Ey Hacer, gözümün nuru oðlum Ýsmail’e en iyi elbisesini giydir, saçýný tara, onu bir dostun ziyaretine götüreceðim, bir býçak ve ip de getir.
- Býçak ve iple bu nasýl misafirliðe gidiþ?
- Belki Allahü teâlâ bize bir koyun verir.
Ýblis, bunu duyunca, bana iþ düþtü diyerek Hazret-i Hacer’in yanýna gelir.
- Ey Hacer, Ýbrahim, Ýsmail’i nereye götürdü?
- Ziyarete.
- Hayýr, kurban etmeye...
- Nasýl olur? Bir baba, oðlunu kurban eder mi?
- Ama (Rabbim emretti) diyor.
- Eðer Allahü teâlâ emretmiþse, Ona bin can feda olsun.
Ýblis, bu sefer Hazret-i Ýbrahim’e gidip der ki:
- Oðlunu nereye götürüyorsun?
- Ziyarete.
- Hayýr kurban edeceksin, o rüya þeytanidir.
- Hayýr, gördüðüm rüya Rahmani idi.
- Oðlunu kesmene gönlün razý mý?
- Ey melun, þunu yakînen bil ki, dünyadaki herkes benim evladým olsa ve Rabbim hepsini kurban etmemi emretse, hepsini kurban ederim.
Þeytan, Hazret-i Ýbrahim’den ümidini kesip, Hazret-i Ýsmail’in yanýna gelir:
- Ey Ýsmail, nereye böyle?
- Ziyarete.
- Hayýr baban, seni kesecek.
- Beni niçin kesecek?
- (Rabbim emretti) diyor.
- Eðer Allahü teâlâ emretmiþse, bin caným dosta feda olsun.
Ýblisin vesvesesi bitmeyince Hazret-i Ýsmail, babasýna der ki:
- Bu beni rahatsýz ediyor.
- Ona taþ at, uzaklaþsýn.
Taþ atýp Mina’ya geldiklerinde, Hazret-i Ýbrahim oðluna der ki:
- Caným yavrum, baþýmýzda bela var. Bilemiyorum niçin had cezasýna müstahak oldun?
- Babacýðým, bu sözden kan kokusu geliyor.
- Oðlum, rüyada, seni boðazladýðýmý görüyorum. Ne dersin? (Saffat 102)
- Ýnsan, sitem kamçýsýný yemedikçe kýmýldamaz. Babacýðým, sana ne emrediliyorsa yap, inþaallah beni sabredicilerden bulacaksýn. Baþýmý vermek benim için bir an sürer. Ama kendi elinle oðlunu kurban etmek, gönlüne zor ve aðýr gelebilir. Üç arzum var:
Birincisi: Ellerimi ve ayaklarýmý sýký baðla!
- Yavrucuðum, dosta giderken aðlayýp, feryat edilmez.
- Belki hançerem [gýrtlaðým] hançerine dayanamaz, elimi, ayaðýmý oynatýr da seni üzerim.
Ýkincisi: Beni yüzü koyun yatýr, yüzümü görme, ben de yüzünü görmeyeyim ki, belki coþarým da, senin babalýk sevgin harekete gelir, ikimiz de, emri yerine getirmekte kusur ederiz.
Üçüncüsü: Annem beni göremeyince dayanamaz, onu teselli et ve iyilikte bulun.
Melekler de aðlamýþtý
Hazret-i Ýsmail aðlarken melekler de aðlar. Babasý, býçaðý boðazý üzerine koyunca, oðlu güler.
- Yavrucuðum, bu halde iken niçin gülüyorsun?
- Gördüm ki býçakta Besmele yazýlý, dostun ismi yazýlý olan býçak, nasýl keser?
Hazret-i Ýbrahim, olanca kuvveti ile býçaðý çakar, býçaðýn aðzý döner ve kesmez. Kýzýp, býçaðý yere çalar. Býçak Allahü teâlânýn emriyle dile gelip der ki:
- Bana niçin kýzýyorsun? Sana kes diye emreden, bana da kesme diye emrediyor.
O zaman þu lütuf nidasý eriþti:
(Ey Ýbrahim, gerçekten rüyana sadakat gösterdin. Güzel amel iþleyeni iþte böyle mükafatlandýrýrýz. Bu açýk bir imtihandý. Oðluna karþýlýk ona büyük bir kurbanlýk koç fidye verdik)
Hazret-i Ýbrahim, gökten inen koçu yakalayýnca, oðlunun baðlarýnýn çözüldüðünü görür.
- Yavrucuðum, baðlarýný kim çözdü?
- Beni ölümden kurtaran dost, baðlarýmý çözdü.
- Ey oðlum, þimdi dua et, ne istersen Allahü teâlâ kabul eder.
Hazret-i Ýsmail þöyle dua etti:
(Ya Rabbi, Kýyamette, mümin olan herkesi maðfiret eyle!)
(Bütün müminleri maðfiret ettim ve baðýþladým) müjdesi geldi. (R. Nasýhin)
Kurban edilen, Ýsmail aleyhisselâmdý
Sual: Bazý kimseler, “kurban edilmek istenen Ýshak aleyhisselâmdý” diyorlar. Böyle bir þeyin aslý var mýdýr?
Cevap: Kurban edilmek istenenin hazret-i Ýshak olduðu, Yahudilerin ellerinde bulunan uydurma Tevrat’ta bildirilmektedir. Halbuki, eldeki Tevratlarýn bozuk, uydurma olduðunu Kur’ân-ý kerim haber vermektedir. Kur’ân-ý kerim, kurbanlýðýn Ýsmail aleyhisselâm olduðunu gösteriyor. Sâffât sûresinin yüzüncü ve sonraki âyetlerinde mealen;
(Ya Rabbi! Bana iyilerden bir oðul ver. Biz de, Ona halim, çok uysal bir oðlan müjdeledik. Çocuk, Ýbrahim aleyhisselâm ile yürüyecek çaða gelince, Ýbrahim; “Ey oðulcuðum! Rüyada, seni boðazladýðýmý görüyorum. Bir bak, ne dersin?” dedi. Babacýðým, sana emir edilen ne ise, onu yap! Ýnþaallah beni sabredicilerden bulursun, dedi. Ýkisi de, Allahýn emrine teslim olunca, Ýbrahim, oðlunu alýn üzeri yere yatýrdý. Býçak çocuðu kesmedi. Ey Ýbrahim! Rüyaya sadýk oldun. Ýyi hareket edenleri biz böyle mükafatlandýrýrýz, dedik. Bu iþ, açýk bir imtihan idi. Oðlunun yerine, kesilmek üzere büyük bir koç verdik. Bundan sonra, Ona iyilerden Ýshak’ý Peygamber olarak müjdeledik. Ona ve Ýshak’a bereket verdik. Onlarýn soylarýndan iyi olanlar da, nefsine zulmedenler de vardýr) buyuruldu.
Bu âyet-i kerimeler, kurban edilenin Ýsmail aleyhisselâm olduðunu açýkça göstermektedir. Çünkü, Ýbrahim aleyhisselâm, Rabbim bana emrettiði yere giderim diyerek hicret edince, önce Ýsmail aleyhisselâm sonra Ýshak aleyhisselâm ihsan edildi.
Mir’ât-i Mekke kitabýnda deniyor ki:
“Ömer bin Abdülaziz hazretleri zamanýnda Yahudi hahamlarýndan biri Müslüman oldu. Halife buna;
-Kurban olunacak, Ýsmail mi, yoksa Ýshak mý idi? dedi.
-Ya halife, Yahudiler, hazret-i Ýsmail’in kurban olunduðunu bilirler. Fakat Ýsmail aleyhisselâm, Muhammed aleyhisselâmýn ceddi olduðu için, kendi cedleri olan Ýshak aleyhisselâmýn kurban olduðunu söylüyorlar, dedi.”
Ýbni Âbidîn hazretleri buyuruyor ki:
“Müslümanlarýn lüzumu olmayan din bilgilerini konuþmalarý uygun deðildir. Ýsmail mi daha üstündür, Ýshak mý üstündür? Kurban edilen hangisidir? Hazret-i Aiþe mi daha üstündür, yoksa hazret-i Fatýma mý, sormamalýdýr. Bunlarý öðrenmek lazým deðildir. Allahü teâlâ bu gibi þeyleri öðrenmeyi emretmedi.”
Allah-ýn sana soracaðý kendisini; ZATÝ VE SUBUTÝ sýfatlarý ile tanýdýn-mý ,Allah-ý tanýmayan bimeyen-in inancý þirke meyillidir.
Allahýn senden soracaðý KUL VE KAMU hakkýna riayet ettin-mi? ÝNÞALLAH EDENLERDEN OLURUZ(derleme alýntý)
Sosyal Medyada Paylaşın:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.