İNSAN KAİNATI EKBER
Ýnsan öyle bir muamma
Çözdükçe düðümler artar
Beden elinde kalp Hüma
Sevgi kusur örtermi,örter?
Ýnsan kainatý ekber-1-
Gam alýpta umut satar
Rabbin rahmeti olmasa
Kim alýr da kimler satar
Esmer sarýþýn kumral yar
Ademi cenneten atar
þemse kýble-i kim yar-2-
Kýskananlar kin,kin tutar
feraset gönlün terazisi-3-
yarýn ile yaraný tartar
aþk mevsimi vefa arzusu
caný tene katarmý katar
seveni gördüm sevilende
ten sevdasý canda biter
aþk kumara dönüþmüþ
ten zarý caný, üter mi üter
Ayaklý kuran bismillahým
nefs ile þeytan dürter
Aynýna ayna,ayna Allahým
Zahir ,batýn,bir ismi settar -4-
yarsuad ,secdeðah yüzler
o yüzlere bakan tüter
kýblegahým, besmele gözler
Yasini över ;Sure-i Tur-5-
Ýnsan öyle bir muamma
Çözdükçe düðümler artar
Beden elinde kalp Hüma
Sevgi kusur örtermi,örter?
............................................................
1-insan kainatýn açýlýmýdýr dünyada ne varsa, insanda o vardýr en büyük kainattýr
2-kimya mevlananýn evlatlýðý olan çok güzel bir kýzdýr.þemsi tebriziye Mevlana hazretleri nikahlamýþtýr kimyayý kýskananlar daha sonra þemsi bu yüzden öldürüldüðünü rivayetler beyan eder
3- Feraset kelime anlamý olarak bilgili ve alim kimseler için de kullanýlmaktadýr. Bazý durumlarda baþka bir kiþinin huyunu, ahlakýný, mizacýný yüzüne bakarak anlama yeteneði olarak adlandýrýlýr. Günümüzde insan sarrafý diye tanýmlanan kiþiler için tercih edilebilir.
4-zahir batýn ve set tar ALLAHIN isimlerinden esmaül Hüsnalarýndandýr.
5- Yasin peygamberimizin ismidir, tur suresinde efendimize yapýlan iftiralar reddedilir.ayný zamanda hz.musaya vahyin geldiði daðdýr ; Mekke döneminde inmiþtir. 49 âyettir. Sûre, adýný birinci âyette geçen “etTûr” kelimesinden almýþtýr. Tûr, dað demektir. Burada Hz. Mûsâ’ya ilk vahyin geldiði, Sina Yarýmadasý’nýn güneyindeki Sina daðý kastedilmektedir. Sûrede baþlýca, ahiret hâlleri, kâfirlerin karþýlaþacaklarý ceza, mü’minlerin mükâfatlarý konu edilmekte ve müþriklerin Hz. Peygamber hakkýndaki batýl iddialarý reddedilmektedir.
Sosyal Medyada Paylaşın:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.