I . Bilesin ki, azizim Allah yar ve yardýmcýn olsun Ýsim denilen: kelam Vara / yoða ad olan þeydir Öyle ki Fehim / varlýðý isimle görür Hayâl / suretlere bürür Vehim / yakýnlaþtýrýr Fikir /düþündürür Akýl bilir / hüküm yürür Ve Þey Ýsmiyle / eþleþir Þüpheye yer býrakmadan Özleþir
Zatýn bilincinde / söz Var /ve yok’un yerini alýr Her hâlukârda Bilinçli / bilinçsiz Gerektikçe Þey / ismi Ýsim / þeyi çaðýrýr
II . Ýsmin kemâli Bilinmeyeni bildirmesidir Þeyle aynileþmesidir Böylece Demiþ olduk ki Azizim / bi iznillahî teâla / anla O öyle bir kudrete sahiptir ki Varý bildirmekle kalmaz Bâtýna dahi / baðýrýr Gayrýndan yardým almadan Masallardaki dev gibi Ankâ gibi Yoðu varlýk mertebesine çaðýrýr
Hatta varý yokluða gönderen de odur Öl demek yeter /ölür
Bu yüzden / mahlûk olan akýl Hâlýk karþýsýnda aciz Hem /ebedî hayrette kalýr Ol emriyle Bâtýn / elle tutulur gibi çýkar da/ zâhire Göz görür Çift / çift /âlemler Gümansýz / külliyen yer ile yeksan Kimi celâline /kimi cemâline Hâlen / topyekûn secdeye varýr
Cehennem gibi /cennet gibi Sevgi gibi/ nefret gibi Her var ve yok / nefsini O kaâdir-î mutlak Bir’den alýr
III. Ýþte Azizim O nedenle Kendi hükmünce Ýsim ve sýfatlarla Bilinen Zatý sýfatýnda gizli Sýrf varlýk olan Hakk’a Yakîn için Allah adýndan baþka yol yoktur
Nebiler tespihinin imamesi Kâinatýn efendisi Muhammet s.a.v Diliyle Kitabullah bildirdi ki Var ve bir olan Allah Var’a yok’a hükmetmiþ Ýblis müstesna /melekler Halef Âdeme secdetmiþ
IV. Mümküne ol de / bak Hemen oluyor Azizim A caným Aymalýsýn Hakk’ý her nefisle bir saymalýsýn
V. Duymalýsýn ey nefsim Kur’an sana seslendi Cennet, cehennem / sende Bütün âleme halife sen Duy /duy çaðrýyý lütfen Sensin muhatap dendi
Maksat sensin Yâ sîn
Alanya /007
Sosyal Medyada Paylaşın:
hacı ali Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.