Ortadoğu Sen Bunları Hakettin!
Lawrence(1) ’nin atýna bindin bineli
Orta doðu gözyaþlarýn dindi mi?.
Osmanlýyý sýrtýndan hançerledin
Söyle bana baþýn salah(2) buldu mu?
Beþ düðme(3) yalaný seni cezbetti
Aç gözlüsün, onun yalaný yetti
Osmanlý gidince huzurun bitti
Söyle bana hayallerin kaldý mý?
Sen þusun, sen busun dediler kandýn
Þu; Þii, þu Sünni dedi inandýn.
Vahdaniyet Dini birlik ol derken
Söyle bana, ayrýlýk yetmedi mi?
Mekke’de duranlar Vehhabileþti (4)
Mescid’i Aksaya yabancýlaþtý
Kardeþi kardeþe, duygusuzlaþtý
Söyle bana, bu kinin bitmedi mi?
Kýyamete kadar huzuru arar
Kefere askeri burda ne arar?
Bunu hesabýný Muhammet sorar
Söyle þimdi, aklýna gelmedi mi?
Kefere(5) postalý nereden çýktý?
Kadýn, kýzlarýný bir bir kirletti
Buraya ayrýlýk tohumu ekti
Söyle bana, hasadýn bitmedi mi?
Müslümanca yaþasan ya burada
Ne iþi var keferenin orada?
Kürt’ün bir farký yok diðer arap’a
Söyle bana, ayrýlýk yetmedi mi?
Ülke adý vermek yakýþmaz bana
Kimden söz ederim; artýk, sen anla
Simsiyah bulutlar karýþtý kanla
Söyle bana, gücüne gitmedi mi?
Kefere istedi getirdin baþa
Batýlý düþmaný tanýdýn paþa
Dine tapar gibi tapýndýn hâþâ
Doðru söyle, bu Ýslam yetmedi mi?
Bir avuç Ýsrail baþýnda bela
Genç yaþlý demiyor, sürüyor yola
Ýhtiyaç duyunca tutacak dala
Söyle bana, Türkiye yetmedi mi?
Cetvel ile sýnýrlarý çizdiler
Gün geldi bir daha yenilediler
Sen; ha varsýn, ha yok, dinlemediler
Bunca yýldýr, sürgünler yetmedi mi?
Nerden çýktý söyle kara bayraklar
Bunlar mý peygamberi tanýyacaklar
Kadýn, kýz demeyip tarýyacaklar
Çocuklarýn ahý inletmedi mi?
Tecavüzden korkan kadýnlar, kýzlar
Fetva almak için bak sýradalar
Sana yüz karasý deðil mi bunlar
Þimdi sen, laneti hak etmedin mi?
Ankara, 21.12.2016 12:
----------
(1)=Ýngiliz Casusu, Thomas Edward Lawrence,
(2) = Salah: düzelme, iyileþme.
(3)= Beþ Düðme: Beþ düðme yalaný: Lawrance, II. Abdülhamid zamanýnda Araplara þöyle bir duyuru yapmýþtý; "Osmanlý zabitlerinin (subay) üniforma düðmelerinin altýn kaplama olup her kim zabit düðmelerinden beþ adet getirirse, bu düðmeler, iki Ýngiliz lirasýna satýn alýnacaktýr. "Osmanlý zabitlerinin üniforma düðmelerini alabilmek için gayret gösterenler. Bazý zabitler ýssýz yerlerde soyguna maruz kaldýðý gibi bazýlarý da beþ düðme uðrana öldürülür. Zabitler, zamanla üniforma giymemeye baþlarlar. Sokak ortasýnda üniformasýz bir þekilde dolaþan zabitlerin ise Araplarýn gözündeki saygýnlýðý yok olur. Lawrance’nin attýðý bir yalan, amacýna çok kolay ulaþmýþtýr. “
(4)= 18.Yüzyýl’da Arabistan’da ortaya çýkan dinsel ve siyasal akýmdýr. Kurucusu Muhammet Bin Abdülvehab’dýr. Hambeli Mezhebi’nin görüþlerini temel alýr ama, dinsel öðeleri aþýrý tutucu biçimde yorumlar ve kurallara zorla uyulmasýný savunur. Baþka mezheplere karþý tavrý çok serttir. Vahabi inancý, 1400 yýllýk islami geleneði bir kenara iterek doðrudan Kur’an-ý ve Peygamberin hayatýný sözlerini örnek alan, o devirdeki gibi yaþama gerekliliðini savunan, yeni yorumlara kapalý en radikal islâmi akýmdýr. Vahabilik bir islâm mezhebidir. Sünnilikten inanýþ olarak degil, ibadet yönünde ayrýlýr. Ancak bu mezhep, diger Müslümanlar’ý kafir saymýs, katlini ve mallarýna el konmasýný mübah ilan etmiþtir. 19′uncu yüzyýldan beri Suudi Arabistan yönetimini elinde bulunduran Suud ailesi Vahabiliði devletin resmi ideolojisi haline getirdi. Suudi Arabistan hem Mekke ve Medine gibi kutsal topraklarý içinde bulundurmasý, hem de benimsediði Vahabilik ideolojisi ile bölgede Sünni islâm’ýn merkezi konumuna geldi
(5)= Kefere: Müslüman olmayanlar, kâfirler.
Sosyal Medyada Paylaşın:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.