- 789 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Ali Canip Yöntem Olmak
Birçok sanatçı gibi, adını yazdığı eserlerde değil, girdiği edebi ve ilmi tartışmalarda duyurmuştur. Özellikle şimdi ki gençlerimizde tartışma dersek tartışmadan çok atışma oluyor. Ali Canip YÖNTEM edebi ve ilmi münakaşa içindeydi. Aynı zamanda nazik bir duyarlılığı vardır. Bizim hayatımıza bakarsak naziklikten çok bazı münakaşa(tartışma) içinde kaba davranabiliyoruz. Genç yaşta şiire başlayan YÖNTEM şiire nazik duyarlılığını yansıtamamıştır. Onun için en çok münakaşalar(tartışmalar); ilmi ve edebi tartışmalar önemlidir. Yeni Lisan Tartışmalarında çok tanınmıştır. Neden? Bir Ali Canip YÖNTEM olmak yazımın ismi, yukarıda bahsettiğim gibi nazik duyarlılık ve edebi, ilmi bir tartışma içerisinde bulunmuştur. Şimdi ki zamana dönsek 45 yıl geçmiş. Nedense bizim toplumumuz. Tartışmadan çok bizler hep bir şeyleri bilmiş sanarak, bilmekten kaçan toplum olma yoluna doğru gidiyoruz. Bizler iyi anlayışlı olabiliriz. Geçenlerde şöyle bir olay geçti başımdan; her zaman ki gibi okula gidiyordum, sabah ve güzel hava ciğerlerime işlemişti. Yavaş yavaş aşağıya doğru yürüyorum. Dolmuş bekliyorum, uzaktan göründü elimi kaldırdım ve durması için işaret ettim, okulda dersin başlaması için bir 20 dakika vardı. Dolmuş durmadı. Eğer dursaydı şimdi ben dersimdeki bilgi ile yeni bir şeyler yaşayacaktım, ama durmadı. İşte bizler bir yere geç kaldığımızda, işimize geç kaldığımızda, dersimize geç kaldığımızda. İnsanların genel toplamı şöyle bir tepki gösteriyorlar, şoförün hakkında bir sürü tenkit(eleştiri) yapıyorlar. Oysa nazik olsaydı emin olun daha da güzel mertebeler kazanabilirdi. Gelelim Ali Canip YÖNTEME aynı zamanda aşırı derecede milli kişiliği sayesinde, milli edebiyata ve yeni lisan ( yeni dil) aşırı derecede sevdalısıdır. Yeni lisan hareketini ömrünün sonuna kadar savunmuştur. Bizler, gençlerimiz gördüğünüz gibi yeni diline sahip çıkan ve hiçbir zaman savunmaktan kaçınmayan Ali Canip YÖNTEM elinden geleni yapmıştır. Bizlerde yapabiliriz, ama Türklerimizi şöyle bir alışkanlık salıverdi. Türkçemizi, kısaltarak yok etme yoluna gidiyoruz. Nasılsınız yerine nslsn demek gibi, bizler Türkçeyi bu hale getirelim diye bu ülke kazanılmadı, tersine Türkçeyi öğretelim diye, Atatürkün meşhur bir sözüne riayet etmek isterim. Hayatta En Hakiki Mürşit İlimdir. Sözüne riayet ederek ilmimizi boşa harcamayalım öğrendiğimiz Türkçeyi kendimiz yok etmeyelim o yüzden Bir Ali Canip YÖNTEM olalım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.