- 1825 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
ÇAĞ ne ÇAĞDAŞLIK ne ?
Son zamanın en popüler söylemi; Çağdaşlık ve Çağdaş olmak.
Yani nedir bu çağdaşlık? Nasıl olur çağdaş olmak?
Varsayalım çağdaşlığı kabul ettik, o halde çağdaşlığın kriterleri nelerdir?
Peki bulunduğumuz çağ ne kadar çağdaşlığın tanımına uymakta Yada çağdaşlık kusursuzluk mudur veya çağımız insanı yaşam anlayışını yakalamış mizanda mı?
Evet eğer çağdaş insan toplumu insanlık adına kusursuzluğu yakalamış ve tüm insanlık refah içerisinde ekonomik, ahlaki, manevi değerlerin tartışma konusu olmadığı, dil, din, ırk ve mezhep kavgalarının yaşanmadığı, insanlığın ayıbı hatta rezaleti olan açlığın mücadelesini verirken ölümlerin yaşandığı, bölünmüş gruplaşmış toplumların kin, nefret taşıyan düşüncelerinin hizmetindeyken birbirlerini yok etme mücadelesine katkıda bulunmak için her gün yeni bir silah icat etme ve marifet gibi çıkıp tanıtımda bulunulduğu toplumlara hükmetme egoizmin doruğa ulaştığı bunun için canlara kıymanın legal sayıldığı, kapitalizm uğruna kainatın dahi sonunu getirmeyi göze almışken sonraki nesillerinin ne olacağına aldırmadan, beyinsiz, yeme içgüdüsü içerisinde ki canavar misali doğayı tüketirken
Maneviyatın demode , maddeciliğin hayat felsefesi , ahlaksızlığın ahlak,
sapkınlığın sanat sayıldığı , insanın insanı öldürme zamanlaması saniyelerle orantılanacak seviyeye kadar gelmesinin yaşandığı, hala kan davalarından sıralı can almaların yaşanması, örfüm adetim diyerek çocuklarını göz kırpmadan kirlenmiş kafaların günahlarının onlara ödetilmesi, çocuk denecek yaştaki kız çocuklarının evlilik kispesi altında gerçek anlamıyla cinselliğe satılıyor olması yaşanırken
Zamanın neresinde bu çağ ?...
Yada çok iyi bir statü sayılan çağdaşlık ve çağdaş insan olmak bunların neresinde?
Lütfen bu kelimeyi kullanan tüm aydınlar önce çağdaş olmanın kriterlerini belirleselerde insanlıkta bu yolda çağdaş olmaya çalışsa
yada olsa .
Birde çağdaş olmak için birtakım kendiliğinden türeme şekilcilikler var hanımlar derin göğüs dekolteli kıyafet giymezse modayı takip etmezse magazinden haberdar değilse popüleriteyi bilmiyorsa çağdaş değil demektir. Eğer bu kriterlere sahipsen çağdaş ve modern insansın demektir, genel kültürün kitap tanımış olman okuman hiç önemli değil eğitimede gerek yok zaten bu görüntüde toplumda hemen yer bulursun.
Eğer çağımız buysa -ki öyle- bu çağın çağdaş insanı olmak çok makbul sayılıyorsa –ki buda öyle- hal böyleyken ben çağdaş değilim. Eğer çağdaşlık bu olmaksa ben bu çağın insanı değilim. Bu kelimeyi de kabul etmiyor ve çağın adamı değil
İnsanlığımın adamıyım.
Zeki Karabağ…
YORUMLAR
BU SİTEDE KULLANICILARIN BAŞKA KULLANICILARI ENGELLEME MEKANİZMASI VAR.
KULLANICILAR BAZI KİŞİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ VEYA BAZI DÜŞÜNCELERİ KENDİ ESERLERİNİN ALTINDA GÖRMEK İSTEMEYEBİLİRLER.
OLABİLİR.
ANCAK, BİRİNİ HEM ENGELLEYİP HEM DE ENGELLEDİĞİNİZ KİŞİNİN YORUMLARINI ALIP EDİTLEYEREK VE CIMBIZLAYARAK İŞİNİNE GELENLERİ KENDİ İLETİNİZ ALTINDA SIRALAMAK SURETİ İLE MEKANİZMANIN BU ŞEKİLDE KULLANILMASI YAZIN SANATI VE İLETİŞİMİNİN AHLAKINA DA, ERKANINA DA HEM SIĞMAZ HEM DE YAKIŞMAZ.
BUNUN BU ŞEKİLDE UYGULANMASI, BUNA SEYİRCİ KALINMASI...
...
YAZIN ADABININ BU DERECE SUİSTİMAL EDİLMEBİLECEĞİ AKLIMA GELMEZDİ.
BİR ORTAMI YANSITAN ÜYELERİDİR, BİR ÜYEYİ YANSITAN ORTAMDIR.
DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİN EMEK HALİNE DÖNÜŞTÜĞÜ BU ORTAMLARDA İNSANLARIN YAZILARINI HEM ALIP KIRPACAK DEĞİŞTİRECEKSİN HEM DE GÜNÜN YAZISINI YAZMIŞ OLARAK ÖDÜLLENDİRİLECEKSİN.
BANA GELMEZ BÖYLE İŞLER.
HOŞÇAKALIN.
noa tarafından 5/1/2008 1:42:05 AM zamanında düzenlenmiştir.
Çağ ve çağdaşlık bu ise eğer bende katılmıyorum.Türkiye rantiyesi 2 bin kişi arasında paylaşılırken 26 milyon yatağa aç girerken.9.5 bin dolar olduğu söylenen milli gelir sahiplerine ,ilgililere ulaştırılmadan siyaset-iş dünyası- bürokrat üçgeninde paylaşımı sağlanırken...Sokak çocukları 18 yaşında Devlet Yurtlarından atılıp...kalacak hiç bir yer bulamadıklarından soğukta donarak ölürken...Fukaranın adı Fahişe...Zengin ve hırsızın adı sosyete ise....no...no ...çağdaşlık kaleminize sağlık.Tarzım bir yazı.
Yazı ders verici ve düşündürücü.
Sorgulamaları yerinde .Örnekleri çarpıcı.
Tamda günümüze denk düşen çağdaşlık kavramının içi boşaltılmış şekilde işlenmesine karşı bir reddediş haklı olarak.
Olması gereken değil yaşama uyum biçimi,
düzenin belirlediği çerçevede hayat buluyor malesef.
Yazınızı geç okudum.
İyiki de okumuşum.
Umudumun bilenmesine bir damla oldu düşünen insanlar var diye.
Siz her daim yazınız.
TEBRİKLER.
Geç de olsa okudum bu güzel makaleyi.Vahşi bir ormanda meyvesi yenecek bir ağaca rastladım gibi bir çağrışım uyandırdı bende !
İnsanları artısıyla eksisiyle yalnızca dörde ayırabilenler(0,A,B,AB) ki oda insanları yaşatmak için,insanlara ''insanım,benim insanım! diyebilenler kurtarır bu amansız yozlaşmadan insanlığı ancak;bu savaşta kaleminizle aklımıza destek oldunuz.Saygılar!
çağdaşlık nedir ya? afrikaya giden yaprak mı takacak.
eğer çağdaşlık dediğimiz buysa afrika en çağdaş ülke ama
açlıktan kırılıyo. bugün japonları eleştirecekmiyiz.
bir işi başaramayan japon harakiri yapıyo.
bugün çağdaş dediğimiz amerika, bir şey icat ettiğinde m.ö
gidip ordaki yunan tanrılardan isim bulup geliyor.
biz çağ ve çağdaşlık için hırpalayalım birbirimizi...